הרשמה

E3: סיכום מסיבת העיתונאים של Microsoft

ה- Xbox One תושק בנובמבר במחיר של 499$, אבל עם איזה משחקים?

את כנס E3 השנה פתחה חברת מיקרוסופט ואחרי הכרזת ה- Xbox One דלילת המשחקים, גיימרים בכל העולם ציפו לראות הפעם משחקים – והרבה מהם. ובכן, אין ספק שמיקרוסופט עמדה בהבטחתה והביאה לנו מסיבת עיתונאים שכולה משחקים. אז, מה היה לנו שם? 

הכנס התחיל עם הצגה מרשימה וארוכה של המשחק Metal Gear Solid 5. מיד אחרי זה הגיעה ה"הפתעה" שהבטיחו לנו לגבי ה- Xbox 360: הקונסולה הוותיקה יצאה בגרסה חדשה בהשראת העיצוב של ה- Xbox One. גרסה זו תהיה קלה יותר, דקה יותר ושקטה יותר והכי חשוב- זמינה החל מהיום.

אז הגיעה בשורה משמחת למשתמשים בעלי חשבון Xbox Live Gold: כל בעלי חשבון ה- Gold יקבלו שני משחקים בחינם כל חודש, החל מיציאת ה- Xbox One. המשחקים הראשונים שיחולקו הם Halo 3 ו- Assassin's Creed II. בנוסף, נוכל לחלוק את יתרונות חשבון ה- Gold בין כמה משתמשים עם אותה הקונסולה. זה יהפוך את השימוש המשפחתי ב- Xbox One להרבה יותר זול ונוח.

אז מה מחכה ל- Xbox 360 בעתיד? הציגו שלושה משחקים חדשים לקונסולה: World of Tanks החינמי שהיה זמין עד עכשיו רק למחשב, יאפשר על ה- Xbox 360 קרבות של 15 על 15 ויהיה חופשי לבעלי חשבון Live Gold. המשחק השני הוא Max: The Curse of Brotherhood, משחק אינדי-פאזל יפהפה עם קונספט מעניין שנותן לנו "לצייר" אובייקטים שונים על המסך כדי לעזור למקס, הגיבור שלנו. המשחק השלישי והאחרון שהוכרז ל- Xbox 360 הוא Dark Souls 2 שנראה מרהיב למדי על החומרה המיושנת של ה- 360.

אחרי שסיימו לדבר על ה- Xbox 360, הגיעו סוף סוף לבלעדיים של ה- Xbox One: 

הראשון היה RYSE: Sons of Rome, משחק אקשן מרהיב ששם אותנו בתפקיד מפקד רומאי. במהלך המשחק נילחם לא רק בתור המפקד עצמו אלא לעתים בתור מערך של חיילים כמו שראינו בסרטים כמו "300". קשה להסביר כמה מרשים המשחק הזה נראה, היה קצת קשה להאמין שמה שרואים על המסך הוא אכןGameplay  ולא איזשהו קטע סינמטי.

המשחק הבלעדי הבא (והכוכב הגדול והבלתי-מעורער של מסיבת העיתונאים כולה) היה כותר המכות Killer Instinct, שלא ראה כותר חדש מאז 1996. משחק המכות החדש נראה פשוט מרהיב, שמר על הסגנון הדו-מימדי ופועל בצורה חלקה ומרשימה.

אחרי Killer Instinct הגיע Sunset Overdrive – משחק אקשן המושפע מהשחקנים שלו. הובטח לנו כי העולם לא יהיה רק דינמי אלא "חי ונושם".

הבא בתור היה Forza Motorsport 5 שהשוויץ במכונית המקלארן F1 המדהימה שעלתה אל הבמה בדרמטיות. הפיצ'ר שהוצג היום נקרא Drivatar – מעין גרסא וירטואלית שלנו, שתתעצב לפי סגנון המשחק שלנו ותגיב לכל מצב באותה דרך שאנחנו היינו מגיבים לה. התוצאה היא משחק שאין בו AI מסורתי אלא "שחקנים וירטואלים" שהם לאו דווקא טובים או חכמים יותר אלא מציאותיים ואנושיים יותר.

Quantum Break הוצג בקצרה בהכרזת ה- Xbox One אבל לא היה ברור ממה בדיוק המשחק מורכב. ובכן, גם עכשיו זה לא ממש ברור אבל מה שאנחנו כן יודעים זה שהמשחק ייתן לנו "להקפיא את הזמן" ולהשפיע על סיטואציות.

אחריו הוצג 4D, משחק אקשן אינדי עם מראה קומיקסי במיוחד. הטריילר היה קצר במיוחד ולא חשף פרטים על המשחק.

אחד הכותרים היותר מעניינים היה Project Spark – משחק שהוא יותר כמו אוסף של כלים. בעזרתו נוכל לבנות עולם, להכניס אליו שחקנים או לקפוץ פנימה בעצמנו, לקבוע את החוקים ולמעשה להמציא משחק משלנו. הרעיון נשמע מעניין והכל יסתכם במידת הפשטות והנוחות בה נוכל ליצור ולעצב את עולם המשחק שלנו. בכלל, היה דגש רב על משחקי אינדי במאמץ אחרון להראות לגיימרים שמיקרוסופט לא זונחת את הז'אנר.

בשלב הזה עשו הפסקה קטנה מהמשחקים כדי לספר לנו קצת על ה- Xbox Live ותוכנת ה- Smartglass  שמקשרת בין ה- Xbox למכשירים חכמים כמו טאבלטים וסמארטפונים. ה- Smartglass החדש יהיה הרבה יותר יעיל, יציג לנו נתונים חשובים ואף ייתן לנו לקבוע משחקים ולנהל את החשבון שלנו בזמן שהטלויזיה שלנו עסוקה בלהפעיל משחק אחר לגמרי. נוכל, למשל, לחכות ליריב אנושי שיצטרף למשחק שלנו ב- Killer Instinct ובזמן הזה לשחק משהו אחר לגמרי כמו RYSE.

בנוסף, הוצגו כלי עריכה שיעזרו לנו להקליט, לערוך ולשדר את הנצחונות וההישגים שלנו. עוד תוספת משובחת היא האפשרות להתחיל שידור בכל זמן נתון דרך רשת Twitch, שתכלול לא רק את המשחק אלא צילום של השחקן בעזרת מצלמת הקינקט.

אחרי ההפוגה הקטנה חזרנו למשחקים: Crimson Dragon הוא משחק קרבות דרקונים שנראה כמו משחק מרובה-משתתפים; Dead rising 3 הוא משחק הזומבים הבא בסדרה שיהיה בלעדי ל- Xbox One (בניגוד למשחקים הקודמים שהגיעו לקונסולות ולמחשב). המשחק נראה אפל יותר, נראה מצוין ועושה רושם הרבה יותר דרמטי מהמשחקים הקודמים בסדרה; הראו לנו את The Witcher 3 בסרטון משחקיות ראשון שנראה מרשים במיוחד; המשחק Below הוא כותר אינדי מהיוצרים של Sword & Sworcery המעולה ויהיה בסגנון Roguelike (אקשן ממבט עילי, "Zelda סטייל"); הראו גם טיזר למשחק של Black Tusk אך לא ניתן שם ולא היה ברור בדיוק על מה מדובר.

שלושת המשחקים האחרונים שנחשפו היו הגדולים והמרשימים ביותר שהיה למיקרוסופט להציג לנו: Battlefield 4 הראה לנו קרב משולב אוויר\ים\יבשה כאשר שדה הקרב התחיל בתור נושאת מטוסים אך כשזו הופצצה והתחילה לטבוע – הקרב עבר לים על סירת מנוע בזמן שבאוויר, מטוסי קרב מנסים להפציץ את המשחטת של הקבוצה היריבה.

יש משחק Halo חדש ואלמוני שהראה טריילר קצרצר ויפהפה. משחק היריות החדש בסדרה מאת 343 יגיע אלינו ב- 2014 ולראשונה במשחק Halo ב- Xbox, ירוץ על 60 פריימים לשניה.

המשחק האחרון שהוצג הוא ללא ספק אחד מהמרשימים ביותר – TitanFall מאת Respawn, היוצרים של סדרת Call of Duty. מדובר במשחק רשת בו בני אדם נלחמים נגד מכונות אימתניות הנקראות Titans. שחקנים יוכלו גם לשלוט על הטיטאנים ולהשתמש בהם בקרב אחד נגד השני. הגרפיקה במשחק נראיתה מצוין והבשורה המשמחת בנוגע למשחק הזה היא שהוא לא יגיע רק ל- Xbox One אלא גם ל- Xbox 360  ולמחשב.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:52 10.06.2013 | RE Defencer RE Defencer

    זה היה... מפתיע. לא ציפיתי שמיקרוסופט תשקיע כל כך הרבה זמן במשחקים. כשראיתי את מסיבת העיתונאים הייתי ממש מופתע. טוב שהם עושים סוף סוף משהו נכון.

  2. 2

    00:32 11.06.2013 | thespeeder thespeeder

    איזה כיף!! כמה סרטים.. זתומרת משחקים הולכים להיות!
    כל ה'משחקים' שהראו זה cutscenes או שזה סרט משחק
    אפילו ב- ryse כל קומבו הם עושים לך הילוך איטי כדי שחס וחלילה לא תפספס את המקש ותהרוס את הקומבו

    לאן הגענו?!

  3. 3

    18:57 11.06.2013 | tomerc10 tomerc10

    המשחק של מקס עם העיפרון מבוסס על המשחק הזה http://maxandthemagicmarker.com/

  4. 4

    21:38 11.06.2013 | killkod killkod

    אז לא הבנתי מה יותר טוב הxbox 360 החדש או xbox one?

  5. 5

       | פורסם ע"י