הרשמה

סיקור סלולרי: 24: Special Ops

24: Special Ops

Special Ops הוא המשחק הסלולרי השלישי המבוסס על סדרת הטלוויזיה "24", והראשון בפיתוחה של Digital Chocolate הפינית. בניגוד לשני המשחקים שקדמו לו, שפותחו על ידי I-Play (חברה צרפתית), Special Ops אינו אוסף משחקוני פעולה וחשיבה המחובר בעלילת לוחמה בטרור, בדומה למשחק ה-PS2 שיצא בזמנו.

במקום זה הלכו ב-Digital Chocolate על הסבת מנוע הפעולה האיזומטרי של משחקים קודמים של החברה, כמו War Hero 1944 ו-Yakuza Wars, לסביבת ה-Counter Terrorist Unit בה פועלים ג'ק באוור ומרעיו.

המשחק נראה פשוט מדי בהתחלה בגלל קצב תנועה אחיד, חוסר בתנועות מיוחדות ומנגנון נעילת ירי אוטומטי, אבל תוך שנייים-שלושה שלבים מתחיל לעשות רושם טוב למדי. ערכי ההפקה גבוהים והמשחק מלוטש בהתאם לסטנדרטים הגבוהים הצפויים מהמפתחת.

המשחקיות פשוטה אבל יעילה בזכות מנגנון לחימה שדורש מהשחקן למצוא מחסה נאות, להשתמש בחסכנות ברימונים ולתזמן היטב את היציאה ממחסה, מאחר וצליפה מדוייקת דורשת לחיצה ארוכה על מקש הירי - במהלכה השחקן חשוף לאש אויב.

הכיתוב "Start a New Story" יוצר ציפיה למשחק מבוסס עלילה, לפחות כזו שמקודמת בין שלבים, אבל כאן המשחק מפשל. מעבר להקדמה שמסבירה שטרוריסטים השתלטו על בניין ה-CTU ושהסוכנים באוור וקלואי הם היחידים שחמקו מידיהם, הסיפור, עד כמה שאפשר להחמיא לו בשם הזה, מסתכם במסר שמגיע מקלואי בתחילת כל שלב, ולשונו תמיד זהה: "יש X בני ערובה בקומה הזאת. הצל אותם והמשך אל היציאה". רק ערך ה-X משתנה.

תוך מספר שלבים השלמתי עם העובדה שמפתחי המשחק התעצלו לעבוד על סיפור, אבל עדיין ציפיתי שמדי פעם אני אקבל מטרה אחרת, כמו "נטרל את הפצצה", או "חסל את מנהיג הטרוריסטים", לצערי אפילו מחוות שטחיות כאלה לכיוון עלילתי לא קיימות כאן. במשך 24 שעות, 24 קומות, 24 שלבים, כל הפידבאק שהשחקן מקבל הוא "הצל את בני הערובה" בתחילת שלב ו"הצלת את בני הערובה" בסוף שלב. מדכא.

המסמר האחרון בתקוותי למשחק מעניין הוא שלאחר חמישה-שישה שלבים מתוך ה-24, המשחק מפסיק לזרוק עליך חידושים. לקראת שלב 20 באמת מופיע סוג חדש של טרוריסט, אחד שיודע לזרוק רימונים ובאמת הופך לפתע את החיים למרגשים יותר. אבל בשלב זה אתה כבר אחרי רצף של יותר מתריסר קומות שנראות אותו דבר ומאוכלסות באותם אויבים, עם אותו ציוד ואותן מטרות - והרצון שלך להילחם בטרור כבר נפגם ללא תקנה.

ציון: 6/10

נ.ב. לאחר כתיבת הביקורת התברר לי שקיימות שתי גרסאות של Special Ops. למרות ששיחקתי אותו על הנוקיה 6280, שהוא טלפון מודרני למדי, נאלצתי לסבול דרך הגרסה החיוורת של המשחק האמיתי, שמשלים את כל חסרונות העלילה והגיוון במשחקיות עליהם התלוננתי בכתבה - ומקבל ביקורות טובות ברשת. למרבה הצער, רוב השחקנים יסבלו כמוני. הטלפון היחיד שאני יודע בוודאות שתומך במשחק כפי שהוא צריך להיות הוא הנוקיה N95, ואולי, רק אולי, גם הסוני-אריקסון K800i.

שימו לב! הוידאו המשולב בכתבה זו הוא מגרסת ה-N95, מאחר ולא נמצא וידאו של הגרסאות הפחותות. אל תתפתו לו אלא אם יש לכם את הטלפון המתקדם.

וזה מקום טוב לקרוא למפתחות הסלולריות, שהפכו את זה להרגל לאחרונה: אל תצרו גרסת משחק בעלת מומים ותקראו לה באותו שם כמו המשחק האמיתי. זה מבלבל ולא עוזר לשמכן הטוב או לאמינות של שוק המשחקים הסלולרי. תודה.

[vod]http://vgamers.vgames.co.il/FLV_Video/080228/Specops24.flv[/vod]

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם!

לסיקורי משחקי סלולר נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י