הרשמה

XNA: האם מיקרוסופט מקצצת רווחים למפתחים?

מייד אחרי ההכרזה הגדולה של מיקרוסופט בכנס ה-GDC על כך שהיא מכניסה את ה-XNA, שירות פיתוח המשחקים העצמאיים, לרשת ה-XBLA, התרבו השמועות כי מיקרוסופט גם קיצצה את הרווחים של המפתחים בחצי. מפתחים סיפרו כי הודיעו להם על קיצוץ מחלק של 70% מהרווחים ל-35% מהרווחים וההתמרמרות הייתה רבה.

כמובן, זה לא כל הסיפור, מיקרוסופט אכן שינתה את מדיניות הרווחים שלה אך יש פיצוי- ראשית מתח הרווחים למפתחות המפיצות דרך צד שלישי (EA, THQ וכדומה) יישארו זהים. היתרון כמובן הוא בחוסר הצורך להתעסק עם כל מערך ההפצה הבדיקות וניהול.

לגבי הפצה מצד ראשון, כלומר מיקרוסופט, אכן מתח הרווחים ירד מ-70% אבל במקביל יינתנו בחינם שירותים שבעבר היו בתשלום: שירות המדרג את המשחק (ע"י ESRB), לוקליזציה של המשחק, ועוד. למעשה עכשיו יש שינוי מדיניות של תשלום מאוחר (ע"י קיצוץ הרווחים) מאשר תשלום מוקדם על השירותים הללו.

מפתחים צריכים לזכור אומנם כי משחק עצמו לפיתוח עדיין לא זול בכלל. בכנס המפתחים העריכו את העלות המינימלית לפיתוח משחק ל-XBLA ב-125,000$. כמו כן מפתחים מתלוננים על מחיר נמוך למשחקים בשירות.

ישנם אופציות נוספות לחוזים שונים עם מיקרוסופט בקשר להפצה. לסיכום מסתבר שלהיות מפתח משחקים זאת לא עבודה קלה ומהיום גם לא בטוח שכ"כ רווחית.

 

לנושא בפורום XBOX

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י