הרשמה

Too Human נעלם

המשחק השנוי במחלוקת של Silicon Knights נעלם מ-Xbox Live בהוראת בית המשפט

 סוף לסיפור: המשחק Too Human הוסר במהלך סוף השבוע מהחנות המקוונת של שירות Xbox Live. הסרת המשחק נעשתה כחלק מהוראה של בית המשפט, שהורה לאולפן המשחקים Silicon Knights להפסיק למכור את מרבית מהמשחקים שלהם, לאחר שנקבע שאלו פותחו בצורה לא חוקית.

Silicon Knights היה אחד מאולפני המשחקים המבטיחים ביותר בתעשייה בשנות ה-90 וה-2000. בערך באמצע העשור הקודם, החליטו באולפן לעבוד על המשחק השאפתני ביותר שלהם. הם קראו למשחק Too Human, והבטיחו שמדובר בפרק הראשון מטרילוגיה שתהפוך לאחד מהשמות הגדולים ביותר בתעשייה.

כדי להפיק את המשחק, פנה אולפן המשחקים ל-Epic, ורכש רשיון כדי להשתמש במנוע הגרפי Unreal Engine 3. במהלך שנות הפיתוח, טענו אנשי Silicon Knights כי Epic רימתה אותם, ומכרה להם מנוע מלא בבעיות טכניות. באולפן טענו ש-Epic השתמש בכסף שקיבלה על הרשיון כדי לפתח משחקים משלה שמשתמשים באותו מנוע (הכוונה היתה ל-Gears of War הראשון שפותח באותה תקופה), מה שמציב אותה בניגוד עניינים.

 

כשב-Silicon Knights שחררו סוף סוף את Too Human בשנת 2008, הדבר נעשה לאחר שמהנדסי החברה ביצעו התאמות רבות במנוע - מה שייקר מאוד את פיתוחו של המשחק. המצב היה יכול להיות נסבל אם המשחק היה מצליח - אך למרבה הצער הוא נחל כשלון צורב, והפך לאחד הפלופים המדהדהים בכל תולדות תעשיית המשחקים. Silicon Knights ספגו מכה כואבת, וכמעט פשטו את הרגל. 

ב-Silicon Knights החליטו לתבוע את Epic, וטענו שה"מנוע הבעייתי" שלהם הוא הסיבה שהמשחק לא הצליח. לאחר הליך משפטי ארוך, קבע בית המשפט ש-Epic פעלו כשורה - וש-Silicon Knights חייבת לשלם להם פיצויים רבים, וגם להשמיד את כל המשחקים שלהם שמשתמשים במנוע Unreal.

הסרת Too Human משירות Xbox Live הוא הצעד הראשון בהשמדת המשחקים. במיקרוסופט מודים שההסרה נעשתה בהוראת Silicon Knights, ושהמשחק אינו צפוי לחזור לשירות בזמן הקרוב (ואולי בכלל). ב-Silicon Knights אמורים גם לאסוף את כל העותקים הפיזיים של המשחק שלא הצליחו להמכר - מה שצפוי להפוך עותקים סגורים של המשחק לפריטי אספנים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:22 20.01.2013 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    לא שיחקתי במשחק אבל הוא נראה דיי מגניב ביוטיוב, זה סוג של סינגלפלייר? לא ממש הבנתי מה כשל בו

  2. 2

    10:09 21.01.2013 | sineye sineye

    הוא משחק מאוד נחמד, עד שמתחילים לשחק בו

  3. 3

       | פורסם ע"י