הרשמה

בקונטיקט וויתרו על השמדת משחקים

בעיר סאות'ינגטון לא ישמידו משחקים אלימים, אחרי שלטענתם "השיגו את המטרה" גם ללא ההשמדה

 המשחקים האלימים יכולים להרגע: מנהיגי הקהילה של העיר סאות'ינגטון שבקונטיקט, ארצות-הברית, הודיעו כי לא ישמידו משחקי וידאו אלימים, כפי שתכננו לעשות. 

לפני שבוע, הצהירו אותם מנהיגי קהילה (אזרחים שאוחזים במשרות רשמיות במועצת העיר) כי בעקבות הטבח המחריד בבית הספר היסודי בעיר השכנה ניוטאון, הם החליטו לאסוף מהתושבים את משחקי הוידאו האלימים ברשותם ולהשמידם - זאת כדי למנוע התפרצויות אלימות דומות בעיר שלהם. כדי לשכנע את התושבים להפרד מהמשחקים שלהם, התכוונו בסאות'ינגטון להציע שוברים לבילויים משפחתיים בעיר, כמו ארוחות במסעדות וכדומה.

ההחלטה הזאת זכתה ללא מעט ביקורת: עדיין לא הוכח שקיים קשר בין משחקי וידאו אלימים לבין אלימות בעולם האמיתי, מה גם שלהשמיד יצירות תרבותיות רק כי הם לא מתיישבות עם האידיאולוגיה של "מנהיגי הקהילה" הזכיר ללא מעט אנשים דרכי פעולה של משטרים אפלים.

בסופו של דבר, חזרו בהם אותם מנהיגים מכוונתם המקורית. לטענתם, הדיון הציבורי שנפתח עקב כוונתם לאסוף את המשחקים השיג את המטרה המקורית שלהם: לעורר מודעות לבעיתיות של המשחקים האלימים, ולגרום להורים להתעניין במשחקים האלקטרוניים של המשחקים שלהם. לטענתם, הלוגיסטיקה המסובכת והיקרה שדרושה כדי לאסוף את המשחקים כבר לא נחוצה - ולכן הם וויתרו על הרעיון.

 

אפשר כמובן לברך את אותם מנהיגי הקהילה על כך שהצליחו לגרום לתושבי העיר להתעניין במשחקים אלימים - אבל כשמסתכלים על כל הסיפור הזה בדיעבר, נראה שכולו היה ספין תקשורתי - נסיון לזכות בכותרות בעיתונים ולהביא את שמה של העיר הקטנה אל התקשורת הבינלאומית.

סביר להניח שלא הייתה כוונה אמיתית לאסוף ולשרוף את כל המשחקים האלימים - שכן ה"אירוע" של חיסול המשחקים היה אמור להערך בשבת הקרובה. אם מנהיגי הקהילה היו כנים בכוונתם, סביר להניח שה"בעיות הלוגיסטיות" עליהם הם מדברים היום היו כבר נפתרות לפני ימים רבים. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י