הרשמה

דיווח: סוני נוטשת את ה-Dual Shock

האם סוני תוותר על הבקר הקלאסי שלה בפלייסטיישן הבאה?

 שלום, שלט: דיווח חדש מספר שסוני מתכוונת לזנוח את העיצוב הקלאסי של בקרי ה-Dual Shock, ולהציג בקר משחק חדש לחלוטין לקונסולת המשחק הבאה שלה, הפלייסטיישן 4.

לפי הדיווחים, סוני בודקת בחודשים האחרונים עיצובים רבים לשלט הבא שלה, שצפוי לכלול מסך LCD מובנה, וחיישנים ביומטריים בחלק האחורי שלו. חיישנים ביומטריים כאלה יאפשרו לשלט למדוד את חום הגוף וקצב הלב של השחקנים, ולהשתמש בנתונים אלה במהלך משחקים. הרעיון נשמע קצת מוזר - אבל לאחרונה גם חברת Valve סיפרה שהיא מאוד מתלהבת ממנו, וכבר חושבת על דרכים ליישם אותו במשחקים הבאים שלה. 

לפני מספר חודשים שמענו על דיווח נוסף, לפיו סוני רוצה לייצר שלט שישלב את בקרי ה-Move בתצורת בקר סטנדרטית יותר. דיווח זה נפוץ לאחר שסוני רשמה פטנט על בקר כזה, שיוכל להתפרק לשני בקרים שונים:

 

האפשרות שסוני תציג בקר משחק חדש לגמרי ביחד עם הקונסולה הבאה שלה הגיונית לחלוטין - אך היא גם תיצור לסוני בעיה: לא פשוט להפטר מאחד הסימנים המזוהים ביותר של מותג מסויים, ובקר ה-Dual Shock בהחלט מזוהה באופן כמעט מוחלט עם מותג הפלייסטיישן.

הבקר הוצג לראשונה כשהושקה קונסולת הפלייסטיישן המקורית בשנת 1997. במקור, הקונסולה הגיעה עם בקר פשוט יותר, שלא כלל ג'ויסטיקים אנלוגיים או רטט, אך סוני אפשרה לרכוש את הבקר המשודרג, שעם השנים הפך לברירת המחדל, בתשלום נוסף.

ה-Dual Shock כמעט וננטש עם קונסולת הפלייסטיישן 3. במקור הציגה סוני מעין "בקר בומרנג" מוזר שהיה אמור להגיע עם הקונסולה, אך בסופו של דבר בחרה החברה לחזור לעיצוב המוכר. עם זאת, הדגם הראשון של בקר הפלייסטיישן 3 לא נקרא Dual Shock, שכן הוא לא כלל מנגנון רטט (זאת בעקבות מאבק משפטי של סוני על פטנטים הקשורים לרטט).

 

רק לאחר מספר שנים שחררה סוני גירסה חדשה של בקר הפלייסטיישן 3 - ה-Dual Shock 3 - בו סביר להניח שרוב הקוראים שלנו משחקים עד היום.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י