הרשמה

מיקרוסופט לא מפחדת מ-Valve

במיקרוסופט לא מתרגשים מהרצון של Valve להכנס לשוק הקונסולות

 תחרות? איזו תחרות? דון מטריק, נשיא זרוע הבידור האלקטרוני של מיקרוסופט, סיפר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי הוא לא ממש מתרגש מהרצון של Valve להכנס לשוק הקונסולות. לפי דבריו של מטריק, מסתמן שמיקרוסופט לא רואה ב-Valve וב-Steam Box שלה מוצר מתחרה ל-Xbox.

כשכתב The Verge שאל את מטריק אם הוא רואה את Valve כמתחרה חדשה למיקרוסופט, הוא ענה בפשטות שהתשובה היא לא. "הם עושים דברים חדשניים," הוא הוסיף: "אבל המוצרים שמגיעים לשוק מצד סוני, נינטנדו, אפל וגוגל הרבה יותר עשירים".

סביר להניח שב-Valve לא יהיו שמחים לשמוע באיזו קלות מטריק מבטל אותם. אחת הספקולציות לסיבה בגללה ב-Valve בכלל התחילו לפתח קונסולה היא חוסר חיבתו של גייב נאוול, ראש החברה, למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 8, ולכיוון אליה הולכת החברה. הקונסולה של Steam צפוייה לאפשר ל-Valve "לעקוף" את Windows, על ידי התקנת גירסת לינוקס מותאמת של פלטפורמת המשחקים. אך במיקרוסופט בשלב זה כאילו מאותתים לו שהנסיונות האלה אבודים מראש, ולא באמת יוכלו לפגוע בהם או לשאוב מהם לקוחות.

 

במיקרוסופט, כנראה, פשוט לא מתייחסים לצעד של Valve ברצינות - ואולי בצדק. גם אם ב-Valve אכן יוציאו קונסולה עם לינוקס - סביר להניח שרוב הגיימרים ימהרו להתקין עליה Windows, כדי שלא יהיו מוגבלים במשחקים ובתוכנות שהם יוכלו להתקין. ב-Valve כבר הבהירו שה"קונסולה" שלהם תהיה מחשב פתוח, ושלמשתמשים תהיה היכולת לעשות בו ככל שברצונם, כך שהדבר אפשרי. במקרה כזה - מיקרוסופט רק תרוויח מקונסולה כזאת - שכן היא תכניס משתמשים נוספים אל מערכת ההפעלה שלה.

ב-Valve צפויים לחשוף את ה-Steam Box בחודשים הקרובים. על פי השמועות, מיקרוסופט צפוייה לחשוף את קונסולת ה-Xbox הבאה שלה במהלך חודש אפריל. סביר להניח ששתי הקונסולות האלה תצאנה לשוק לקראת סוף השנה - ביחד עם הפלייסטיישן 4 של סוני. 

למרות שבמיקרוסופט לא מתרגשים - בהחלט יש סיכוי שהקונסולה של Steam תיתן פייט לקונסולות הוותיקות - במיוחד אם תציע מפרט טכני דומה במחיר נמוך יותר. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י