הרשמה

מדוע הגרמנים תובעים את Valve?

ארגוני זכויות הצרכנים בגרמניה תובעים את Valve, ורוצים שהיא תאפשר מכירה חוזרת של משחקים

 מכירה היא מכירה: הפדרציה הגרמנית לארגוני צרכנים (או בקיצור - VZBV) הגישה תביעה כנגד חברת Valve, בטענה שזו חייבת לאפשר ללקוחותיה לבצע מכירות חוזרות של המשחקים שלהם. ב-VZBV פועלים על פי תקדים חוקי באירופה, שקבע כי לצרכן קיימת הזכות הבסיסית למכור מחדש את הקניין שלו, אפילו אם זה עומד בניגוד להסכם השימוש עליו הוא חתם כשרכש את התוכן.

כיום, המשחקים ב-Steam נמכרים כמעין "הסכמי שימוש". כשאתם רוכשים משחק, אתם למעשה רוכשים רשיון לשחק בו כשאתם מחוברים לחשבון שלכם - אך לא יכולים, למשל, להעביר את הרשיון הזה לשחקן נוסף. מבחינת Steam ושאר חברות המשחקים מדובר במודל מצויין, שכן הוא מוודא שכל מנוי ישלם על המשחקים שלו. מבחינת הצרכנים מדובר במודל בעייתי, שכן הוא לא מאפשר להם ליצור שוק יד שניה, ולמכור את המשחקים הישנים שלהם לאחר שסיימו לשחק בהם.

הבעיה שנוצרת עקב המודל הזה קשורה לא רק למשחקים, אלא לכל התכנים הנמכרים דיגיטלית, ונמצאת בשנים האחרונות במרכז דיונים משפטיים רבים. בגדול, המתנגדים לשיטה, טוענים שהיא נוגדת את הזכויות הבסיסיות של כל צרכן וצרכן לקבל זכות קניין מלאה על הרכישות שלו. לטענתם, מי שקנה משחק צריך להיות זכאי למכור אותו אחרי שסיים להשתמש בו, בדיוק כמו שהוא יכול למכור את המכונית שלו.

 

לאחרונה, קבע בית משפט משפט של האיחוד האירופי שהטענות של ארגוני הצרכנים נכונות, ושיש להגן על אפשרות מכירת המשחקים ביד שניה גם בשירותים דיגיטליים. ככל הנראה התביעה כנגד Valve מגיעה בעקבות הפסיקה הנ"ל - ומתוך תקווה שב-Valve יאפשרו למכור רשיונות של משחקים בין משתמשים בעתיד.

ב-Valve, לעומת זאת, לא מתרגשים. "אנחנו יודעים שה-VZBC פרסמה הודעה לעיתונות על התביעה הזאת, אבל עדיין לא קבלנו את התביעה עצמה", נמסר מהחברה: "עם זאת, אנחנו מבינים שהתלונה מתייחסת לאפשרות להעביר חשבונות Steam, זאת למרות שבית המשפט העליון בגרמניה כבר פסק לטובת Valve בתביעה קודמת. נכון לעכשיו, אנחנו ממשיכים להרחיב את שירותי Steam לגיימרים בגרמניה וברחבי העולם".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:50 03.02.2013 | Zeev Zeev

    כוסאמא שלהם שיתבעו את סוני ומייקרוסופט עדיף
    מצאו חברה לחגוג עליה

  2. 2

    20:40 23.03.2013 | §gOOg§ §gOOg§

    הגרמנים צודקים O_O

  3. 3

       | פורסם ע"י