הרשמה

אחד מיוצרי ה-Xbox המקורית: "כואב לי על ה-Xbox"

נאט בראון, אחד ממפתחי ה-Xbox המקורית, טוען שמיקרוסופט עושה את כל הטעויות האפשריות

 Xbox מטופשת! נאט בראון, אחד מחברי צוות הפיתוח של קונסולת ה-Xbox המקורית, כועס. הוא כועס כי במהלך חמש השנים האחרונות ממש כאב לו לראות את הצעדים שמיקרוסופט עשתה עם ה-Xbox 360, וכי בשנה הנוכחית זה רק הלך והחריף. בפוסט חריף במיוחד שהוא פרסם בבלוג שלו, הוא פירט את כל טענותניו כלפי מיקרוסופט - ורמז שאם מיקרוסופט לא תתעורר היא תאפשר לאפל לעקוף אותה בסיבוב גם בכל הקשור למשחקים.

בראון, שטוען שהוא היה זה שהמציא את השם Xbox, אומר שלמיקרוסופט יש בעיות קשות בכל הקשור לחדשנות וליצירת ערך מוסף לבעלי הקונסולה. לטענתו, החברה נכשלה בניצול טכנולוגיות חדשות כמו הקינקט (זאת למרות שנתוני המכירות מספרים סיפור אחר), ושהסיבה היחידה בגללה ה-Xbox 360 מצליחה היא ה"כשלונות המפוארים" של המתחרות הגדולות שלה - סוני ונינטנדו. 

המפתח לשעבר תולה את הבעיות של ה-Xbox בשתי חזיתות עיקריות: הראשונה - הבירוקרטיה והיוקר של פיתוח משחקים לפלטפורמה. לפי דעתו של בראון, פיתוח משחקי Xbox צריך להידמות יותר לפיתוח משחקי אייפון: "למה אני לא יכול לכתוב משחק ל-Xbox מחר בעזרת כלים בשווי 100 דולרים והלפטופ הפרטי שלי, ואז לבדוק את זה על קונסולת ה-Xbox אצל החברים שלי?", הוא שאל.

לטענתו, פיתוח ל-Xbox יכול להגיע לעלויות של עשרות אלפי דולרים על זכיונות ועמלות בלבד, זאת לפני שמתחשבים בעלות הפיתוח עצמו - וגם אז למיקרוסופט יש את הזכות לשלול את יציאתו של המשחק כשזה יהיה מוכן.

 

הבעיה השניה של ה-Xbox לפי בראון היא ממשק המשתמש המאוד לא ידידותי של הקונסולה. בראון טוען שמשתמשים מודרניים לא ממש מבינים מה הקונסולה רוצה מהם כשהיא שואלת אותם אם לשמור את ההתקדמות שלהם על הדיסק הקשיח או בענן, וגם לא ממש מרוצים כשבהפעלת משחק קופצת הודעה שאומרת שצריך לעדכן אותו.

"ממש לא מפתיע אותי שיותר ויותר אנשים משתמשים ב-Xbox שלהם בשביל לשמוע מוזיקה או לראות סרטים, כי לוקח המון זמן עד שאפשר להתחיל לשחק במשחקים", הוא כתב ביחס לשלל תפריטי המשנה שלפעמים צריך לעבור מהרגע שמכניסים דיסק של משחק בכונן ועד הרגע בו אפשר להתחיל לשחק. 

"מיקרוסופט חיה בעולם חלומות נאיבי", סיכם בראון את טענותיו: "[...] Xbox פשוט צריכה מישהו עם שכל ופוקוס, שיצליח להתארגן על החזון הטקטי של המוצר ואז יוכל להמשיך קדימה עם התוכנית האסטרטגית לטווח ארוך של מיקרוסופט, שהיא Xbox בכל חדר בבית, מחובר לכל מסך".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:54 14.02.2013 | adartzt12 adartzt12

    מסכים מאוד לגבי הדבר השני זה למה ה BOX שלי שוכב בחדר כבר כמה שנים מבלי שיגעו
    ובמקום זאת אני משחק ב PS3 שלי

    אם הממשק היה יותר טוב אז אולי לא ההיתי קונה PS3

  2. 2

    17:41 14.02.2013 | War_panda_EDES War_panda_EDES

    עדיין קונים XBOX כי תמיד אפשר לפרוץ את הקונסולה (:

  3. 3

    11:49 17.02.2013 | sineye sineye

    ל-2, נכון, הממשק של FREESTYLE 3 הרבה יותר נוח מהדאשבוארד המקורי.

  4. 4

       | פורסם ע"י