הרשמה

שטף של מידע חדש נחשף ל- Watch Dogs

קרבות, דילמות מוסריות והיכולת לפרוץ לכל מכשיר אפשרי

Watch Dogs, אחד המשחקים המדוברים ביותר בשנה החולפת, מקבל קצת צבע עם פרטים חדשים שצצים ברשת.

Watch Dogs לוקח אותנו אל העתיד הלא רחוק בעיר שיקאגו. העיר עברה מהפך טכנולוגי אדיר בכך שהפכה להיות "עיר חכמה" לכל דבר. במילים פשוטות - כל העיר נשלטת ע"י מחשבים ומנוהלת דיגיטלית. קווין שורט, אחד מכותבי העלילה הראשיים של Watch Dogs, התראיין למגזין GameBeats, שם הוא מכיר לנו את ה"גיבור" של המשחק אדריאן פירס. פירס, האקר במקצועו. מעולם לא היה בקו אחד עם רשויות החוק ומסתבר שבעבר כבר נעצר על התעסקות לא חוקית עם מחשבים.

אדריאן פירס אינו הגיבור שאנחנו חושבים שהוא. שורט דואג לציין שלמרות שפירס יוצא למסע נקמה, הוא יצטרך לעשות הרבה בחירות מוסריות כדי להבין מה הם הקווים האדומים שלו והיכן הוא עומד בחברה הסופר מודרנית הזאת. הסובבים בעולם יראו את פירס לפי מה שהוא והבחירות שהוא עושה במהלך המשחק. לדוגמא, שורט מסביר שבהצגה של הדמו של המשחק היה מצב בו השחקן בחר להתעלם ממקרה אונס שקרה. בתגובה, הבעל אומר כי הוא יהרוג את האנס, אך השחקן בהצגת הדמו בחר להתעלם מהנעשה ולהמשיך הלאה. שורט אומר שהוא לא היה יכול לעשות זאת ומציין כי לאחר שהבעל אומר את דבריו הוא שולח הודעה לחבר, כנראה עם כוונות הבעל. לא בטוח שתמיד נדע להבדיל בין טוב ורע, אבל אנו יודעים בוודאות שכאשר נבחר להתעלם מפשע מסויים - יהיו לכך השלכות. בנוסף, על מעשים טובים ניתן לשחקן מעין קרדיט או יותר נכון "מוניטין", והסביבה מתחילה לשמוע על מעשיו הטובים ולהתייחס אליו בהתאם.

מבחינת עלילה, שורט מציין כי הסיפור הראשי של המשחק הולך בקצב שלו ובקו דומה במהלך כל המשחק. העולם האמיתי של Watch Dogs מתגלה לנו דווקא בפינות הרחובות העמוסים, שם השחקן יכול להשתמש בפרופיילר שלו (תוכנה בתוך הסמארטפון המאפשרת לו לגשת למידע של העוברים ושבים), לשוטט ולמצוא לעצמו את הסיפורים שהוא רוצה להיכנס לתוכם. כדי לשאוב רעיונות חדשים ולבדוק אם התרחישים שהצוות של Watch Dogs אכן תואמים למציאות מסויימת, דומיניק גאי, מפיק בכיר ב-Ubisoft, אומר שהם נעזרים בחברת אבטחה אינטרנטית בשם Kaspersky Labs (אולי תכירו את השם מתוכנת האנטיוירוס של החברה), כדי להתעמק יותר אל העולם של ההאקרים ולא לברוח לסיפור בדיוני מדי.

חוץ מפריצות דיגטליות כמעט לכל דבר אפשרי, יוצרי Watch Dogs שמים דגש חזק מאוד על התגנבות. כאשר העיר מרושתת כולה במצלמות, אדריאן פירס חייב לשים לב לצעדים שהוא עושה כדי להימנע מהיתקלויות לא נעימות עם החוק. בהשתלטות על מתקנים גדולים יותר, פירס יוכל להתחבר לחלק גדול של מצלמות ברחבי העיר, לשנות את חוקי התנועה כרצונו ולנעול דלתות מסוימות על מנת לכלוא אויבים או להגיע לאיזורים שעד עכשיו לא היו נגישים. כשיכולות הפריצה וההתגנבות מאכזבים אותו, פירס יכול להסתמך על שיטת לוחמה שנועדה לתת לו את האפשרות להילחם פיזית נגד אויבים, ותהיה לו גם האפשרות לקבוע האם המכה שינחית תהיה קטלנית ותהרוג את היריב או רק תהמם אותו. השאלה שיוצרי המשחק מעלים בפני השחקנים היא האם התקדמות הטכנולוגיה והאפשרות לשתף מידע, פוגעת בחברה שלנו או משפרת אותה. אומנם, הם אומרים שהם לא מכוונים את השחקן לתשובה כלשהי אלא רק שואלים את השאלה ונותנים לשחקן להגיע למסקנות שלו.

Watch Dogs יהיה זמין לקונסולות ה-PS4, PS3 ,Xbox 360 וה-Wii U בארה"ב ב-19 לנובמבר ויגיע באיחור קטן למדינות אירופה ב-22 לנומבר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:43 13.05.2013 | Big Danny K Big Danny K

    קוראים לו איידן פירס ולא אדריאן...

  2. 2

    17:24 13.05.2013 | WarFox89 WarFox89

    כבר לי יכול לחכות למשחק הזה !
    פי כמה להיטים בעונת החגים: WATCH DOGS,AC 4,BF4,GHOSTS והרשימה ממשיכה האלה.

  3. 3

    21:46 13.05.2013 | tom1187 tom1187

    נראה פשוט משחק מטורף

  4. 4

       | פורסם ע"י