הרשמה

The Last of Us צונזר בגרסה האירופאית

אם קניתם את המשחק בארץ, קיבלתם גרסה פחות אלימה מזאת של האמריקאים

אם שיחקתם בכותר הזומבים המצליח The Last of Us, כנראה לא חשתם חוסר באלימות גרפית שכוללת דם, חלקי גוף מעופפים ותלישת איברים, אך מסתבר שאם הייתם משחקים בגרסה האמריקאית של המשחק – הייתם חווים אלימות אפילו יותר גרפית וחסרת מעצורים. בדרך כלל, צנזורים מהסוג הזה נפוצים בגרסאות המשווקות לאוסטרליה שכן חוקי הצנזורה שם מחמירים במיוחד, אך הפעם נראה שגם האירופאים "נתקעו" עם הגרסה האוסטרלית והרכה יותר של המשחק.

בפוסט מפורט בפורום הרשמי של PlayStation, המשתמשים ריכזו השוואות רבות בין הגרסה האמריקאית של המשחק (בפורמט NTSC) לבין הגרסה האירופאית (בפורמט PAL הנמכר בארץ), והגיעו למסקנה שהגרסה האירופאית אכן כוללת אנימציות הריגה יותר "רכות" וכוללת קצת פחות אכזריות מהגרסה האמריקאית.

הפוסט המדובר אפילו קיבל תגובה רשמית מ-Naughty Dog לגבי הצינזור, ולמרבה ההפתעה – החברה הודתה שאכן צנזרה את המשחק לקהל האירופי: "מדדי האלימות והאכזריות נמצאים תחת פיקוח מקומי, כך שהיינו חייבים לבצע שינויים קטנים במשחק כדי להתאים לרגולציות המקומיות". עוד נמסר ממפתח Naughty Dog: "למען האמת, אני לא בטוח איזו גרסה מקבלים האוסטרלים. אם אתם מייבאים את הגרסה האמריקאית, המשחק לא יהיה מצונזר אבל הגרסה הבריטית\אירופאית כן תגיע עם צנזור".

בדרך כלל כשאנחנו קונים משחק בישראל, אנחנו לא מצפים שהוא יגיע עם צינזור או עם פחות אלימות בהשוואה לגרסה מעבר לים, אבל הפעם המצב שונה ואם נרצה ליהנות מכל טיפת דם שיש לו להציע – נצטרך לייבא את הגרסה האמריקאית של המשחק. אם לא חשוב לכם ליהנות משיא האלימות שיש למשחק להציע, אתם כנראה יכולים להסתפק בגרסת ה-PAL הנמכרת בארץ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:03 05.08.2013 | adartzt12 adartzt12

    כוס מאק
    אם הייתי קורא את זה הייתי יודע שלא להזמין את המשחק מאירופה.
    ביאסתם אותי ברמות.

  2. 2

       | פורסם ע"י