הרשמה

בכיס הקטן

הסמארטפון שלכם צמא למשחקים? זה המקום בשבילכם. לרגל הפתיחה קבלו ספיישל ישראלי

מכשירים סלולריים חכמים, או סמארטפונים בלשון העם, כבר מזמן הפכו את תכונות הטלפוניה למשניים - במיוחד אצל הגיימרים. מי בכלל רוצה לדבר כשאפשר לשחק?

עם הפילוסופיה הזאת החלטנו לייסד מדור חדש, שיתמקד בכל שבוע במשחקים הסלולריים הכי ממכרים, כיפיים, מוצלחים ומגניבים שתוכלו למצוא בחנויות האפליקציות. בכל פעם נבחן שלושה משחקים חדשים, משחק אחד קלאסי ולקינוח נבדוק מה חדש בטבלאות המכירות העולמיות של ה-App Store, חנות האפליקציות של אפל.

השבוע, לרגל הפתיחה החגיגית, הכנו ספיישל ישראלי. בניגוד לתעשיית המשחקים ה"מסורתית" של הפקות ה-AAA הענקיות - בתחום הסלולרי יש לנו דווקא ייצוג די מכובד. לא מאמינים? הנה ההוכחות.

החדשים

1. Run Cow Run!

 

מה עושה פרה אומללה שמגלה מה יהיה גורלה אם תשאר בחווה בה היא גודלה? מנסה לברוח כמובן. ב-Run Cow Run, הבלעדי לאנדרואיד בשלב זה, אתם משחקים בתור הפרה הזאת, שתעשה הכל כדי לצאת לחופשי ולא להפוך לסטייק עסיסי.

מדובר במשחק פלטפורמה דו-ממדי, שלעיתים מזכיר את Jetpack Joyride המצויין, לעיתים אחרות את שלבי הבוס של Super Meat Boy ולפעמים גם את הסרט "בייב". את כל זה עוטף סגנון גרפי מובחן וגיימפליי מהודק. 

 Run Cow Run!
פיתוח: אורן בנגיגי
פלטפורמה: אנדרואיד
להורדה בחינם

2. Doctor Jolt

אולפן המשחקים הישראלי SideKick אינו זר לגיימרים הישראליים. לפני פחות משנה הוציאו אנשי האולפן את Mini Ninjas Adventures לחנות המשחקים המקוונת של קונסולת ה-Xbox 360 - הישג ישראלי עצום, בהתחשב בכך שזה המשחק  הישראלי השני אי פעם שהגיע לפלטפורמה של מיקרוסופט.

המשחק החדש של האולפן, Doctor Jolt, בלעדי למכשירי ה-iOS של אפל (אייפון ואייפד). המטרה היא להעביר זרמים חשמליים במגוון דרכים, במטרה להפעיל נורות וגאדג'טים אחרים. מבחינת משחקיות, זהו משחק פאזלים פיזיקלי מבוסס שלבים - ז'אנר פופולרי במיוחד בסלולר. 

ככה זה נראה בפעולה:

Dr. Jolt
פיתוח: SideKick
פלטפורמה: iOS (אייפון ואייפד)
דרישות: iOS 6 ומעלה (אייפון 4, אייפד 2)
להורדה בחינם

3.  Pool Party!

בניגוד לשם המבטיח שלו, Pool Party לא מציג אנשים יפים בבגדי ים משתכשכים בבריכה - אלא משחקי ביליארד חברתיים מול חברים. האמת? אחרי שתשחקו קצת יש מצב שתעדיפו את זה על פני מסיבת בריכה.

אולפן המשחקים הישראלי Nitako (שאחראי גם לסדרת Save Toshi המוצלחת) הצליח ליצור מערכת משחקיות מוצלחת מאוד, עם פיזיקה שדי קל ללמוד - אבל השוס האמיתי היא מערכת ההימורים, שמאפשרת לכם לשחק על כסף ווירטואלי מול חברים מפייסבוק, או סתם יריבים אקראיים. 

Pool Party
פיתוח: Nitako
פלטפורמות: iOS ואנדרואיד
להורדה בחינם: אייפון / אנדרואיד

הקלאסי

Yaniv

אם יאיר לפיד היה שואל את המדור הזה מה ישראלי בעיניו, התשובה הייתה בוודאי "יניב" - משחק הקלפים שזכה לגירסה סלולרית מוצלחת במיוחד. המטרה פשוטה: להגיע ל"יד" של קלפים שסכומם נמוך מ-5 ואז להכריז "יניב". או להכריז "יניב" גם לפני שהצלחתם לצמצם את היד שלכם. אה, וחוץ מזה גם צריך להזהר מכך שחקנים אחרים יתפסו אתכם בשקר, כי אז הם יצעקו "אסף" ואתם תפסידו. טוב, בעצם זה לא כל כך פשוט - אבל יש טוטוריאל יעיל באפליקציה עצמה.

קשה למצוא אנשים צעירים שהמשחק הזה עדיין לא מותקן על האייפון או על האנדרואיד שלהם ומשחקים בו במרץ בזמן הלימודים / העבודה. אם במקרה עדיין אין לכן - למה אתם מחכים?

גירסת האייפון של המשחק, שפותחה על ידי ברק אדרי, היא לטעמנו המוצלחת ביותר - הן מבחינה גרפית והן בזכות מצב המולטיפלייר שלה. היא זמינה להורדה בחינם.

גירסת האנדרואיד מעט שונה. היא נראית קצת פחות טוב ועדיין אי אפשר לשחק בה מול יריבים חיים - אבל היא עדיין שווה הורדה. גם היא זמינה בחינם

הטבלה לא משקרת

ישנתם בחודש האחרון ואתם מפחדים שפספסתם משחקים מוצלחים במיוחד? אל חשש! בסקציה זו של המדור נסקור בקצרה את המשחקים הפופולריים ביותר בחנויות האפליקציות בתקופה האחרונה, כדי שתמיד תשארו מעודכנים.

המשחק הפופולרי ביותר של התקופה האחרונה הוא Temple Run 2, שיצא לפני מספר שבועות ומצליח לשחזר את ההצלחה האדירה של קודמו. המשחק זמין להורדה בחינם לאייפון ולאנדרואיד - והוא מומלץ לכל מי שמצא את עצמו רץ בלופים אינסופיים במשחק המקורי, וגם לכאלה שעדיין לא הצליחו להבין על מה כל המהומה. זהירות - זה ממכר.

גם גרסת ה-Star Wars של הציפורים הזועמות מככבת בימים האחרונים בטבלאות המכירות - ככל הנראה בעקבות ההכרזה על כך שג'יי ג'יי אברהמס יביים את הפרק הבא בסדרת הסרטים הוותיקה. באייפון התענוג יעלה לכם 3.90 שקלים. באנדרואיד זה בחינם - אבל יש פרסומות. 

משחק פופולרי נוסף על שני הפלטפורמות הוא Ruzzle - משחק פאזל המבוסס על מילים ואותיות. סוג של "שבץ נא" למתקדמים. אם אתם בקיאים בשפה האנגלית - מדובר בכיף גדול. חינם לאייפון, 2 דולרים לאנדרואיד.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:32 09.02.2013 | danik107 danik107

    רעיון נורא נחמד למדור חדש D:
    וטוב שלא שחכתה מהאנדרואיד P:
    בקרוב גם תצתרך להוסיף לרשימה את הWINDOES PHONE, לא?

  2. 2

       | פורסם ע"י