הרשמה

הפאשלות של ה-Wii U

כמה מהדברים הקטנים שמעצבנים את הבעלים החדשים של קונסולות ה-Wii U

 נינטנדו מעצבנת את הלקוחות שלה: יום לאחר שקונסולת ה-Wii U הושקה בארה"ב, הרשת התמלאה בתלונות מצד הבעלים החדשים שלה, שגילו על בשרם שנינטנדו ביצעו כמה החלטות מוזרות מאוד בחלק מהמאפיינים של הקונסולה. יש לציין שלא מדובר בתלונות חמורות בלבד, ושהן נוגעות למאפיינים יחסית מינוריים של הקונסולה - ככה שמי שחושב לרכוש את הקונסולה לא צריך לדאוג.

התלונה הראשונה נוגעת לדרישת תשלום קצת משונה: מסתבר שאם רוצים לפתוח משתמש בקונסולה שמיועד לשימושו של קטין, יש לשלם מעין עמלה של 50 סנט (ארבעה שקלים). התשלום הנ"ל נועד לוודא שבעת פתיחת המשתמש היה נוכח גם בגיר בעל כרטיס אשראי, זאת כדי למנוע מילדים להשתמש בקונסולה ללא ידיעת הוריהם.

לטובת נינטנדו יש לציין שדרישת התשלום הזו היא בהתאם לדרישות החוק האמריקאי (Children's Online Privacy Protection Act). הסיבה שבנינטנדו לא יכולים לבצע "חיוב זיכוי" ולהחזיר את 50 הסנט הנ"ל לאחר שהיא מוודאת שמדובר בכרטיס אשראי תקף, היא שהחברה לא שומרת את נתוני האשראי של לקוחותיה ולא מבצעת קישור בין כרטיס אשראי לבין חשבון משתמש, ולכן אינה יכולה לבצע את הזיכוי בצורה מערכתית. 

ארבעה שקלים הם לא סכום שימנע מאנשים לרכוש קונסולה - אבל הוא עדיין עצבן לא מעט לקוחות שהרגישו שנינטנדו מנסה לעקוץ אותם. סביר להניח שזה לא המקרה, ולמעשה ממש לא בטוח שנינטנדו רואה בכלל כסף מהמהלך הזה, שכן חברות האשראי דורשות עמלה משלהן על כל עיסקה - אבל נינטנדו היתה יכולה להמנע מכל המצב המוזר אם היתה עולה על דרך אחרת לוודא נוכחות של בגיר בהרשמה של קטין.

 

התלונה הנפוצה השנייה קשורה לכך שכל חשבון משתמש שנפתח בקונסולה מסויימת נעול לאותה קונסולה, ולא ניתן להעברה. זה אומר שבמקרה והקונסולה שלכם תתקלקל - לא תוכלו לפתוח את אותו משתמש במקום אחר, וכל המשחקים שרכשתם דיגיטלית באמצעות אותו משתמש ייעלמו.

סביר להניח שמדובר באי-נוחות זמנית, ושנינטנדו תאפשר בסופו של דבר לשחזר יוזרים או להעביר אותם לקונסולה אחרת - אבל לא ברור למה אפשרות זו לא פתוחה כבר מיומה הראשון של הקונסולה בשוק. 

התלונה האחרונה לא קשורה להחלטה מוזרה של נינטנדו, אלא לבאג מוזר בו נתקלו חלק מבעלי הקונסולה, שהצליחו לקבל גישה לתפריט ה-debug (שמיועד למפתחים בלבד) בטעות. באמצעות תפריט זה ניתן למחוק ולשחזר משתמשים, לצפות בתכנים שמיועדים למפתחים בלבד, ואולי אף לעשות נזק בלתי הפיך לקונסולה עצמה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:18 19.11.2012 | cleardark cleardark

    איך 50 סנט זה ארבעה שקלים ששער הדולר נושק ל3.9

  2. 2

    17:11 19.11.2012 | iGame iGame

    ארז יא עקום, אפילו חשבון אתה לא יודע?
    50 סנטים אמריקאים = 1.97094822 שקל חדש

    שנקל במקרה הטוב

  3. 3

    21:11 19.11.2012 | adartzt12 adartzt12

    חחחח
    חשבון הם לא יודעים פה אפילו

  4. 4

    16:23 22.11.2012 | ImPact Design ImPact Design

    go home Erez Ronen, you are drunk

  5. 5

       | פורסם ע"י