הרשמה

פשיטה על ביתו של מדליף ה-Xbox

שוטרים אוסטרלים וסוכן FBI פשטו על ביתו של מי שנחשד בהדלפת פרטים על ה-Xbox הבאה

 מחיר ההדלפה: דן "SuperDaE" הנרי הוא אזרח אוסטרלי שהדליף בחודשים האחרונים פרטים רבים בנוגע לקונסולת ה-Xbox הבאה. הנרי, שטוען שהוא השיג ערכת פיתוח של הקונסולה המסתורית, שלח פרטים טכניים רבים בנוגע לקונסולה לאתרי גיימינג שונים, ואף הציע את ערכת הפיתוח למכירה ב-eBay.

כעת, הוא משלם את המחיר: לקראת סוף השבוע שעבר פשטו על ביתו של הנרי מספר שוטרים אוסטרלים, מלווים בסוכן FBI. רשויות האכיפה הגיעו מצויידים בצו בית משפט, בו נטען שמיקרוסופט, PayPal ו-eBay החליטו לתבוע אותו. על פי פרשנויות שונות של החוק, נסיון לסחור במידע או בסחורה שלא אמורה להמצא ברשות אדם מסויים יכולה להחשב לגניבה - ומכיוון שמיקרוסופט אף פעם לא שלחה להנרי את ערכת הפיתוח באופן רשמי, לא מן הנמנע שזה יהיה האישום שיוגש נגדו.

יש לציין שהנרי עצמו לא מכר בסופו של דבר את ערכת הפיתוח שברשותו, זאת למרות שהמכירה הפומבית שהעמיד ב-eBay נסגרה על סכום של 20,000 דולרים. לטענתו, הוא מעולם לא קיבל את הכסף או שלח את הקונסולה. "זה הכל היה לצרכי יחסי ציבור בכל מקרה", הוא כתב בטוויטר: "אף אחד לא באמת חשב שהמכירות ב-eBay באמת יקרו, והן באמת לא קרו".

הנרי צייץ ש"הפשיטה הזאת היא תוצאה של ליקוק התחת של משטרת אוסטרליה לאמריקה". לא ברור עדיין מה יהיו ההליכים המשפטיים שיוגשו נגדו, אם בכלל יוגשו כאלה.

 

אף אחת מהחברות ששמן נכתב בצו הפשיטה לא הגיבו לסיפור. משטרת אוסטרליה מסרה ל-The Verge ש"אם הוא רוצה לספר לעולם שהמשטרה חוקרת אותו על רכוש גנוב - זו הבחירה שלו".

המקרה הזה מזכיר מאוד את המקרה בו אבטיפוס של ה-iPhone 4 אותר על ידי בעל פאב בקליפורניה, ונמכר לאתר Gizmodo. במקרה זה - חברת אפל החליטה לקיים הליכים משפטיים כנגד Gizmodo, שלטענתה רכשה במודע רכוש גנוב במטרה לעשות רווח. 

גם במקרה של אפל וגם במקרה הנוכחי, חשוב לזכור שכל ההדלפות והחשיפות המוקדמות עושות בסופו של דבר שירות גם לחברות ה"מפסידות", ומעלות את ההייפ של המוצרים המסתוריים. יהיה מעניין לראות אם מיקרוסופט תחליט להמשיך ולקיים הליכים משפטיים נגד הנרי - או שתסתפק בפשיטה ותעזוב אותו לנפשו. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:03 25.02.2013 | §gOOg§ §gOOg§

    כל הקונסולות הם חרא
    ביי

  2. 2

       | פורסם ע"י