הרשמה

דיווח: פלייסטיישן 4 תעלה 400 דולר

עיתון יפני מדווח: סוני תמכור את הקונסולה הבאה שלה בזול

 4 כפול 100: על פי דיווח חדש של עיתון יפני, סוני מתכוונת למכור את קונסולת הפלייסטיישן 4 יחסית בזול - רק 40,000 יין יפני, שהם כ-430 דולרים. מדובר אמנם בלא מעט כסף, אבל בהשוואה למחיר בו הושקה קונסולת הפלייסטיישן 3 (600 דולרים), המחיר נשמע סביר למדי. 

לשם ההשוואה - קונסולת פלייסטיישן 3 עולה כיום כ-300 דולרים בבאנדל הכולל בדרך כלל גם כונן קשיח גדול ומשחק. ניתן להשיג גם עסקאות זולות יותר אם מתפשרים על גודל הדיסק. ה-Xbox 360 מתחילה להמכר ב-200 דולרים לגירסה הבסיסית (עם נפח של ארבעה גיגה), ומגיעה לכ-400 דולרים לגירסה הכוללת כונן קשיח של 250 גיגה וקינקט.

כשנשווה לקונסולה חדשה יותר, נגלה שה-Wii U עולה כיום בין 299 ל-349 דולרים - תלוי אם רוכשים את הגירסה הבסיסית, או גירסת הפרימיום שכוללת זכרון פנימי גדול יותר ועותק חינמי של המשחק Nintendo Land. 

אם הפלייסטיישן 4 אכן תושק עם תג מחיר של כ-400 דולרים - יהיה מדובר בהצעה משתלמת למדי: תוספת קטנה יחסית של כ-100 דולרים למחיר בו נמכרות הקונסולות הנוכחיות לחווית הדור הבא נשמע בהחלט סביר. עם זאת - עדיין לא ידוע האם הדיווח מעוגן במציאות, וגם אם כן - מה תכלול הקונסולה עצמה, והאם ל-400 הדולרים האלה יתווספו הוצאות נוספות על בקר שליטה, כונן קשיח ועוד.

 

סוני, שנמצאת בצרות כלכליות, חייבת להלהיב את קהל הצרכנים והמשקיעים עם קונסולת הפלייסטיישן 4. אם הקונסולה תושק במחיר מופקע, כפי שקרה בדור הקודם, היא תוכל לאבד את אמונם של הגיימרים, ולגרום לכך שהקונסולה לא תצליח לצבור מספיק קהל לטווח הקצר.

אם, לעומת זאת, החברה תמכור את הקונסולה בזול מדי, היא תכנס למצב בו היא מפסידה דולרים רבים על כל יחידה שנמכרת - מה שוודאי לא ילהיב את המשקיעים שרוצים לראות את החברה מצליח להרוויח.

מדובר בבעיה, ויהיה מעניין לראות כיצד החברה תצליח לפתור אותה. חלק מהאנליסטים חושבים שהדרך של סוני להתמודד תהיה להוציא קונסולה חלשה יחסית, שלא תהיה פאר הטכנולוגיה כפי שהפלייסטיישן 3 הייתה בזמנה, אלא "רק" תשתווה למחשב גיימינג חזק של ימינו. בצורה זו, היא תוכל להגיע לעלויות ייצור צנועות יחסית, ולמכור את הקונסולה במחיר סביר גם בלי להפסיד מליונים בכל חודש. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:04 07.02.2013 | Stemro Stemro

    אם אני לא טועה המחירים של קונסולות ומשחקים ביפן הם בדרף כלל גבוהים יותר מבאמריקה. אז אם השמועה הזאת נכונה יכול להיות שזה יהיה אפילו יותר זול מחוץ ליפן.

  2. 2

    10:48 08.02.2013 | shalom_23 shalom_23

    לא איכפת כמה תעלה,רק שתצא כבר

  3. 3

       | פורסם ע"י