הרשמה

1up.com ו-gamespy נסגרים

סוף תקופה: חברת Ziff Davis סוגרת שני אתרי גיימינג ותיקים

 סוגרים: חברת המדיה Ziff Davis, שרכשה לאחרונה את אתר הגיימינג IGN, החליטה לעשות סדר בשלל אתרי הגיימינג שברשותה - ולבצע כמה קיצוצים כואבים בתחום. 

במהלך סוף השבוע, סגרה החברה את שני האתרים הוותיקים 1up.com ו-Gamespy - זאת במטרה להתמקד ב-IGN בלבד. "היום נקטנו בכמה פעולות קשות אך חשובות, שיבטיחו את הצמיחה עתידית והבריאות של IGN", כתב מנכ"ל החברה, וויווק שה, לעובדיו: "זה תמיד עצוב להגיד להתראות לעובדים, ואני מבקש מכולכם לעזור להם כמה שאפשר בזמן שהם מחפשים עבודה חדשה".

האתר הראשון שנסגר, 1up.com, היה פעיל במשך עשר שנים. חברת Ziff Davis הקימה את האתר ב-2003, כדי שיהיה אתר משלים למגזין EGM שהיא הוציאה לאור באותם ימים. ב-2009 חדלה החברה לפרסם את המגזין המודפס, ומכרה את האתר לחברת UGO Entertainment. בעקבות המכירה הזאת, רוב הצוות המקורי של 1up פוטר - אך מספר עובדים ותיקים הצליחו להשאר ולהמשיך לתחזק אותו. ב-2011 האתר נמכר ל-IGN - ולפני מספר שבועות חזר לבעלותה של Ziff Davis, לאחר שזו רכשה את IGN.

ב-Ziff Davis לא חיכו יותר מדי כדי להפטר מחדש מ-1up.com. כנראה שאם האתר לא הניב להם מספיק רווחים כבר ב-2009, אז אין על מה לדבר בנוגע להמשיך להחזיק אותו גם ב-2013 - תקופה קשה הרבה יותר כלכלית.

ֿ

האתר השני, GameSpy, וותיק הרבה יותר: בניגוד ל-1up, לא מדובר רק באתר תוכן, אלא באתר שמתעסק בעיקר בקהילות משחקים, שרתי מולטיפלייר ועוד. במקור, הוקם GameSpy בשם QuakeSpy, במטרה לעקוב אחרי כל שרתי המשחקי ההמוניים של Quake המקורי. זה היה ב-1996.

בשנים האחרונות, ב-GameSpy המשיכו לתמוך בקהילות גיימינג על ידי תחזוקת שרתים, פיתוח טכנולוגיות למשחקי מולטיפלייר, אכסון קבצי גיימינג וגם פרסום תכנים הקשורים בעיקר למשחקי אונליין כגון ביקורות, חדשות וכדומה.

כעת - גם הפעילות הזאת מסתיימת, והחל מסוף השבוע הזה GameSpy כבר אינם פעילים.

בשלב זה, שני האתרים עדיין זמינים בכתובות המקוריות שלהם, אך כבר לא מתעדכנים בתכנים חדשים. סביר להניח שבקרוב גם הארכיון ייעלם - ובכך יסגרו סופית שניים מאתרי הגיימינג הותיקים והאהודים של השנים האחרונות. להתראות.  

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:48 24.02.2013 | spartan117 spartan117

    אז מה יקרה לאנשים שמשחקים דרך גיימספיי במשחקים ככמו רומה טוטאל וור?

  2. 2

    17:29 24.02.2013 | sagimi sagimi

    אני שונא את האתרים שכדאי להגיב להם אתה צריך לצבור נקודות, אני לא מדבר הכתבה.

  3. 3

    17:29 24.02.2013 | sagimi sagimi

    על הכתבה

  4. 4

    10:42 25.02.2013 | §gOOg§ §gOOg§

    תמיד שנאתי את GAMESPY

  5. 5

       | פורסם ע"י