הרשמה

Wii U: משחקים למבוגרים רק בלילה

עוד החלטה הזויה של נינטנדו בכל הקשור להפצת משחקים דיגיטלית

 לילה לבן: בנינטנדו-אירופה בחרו להטמיע מנגנון מוזר מאוד, שנועד לוודא שילדים לא יוכלו להוריד משחקים המיועדים לקהל בוגר בחנות המשחקים המקוונת של קונסולת ה-Wii U. משחקים שמדורגים לבני 18 ומעלה ניתנים לרכישה רק החל מהשעה 23:00 בלילה, ועד לשעות הבוקר המוקדמות.

לפני שיורד הליל, בעלי הקונסולה לא יכולים לגשת לתכני החנות הקשורים למשחקים אלה, שכוללים בשלב זה את ZombiU ואת Assassin's Creed III. מי שינסה להוריד את אחד ממשחקים אלה בשעות היום, כמו גם לצפות בטריילרים שלהם, יקבל הודעת שגיאה שתספר לו לנסות להוריד את המשחק בשעה מאוחרת יותר.

ב-Destructoid משערים שהמגבלה ההזויה הזאת קשורה לחוקי הטלוויזיה הנוקשית בגרמניה, שאוסרים הצגת ייצוגים של אלימות בשעות היום, ושנינטנדו החליטה ללכת על בטוח ולהטיל על עצמה את המגבלה הזאת בצורה וולנטרית, כדי לא להתקל בבעיות מאוחר יותר. גורמים אחרים מעריכים שנינטנדו פשוט מנסה לקרוץ להורים לילדים קטנים, ושההגבלה נועדה לגרום להם להרגיש בטוח יותר כשהם מחברים את הקונסולה לרשת.

 

כך או אחרת - ההגבלה פעילה בכל הקונסולות שנמכרות באירופה ובבריטניה, ופוגעת בגיימרים בוגרים שמעדיפים לנצל את שעות הלילה שלהם לשינה במקום להורדת משחקים. אנשים שעובדים במשרות מלאות, או שמגדלים ילדים, לאו דווקא ירצו להשאר ערים עד מאוחר כדי להתחיל להוריד משחק - ואין גם שום סיבה הגיונית שהם יצטרכו לעשות את זה. יש לציין שאף חנות משחקים מקוונת גדולה אחרת לא נוקטת בצד הזה, אם כי חנויות אחרות לעיתים מצנזרות כותרים מסויימים במדינות כמו גרמניה.

יש לקוות שנינטנדו תסיר את ההגבלה המוזרה הזאת באחד מעדכוני התוכנה הקרובים של ה-Wii U. הקונסולה מספקת מספיק הגנות כדי לוודא שרק גיימרים בוגרים יכולים לרכוש משחקים - ואין טעם להטיל עוד מחסומים כל כך בוטים בדרך לרכישת משחקים. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:19 09.12.2012 | ShuBy ShuBy

    "פוגעת בגיימרים בוגרים שמעדיפים לנצל את שעות הלילה שלהם לשינה במקום להורדת משחקים"

    הדבר הכי מפגר ששמעתי, מה הבעיה לשים להורדה וללכת לישון ?
    ברצינות שטות גדולה.

  2. 2

       | פורסם ע"י