הרשמה

YouTube ו-Content ID לא מוותרים גם לערוצים שותפים

מי יפסיק את אפוקליפסת התוכן?

אתמול סיפרנו לכם על מערכת חדשה שנכנסה ל-YouTube בשם Content ID. מערכת זו אחראית לסרוק סרטונים ולסמן אותם אם הם כוללים תוכן כלשהו המוגן בזכויות יוצרים (כמו למשל - סרטון גיימפליי של משחק, קליפ מוזיקלי, תוכניות טלויזיה וכו'). יוצרים רבים בסצינת הגיימינג ב-YouTube כבר הספיקו להביע את זעמם אך ה"גדולים" והמפורסמים יותר מביניהם נשארו שקטים והמשיכו להעלות סרטונים גם ביומיים האחרונים... עד עכשיו.

כעת נראה שגם ערוצים הנמצאים בשותפות עם YouTube וגוגל (Affiliates) נמצאים בסכנה, במהלך שנראה כאילו הוא לא ממש עוזר לאף אחד: היוצרים מאבדים סרטונים רבים, חלקם עם מליון צפיות ויותר; חברות המשחקים מפסידות כי כעת רואים פחות מהמשחקים שלהן ביוטיוב; ו-YouTube מפסידים כסף מאחר והשותפים שלהם אינם יכולים להוציא סרטונים חדשים או אפילו לשמור על הסרטונים הקיימים שלהם באוויר.

אחד היוצרים היותר מפורסמים בסצינה, AngryJoe, העלה סרטון בו הוא מתלונן בקול על הנהלים החדשים של יוטיוב ומערכת ה-Content ID. לטענתו, הסרטונים שלו שהורדו מהאוויר לא קיבלו תלונה מאת חברות המשחקים או הלהקות ששומעים ברקע - אלא בכלל מחברות צד-שלישי שנראה כאילו אין להן שום קשר לתכנים עצמם. עוד ממצא מוזר הוא ראיון עם היוצרים של Tomb Raider - בהחלט סרטון שמפתחי המשחק ירצו שישאר באוויר - שסומן על ידי חברה הנקראת Tomb Raider - לא Crystal Dynamics, יוצרי המשחק, או מפיצת המשחק Square Enix.

בינתיים, חברות משחקים החלו לצאת להגנתם של יוצרי התוכן כמו Deep Silver שהבהירה כי היא לא מעוניינת להוריד סרטי משחקיות שלה מהאוויר, ואף הודיעה בטוויטר שהיא תעזור למי שנחסם בתכנים הקשורים אליהם (למשל סרטוני משחקיות של Saints Row IV). האם YouTube תתעשת ותפסיק את "אפוקליפסת התוכן"? בואו נקווה שכן, כי לפי ההערכות יותר מ-90% מערוצי הגיימינג ב-YouTube יסגרו תוך מספר שבועות בקצב הזה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:25 12.12.2013 | sagimi sagimi

    ראיתי את זה לפני שדווחתם :)
    מה שהכי מצחיק זה שהמוטו של גוגל זה:
    dont be evil

  2. 2

       | פורסם ע"י