הרשמה

פלייסטיישן 4: הפרטים הנוספים

סוני חושפת פרטים נוספים על הפלייסטיישן 4 - ולא כולם חיוביים

 הצד האפל של השקת הפלייסטיישן 4: בימים הספורים שעברו מאז מסיבת העיתונאים הגדולה של סוני, בה נחשפה סוף סוף  הפלייסטיישן 4, המשיכו בכירי החברה לשחרר פרטים נוספים לגבי קונסולת הדור הבא שלה. אך בניגוד לפרטים שנחשפו במסיבת העיתונאים עצמה, שהתמקדו בצדדים החיוביים של הקונסולה - הפרטים החדשים נתונים במחלוקת, ועלולים לגרום לתגובות שליליות גם מצד מעריצי סוני הגדולים ביותר.

הפרט הראשון קשור לתאימות-לאחור של הקונסולה - או יותר נכון, לחוסר התאימות לאחור. בסוני הבהירו במהלך סוף השבוע שלא רק שהפלייסטיישן 4 לא תוכל להריץ משחקי פלייסטיישן 3, היא גם לא תתמוך בבקר ה-DualShock 3, וגם לא תנגן משחקי PSN שנרכשו בימי ה-PS3. בקיצור - מבחינת סוני, הפלייסטיישן 4 היא דף חלק לגמרי.

מצד אחד - ברור למה סוני העלימה את התאימות לאחור: הארכיטקטורה של הפלייסטיישן 4 אמורה להיות שונה מהותית מזו של 3, כך שלהריץ משחקים של הקונסולה הישנה היא פשוט משימה בלתי אפשרית טכנולוגית - אלא אם כן מעוניינים לייקר במאות דולרים את מחיר הייצור של כל קונסולה. גם לגבי הבקר אפשר להבין את סוני: ה-DualShock4 החדש כולל תכונות חדשות, כמו משטח מגע וכפתורי שיתוף - ובסוני לא רוצים "לחלק" את הקהל לכאלה שיש להם את הבקר החדש וכאלה שאין להם. 

מצד שני - גיימרים שכבר רכשו 2-3 בקרי DualShock3 בדור הנוכחי ירגישו מעט פראיירים כשיצטרכו לשלם שוב מאות שקלים על בקרים נוספים. העניין הזה גם מעצבן במיוחד כשמתחשבים בכך שאין שום מניעה טכנית מלתמוך בבקרים הישנים: הקונסולה תתמוך באותה טכנולוגית אלחוט בה פועלים הבקרים הנוכחיים - כך שהמניעה היא תוכנתית ולא חומרתית. יש לציין שבקרי ה-Move דווקא כן ייתמכו בקונסולה הבאה.

 

הפרט הבא שנחשף קשור לדור הבא של הטלוויזיות. בסוני מבהירים מראש שהקונסולה הבאה שלהם תריץ משחקים ברזולוצית 1080P בלבד - ותשאר כזאת גם כשמסכי ה-4K (מסכים ברזולוציה כפולה מזו שב-Full HD) יהפכו לנחלת הכלל. בסוני אמנם מספרים שהקונסולה תומכת, תיאורטית, בהצגת הרזולוציה הגבוהה - "אך רק בתמונות וסרטים".

ומה לגבי תלת-ממד? הטכנולוגיה שהיתה עד לאחרונה במרכז האסטרטגיה של סוני קצת נעלמה, והפלייסטיישן 4 לא צפוייה לנסות להחיות אותה מחדש. הקונסולה אמנם תתמוך בטלוויזיות תלת-ממד, אבל כפיצ'ר זניח ולא כזה שהחברה תתמקד בו. מצד שני, בסוני כן מבטיחים חווית 3D טובה יותר, ומספרים שהכח הטכני של הקונסולה יאפשר להריץ משחקים בתלת-ממד ברזולוצית 1080P מלאה וב-60 פריימים לשנייה.

 

ולסיום, שיתפה סוני מידע בנוגע לשני הדברים המעניינים ביותר שלא נחשפו במסיבת העיתונאים: הצורה והמחיר של הקונסולה. בסוני הודו שהם עדיין לא יודעים את הפרטים הסופיים לגבי העיצוב ולגבי התמחור של הפלייסטיישן 4. 

לגבי העיצוב - סביר להניח שבסוני כבר הכינו מספר עיצובים אפשריים לקונסולה, אך עדיין לא בחרו את המארז הסופי, ולכן הוא לא נחשף במסיבת העיתונאים. סברה נוספת היא שסוני פשוט רצתה להתמקד ביכולות של הקונסולה, ולא הייתה מעוניינת ליצור וויכוח "האם הקונסולה מכוערת או לא". כך או אחרת - החברה תחשוף את עיצוב הקונסולה בחודשים הקרובים, לפני השקת המכשיר.

לגבי תמחור - בסוני מסבירים שהם מעוניינים לבחון את תגובות המעריצים לפני שהם יקבעו את המחיר הסופי של הקונסולה. אם הם יחשבו שיש התלהבות גדולה סביב הפלייסטיישן 4 - סביר שהיא תושק במחיר גבוה. אם היא תראה שהשוק מסרב להתרגש - היא תאלץ להוריד את המחיר כדי ליצור הייפ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:47 24.02.2013 | idonatan idonatan

    יהיה אדיירר

  2. 2

    19:11 25.02.2013 | lincoln lincoln

    אני חושב שלהגיד "הצד האפל" ו"תגובות שלילות ממערצי הסוני הגדולים ביותר" זו הגזמה.
    הסעיף היחידי שיש לי אתו באמת בעיה עקרונית הוא חוסר התמיכה של לבקר הdual shock 3 שבאמת אין סיבה שאנשים יצטרכו לזרוק את השלטים הישנים.
    מבחינת התאימות לאחור נכון שלא תהיה תמיכה ישרה במשחקי PS3 וPSN, אבל יש כוונה להזרים את ספריית המשחקיים דרך שירות ענן. ואני מניח שיהיה אפשרות להזרים מחשקים שנקנו בעבר ללא תשלום נוסף (אני מקווה), למרות שעדין יש לי ספקות לגבי הזרמת משחקים בענן עדין מוקדם לקבוע סופית.
    לגבי תמיכה ברזולוציה של4K אני לא ראה מה הסיפור הגדל יעבור עוד זמן לא מועט לדעתי את שזה יהפוך לסדנדרט בטלוויזיות ועוד יותר זמן עד שהוא יהפוך לסדנדרט במשחקים אם מחשבים את כוח העיבוד שהדבר ידרוש שלא להזכיר שכיום רוב המשחקים אפילו לא רצים בfull HD.
    אני לא חושב שיש טעם לזרוק ספקולציות לגבי העיצוב והמחיר ועדיף פשוט לחקות עד שיחשפו אותם באופן רשמי.

  3. 3

    20:32 25.02.2013 | רונן רונן

    שהמעריצים האינפנטילים ישקיעו כמה דולרים בשביל עוד שלט או שניים פעם בדור. די עם תרבות הבכי הזאת.

    ולגבי תמחור הפלייסטיישן: אני רוצה לראות אחד שיעז להתלהב מהקונסולה. מחירה יהיה על מצפונו.

    חרא קונסולה.

    רונן.

  4. 4

       | פורסם ע"י