הרשמה

THQ הכריזה על פשיטת רגל

THQ פושטת את הרגל - אבל ממשיכה לפעול כרגיל. מבולבלים?

 פושטת רגל אבל ממשיכה כרגיל: חברת המשחקים THQ הכריזה אמש על פשיטת רגל, זאת לאחר חודשים ארוכים בהם החברה הייתה נתונה בצרות כלכליות מהן לא הצליחה לצאת. החדשות הטובות: פשיטת הרגל הזאת לא אומרת שהחברה צפויה לסגור את דלתותיה, אלא בדיוק להיפך. 

בימים הקרובים, צפויים להמכר כל הנכסים של THQ לחברת Clearlake Capital Group, שהסכימה לשלם עבור כל נכסי החברה סכום של 60 מיליון דולרים. פשיטת הרגל מגיעה, ככל הנראה, כדי למחוק חלק מהחובות של THQ למשקיעים שונים, כך שהחברה החדשה תוכל לרכוש את הנכסים מבלי לרשת את כל הצרות הכלכליות.

מבחינה תפעולית, ראשי THQ מבטיחים שהרכישה כלל לא תשפיע על פעילות החברה. כל אולפני המשחקים שנמצאים בבעלות THQ צפויים להמשיך לעבוד כרגיל, וכרגע לא צפויים כלי פיטורים בעתיד הקרוב. כמו כן, כל המשחקים שנמצאים בפיתוח בימים אלה וצפויים לצאת בקרוב אכן ייצאו, ללא עיכובים מיוחדים בלוח הזמנים.

 

למרות ההצהרות האופטימיות של מנהלי החברה, שמנסים לצבוע את פשיטת הרגל האלה בצבעים חיוביים ולשכנע אותנו שהכל יהיה בסדר - צריך גם להיות מציאותיים: פשיטת רגל היא אף פעם לא צעד ממש חשוב עסקית, ולמרות שבשלב זה מבטיחים שלא יהיו קיצוצים, זה לא אומר שלא יכול לקרות מצב בו עוד חודש יחליטו הבעלים החדשים לבצע קיצוצים כואבים, או לסגור את החברה כליל ולמכור את מותגיה לגורמים אחרים ברווח.

אפשרות פסימית נוספת היא שהרכישה כלל לא תצא לפועל. למרות שראשי THQ פרסמו הצהרות כאילו מדובר בעסק חתום וגמור - ההסכמים עדיין לא נחתמו, והצד הקונה עדיין יכול לשנות את דעתו. יכול לקרות מצב אחר, בו חברות אחרות ינסו לרכוש את נכסי החברה בימים הקרובים, ובסופו של דבר מי שירכוש אותה לא תהיה דווקא Clearlake Capital Group. ראשי THQ, בכל מקרה, מעריכים שהתהליך כולו יושלם תוך 30 ימים.

כדי לדעת אם פשיטת הרגל והרכישה היא צעד חיובי לחברה או לא, נצטרך לחכות עוד מספר חודשים לפחות, ולראות כיצד החברה ממשיכה לתפקד תחת הבעלות החדשה.

כך או אחרת - THQ היא אחת מחברות המשחקים החביבות עלינו. היא הוציאה בשנים האחרונות סדרות משחקים נהדרות כמו Darksiders ו-Saints Row, ואף צ'יפרה לאחרונה את קהל המעריצים שלה ב-Humble THQ Bundle, דיל שאיפשר לגיימרים לרכוש משחקים מצויינים במחיר כמעט אפסי. בשלב זה, כולנו מחזיקים אצבעות שהיא תצליח לעבור גם את המהמורה הזאת - ושהעתיד שלה עדיין נמצא לפניה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:21 20.12.2012 | matan1000 matan1000

    זה לא ממש פשיטת רגל אלה זה נותן לה אויר. הטופס שTHQ מילתה הוא CHAPTER 11 שזה אומר שהוא יכול לתת להם לארגן מחדש את החברה ואף אחד בזמן מסויים לא יכול להפריע להם ככה שכן ניראה את המשחקים הבאים שלהם כמו מטרו וכו'... אבל כן יש עוד סיכוי ממש קטן.

  2. 2

    09:33 20.12.2012 | Spride Spride

    זה היה צפוי לאור המבצע שהם עשו עם 5-7 משחקים ושלם כפי יכולתך, בכל מקרה, gg.

  3. 3

       | פורסם ע"י