הרשמה

Valve הורידו את Hatred מ-Steam, התחרטו

המשחק השנוי במחלוקת ממשיך לעשות כותרות

לפני כחודשיים הגיע אלינו טריילר שהצליח לזעזע את סצינת הגיימינג והביאה לדיון על אתיקה ואלימות במשחקי וידאו. המשחק הזה הוא Hatred, או במילים אחרות: "סימולטור טבח" בו המטרה שלנו היא לחסל אנשים חפים מפשע, סתם כי הגיבור שלנו ממש שונא את האנושות. כל גורם חיצוני שהיה קשור בצורה כלשהי למשחק מיהר להתנער, כמו למשל Epic המפתחת את מנוע Unreal של המשחק.

בחודשיים האחרונים המים כבר נרגעו, עד ש-Hatred עלה בגאווה לתוכנית Steam Greenlight וביקש מהגולשים לתת לו "אור ירוק" להשקה ב-Steam. למי שלא מכיר, הרעיון של Greenlight הוא שהגולשים מצביעים עבור המשחקים שהם היו רוצים לרכוש דרך Steam, וכל מה שצריך זה לאסוף מספיק הצבעות כדי להתברג לחנות הפופולרית והמגוונת ביותר בשוק ה-PC.

ובכן, שעות ספורות לאחר ש-Hatred עלה ל-Greenlight, חברת Valve החליטה להוריד את הקמפיין מהאוויר ולא סיפקה שום הסבר הגיוני למה היא עשתה זאת. המעשה היה חמור מכמה סיבות: בתור התחלה, כל הרעיון של Greenlight הוא שהגולשים יחליטו אז למה Valve מחליטה בשבילנו? בנוסף, זה קצת נראה כמו צביעות בהתחשב בעובדה שאפשר לרכוש דרך Steam משחקים כמו Manhunt (המדמה סרט סנאף) או Postal (המדמה טבח, לא בשונה מ-Hatred).

ואכן, נראה שמבצע ההחלטה ב-Valve לא חשב הרבה לפני שביצע אותה, מה שדרש "התערבות אלוהית". גייב ניוול (Gabe Newell), מנכ"ל Valve בכבודו ובעצמו, דאג שהקמפיין יחזור ל-Greenlight והסביר את החלטתו בעמוד הפייסבוק של המפתחים: "אתמול שמעתי שאנחנו מורידים את Hatred מה-Greenlight. מאחר ולא הייתי מעודכן, שאלתי אצלנו ובדקתי למה עשינו את זה. מסתבר שזו לא היתה החלטה טובה, ולכן אנו מחזירים את Hatred. התנצלותי לך ולצוות שלך. בהצלחה עם המשחק שלכם."

אז האם המשחק Hatred ראוי לקבל תשומת לב והשקה מלאה ב-Steam? אנחנו לא יודעים, אבל מה שחשוב זה שההחלטה נמצאת בידינו! היכנסו לעמוד המשחק ב-Greenlight ותוכלו להשפיע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י