הרשמה

דיווח: ערכות הפיתוח של הפלייסטיישן 4

האם סוני התחילה לשלוח ערכות פיתוח של הקונסולה הבאה שלהם למפתחים נבחרים?

 הדור הבא ממשיך להתקרב: דיווח מסוף השבוע מספר על כך שסוני התחילה לשלוח לאחרונה ערכות פיתוח של קונסולת הפלייסטיישן 4 למספר אולפני משחקים נבחרים. 

ערכת פיתוח היא גירסה מוקדמת מאוד של חומרת קונסולה מסויימת, שנשלחת למפתחי משחקים חודשים ארוכים (ולעיתים אף שנים) לפני שחרור הקונסולה לשוק, זאת כדי שהם יספיקו ללמוד אותה ולפתח לה משחקים שיוכלו לצאת בסמוך להשקה. בדרך כלל מדובר במחשבים (PC) בהם מותקנים רכיבי החומרה שצפויים להכלל בקונסולה העתידית - מה שמאפשר למפתחים ללמוד את הארכיטקטורה והיכולות.

לפי השמועות, זו לא הפעם הראשונה בה סוני משחררת ערכות פיתוח של הקונסולה - אך שהפעם מדובר כבר בדבר האמיתי. בסבב הקודם של הערכות, שלחה סוני אך ורק כרטיס גרפי - בעוד עכשיו כבר מדובר בערכה הכוללת את כל רכיבי החומרה שצפויים להכלל בפלייסטיישן 4. השמועה גם גורסת כי סוני מתכוונת לשלוח במהלך הקיץ הבא את הגירסה הסופית של הקונסולה למפתחים, ולהציג אותה לקהל הרחב במהלך תערוכת E3 הקרובה. 

 

מה כוללת ערכת הפיתוח? לפי שמועות והדלפות - מדובר במכשיר בעל רמת כח סבירה בלבד, ולא בכמעט-מחשב-על כפי שהיה הפלייסטיישן 3 בזמנו: הקונסולה צפויה לכלול, אם נאמין לשמועות, שבב A10 APU של AMD - שכולל גם מעבד וגם כרטיס גרפי על צ'יפ אחד. בנוסף, צפוייה הקונסולה לכלול או 8 או 16 גיגה של זכרון RAM, דיסק קשיח של 256GB לפחות, ועוד רכיבים סטנדרטיים: כונן בלו-ריי, פורט HDMI, אנטנת Wi-Fi וכו'.

כמובן שכל עוד מדובר בשמועות בלבד - אין מה להתרגש מהנתונים. גם אם זה אכן המפרט של ערכות הפיתוח - סוני עוד יכולה לבצע מיליון ואחת שינויים עד שתציג את הקונסולה לקהל הרחב. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י