הרשמה

סיקור גולשים: Two Worlds

Two Worlds (גרסת ה-Xbox 360)

נתחיל מהסוף: המשחק Two Worlds הוא משחק RPG חביב למדי, אבל לא ניתן להתעלם מהבעיות הקשות שלו.

Two Worlds מספר על שכיר-חרב חסר שם שמחפש את אחותו שנחטפה בנסיבות מסתוריות. בתחילת המשחק אתה עד לחטיפה המדוברת ועד מהרה מקבל משימות מקבוצת החוטפים, אם ברצונך למצוא אותה בחיים.

בעוד העלילה מתפתחת מתברר כי העולם בו מתרחש המשחק נמצא על סף מלחמה, בין בני האדם לאורקים. לאורקים יש (או לא) קלף מנצח בדמותו של אל נשכח שיוביל אותם לנצחון במידה והם יצליחו למצוא חפץ נדיר ועתיק. למרות שהסיפור בהחלט סביר, התחברתי אליו באמת רק אחרי כמה שעות טובות בתוך המשחק. בנוסף על מנת להיכנס לסיפור חייבים לצבור נקודות ניסיון ולעלות בדרגות אחרת כל זאב מצוי יחסל אתכם.

והבעיות? מתחילות ישר בהתחלה, איך שמכניסים את הדיסק לכונן ומתחיל סרטון הפתיחה. בשניות הראשונות הייתי בטוח שזהו משחק שנכתב ומדובב ע"י יפנים- המון שגיאות בניסוח מה שמוביל לחוסר בהירות מוחלט של הדמויות. לי נראה שהמפתחים פשוט ניסו ליצור אווירת ימי הביניים בעזרת דיאלוגים דמויי-שייקספיר ויצאו להם חירטוטים בלתי מובנים. גם המשחק של המדובבים כל כך פומפוזי וגרוע שזה פשוט מגוחך. מצד שני די מהר מתרגלים וזה הופך למקור שעשוע ונסיון לצפות עד כמה מצחיק יהיה הדיאלוג הבא...

המשחק גם לא חף מבעיות טכניות: זמני טעינה ארוכים ובמעבר בין אזורים המשחק יכול לטעון כמה שניות טובות. אומנם מדובר ברוב הזמן על 30 FPS אבל לעיתים כשיש פעילות רבה על המסך הוא צונח לו כמו רמת הסוכר אחרי סיום תוכנית של כוכב נולד.

קשה לא לשים לב להיות המשחק המרה ישירה מהמחשב האישי, אפילו שהגרסאות יצאו באותו הזמן, והמשחק לא מספיק הותאם לקונסולה. עדויות לבעיות האלה מצאתי אפילו עוד לפני שהכנסתי את הדיסק לכונן, כבר בחוברת המשחק חלק מהגדרות המקשים לא נערכו- "לחיצה על כפתור העכבר השמאלי"... עכבר. בקונסולה.

גם השליטה התוך משחקית סובלת מההמרה- תפריטי ניהול הדמות מסובכים לשליטה על בקר הקונסולה, ודומה לשליטה בתפריטים במחשב האישי עם המקש TAB כשרוצים לעבור בין האפשרויות השונות. ישנם גם באגים שונים, ולא תמיד אפשר להגיע לשורת המשימות הנוכחיות שלך, לעיתים זה ממש מתסכל שאתה לא מצליח לפתוח את המשימה שאתה רוצה לבצע.

המשחק עצמו משתבץ באסכולה הישנה של משחקי ה-RPG: נלחמים במפלצות, אוספים שלל ומקדמים את הדמות בצורה מהנה ביותר. ישנו גם מגוון גדול מאוד של חפצים ונשקים וייחודם במשחק הוא שהם מתאימים למצבים שונים.

לדוגמא, חרב גורמת לנזק חיתוך, והיא מצוינת נגד שודדים. מול שלדים, לעומת זאת, היא לא תגרום לנזק משמעותי, ומולם דווקא עדיף נשק שגורם נזק קהה (כמו פטישים למשל). ישנה גם מערכת נחמדה של שילוב כלי נשק ואביזרים שונים וכך ליצור כלי נשק אימתניים המותאמים למצבים ספציפיים.

בתור יכולת צדדית במשחק אפשר לאסוף עשבים, מינרלים ומרכיבים שונים ולהכין מהם שיקויים מועילים מאוד. מערכת האלכימיה של המשחק די פשוטה לשימוש- זרוק את כל המרכיבים לקלחת ותן לה לעבוד... לעיתים קצת מסובך למצוא במצאי שלך את העשב או המינרל הרצוי לשיקוי.

כמו שציינתי קודם מפת העולם ורשימת הקווסטים מאוד מסובכת ולא נוחה לשימוש. אי אפשר למשל לקבוע מסלול ליעד שאתה רוצה, והיה עלי להסתמך על חוש הניווט המפותח שלי. התחושה היא שממש, ממש חסר פה עכבר, מה שלא צריך לקרות במשחק לקונסולה...

הקרבות במשחק דורשים הרבה עבודה, בעיקר אם בחרתם דמות של לוחם הנשען על חרבו וכוח הזרוע. הצורך המתמיד להחליף נשקים בכל פעם שצץ אויב שונה יכול להפוך את ה-RPG למשחק מעיכת כפתורים גרוע.

ל"מזלנו", אפשר לחסל אויבים גם בלי להכות בהם, ממש בקלות- הנחת המלכודות. מערכת יעילה מאוד אך פשטנית מדי, ובצירוף עם אינטליגנציה לא מתקדמת של האויבים היא הופכת למגרעה: כל מה שצריך כדי לחסל קבוצת אויבים שראית מרחוק הוא לבחור את המלכודת הרצויה, בדרך כלל פצצה כי היא יעילה נגד רוב האויבים, ולהניח אותה על הדרך בינם לבין הדמות.

כשגורמים לאויבים לתקוף, ע"י הפעלת קסם מרחוק או נשק ארוך טווח אחר כמו קשת, הם ירוצו אליך בקו ישר ולא יבחינו במלכודת בכלל, למרות שהיא באמצע השביל, באור יום. גם אם במקרה הם הצליחו לפספס את המלכודת "המוסוות" שלך, סיבוב קצר באזור הקרב מבטיח שהם כבר יפעילו אותה. כמו שהבנתם, האינטליגנציה של האויבים לא מפותחת במיוחד, והקושי במשחק מתרכז בחוזק הדמות העומדת מולך והנשק שהיא מחזיקה.

מבחינה גראפית המשחק נראה טוב, ומכיל המון פרטים וסביבות משתנות: חורבות נראות מרשימות, והיערות נראים עצומים כשמשקיפים עליהם. למרבה הצער כשמתחילים להיכנס לפעילות מרובה בסביבות העמוסות למנוע המשחק וחומרת הקונסולה קצת קשה לסחוב את הפירוט. גם הסאונד במשחק מתאים לאווירה ולמשחק, מלבד כל עניין הדיבוב שפשוט גרוע כמו שכבר הזכרתי מקודם. פס הקול של המשחק בהחלט מושקע ואני נהנה להאזין לו לפעמים גם מחוץ למשחק (מגיע כבונוס בגרסת האספנים).

המשחק לא ארוך במיוחד, וניתן לסיים את העלילה הראשית במשחק בכ-15 שעות, אך ישנן מספיק משימות צדדיות ואפשרויות שניתן לפתוח במשחק כדי להוציא עוד שעות רבות של הנאה מדיבוב ב-overacting...

לסיכום, המשחק עצמו משתפר ככול שמשחקים בו ומתרגלים אליו. חובבי משחקי ה-RPG שבינינו בהחלט מוזמנים לקפוץ לסיבוב קצר בעיקר אם אתם קונים את המשחק במחיר הזול שבו הוא נמצא כיום. במחיר המלא שלו, לעומת זאת, הוא לא רכישה משתלמת לדעתי.

והציונים:

משחקיות: מהנה ברובה במיטב מסורת משחקי התפקידים – 8

גרפיקה: גרפיקה מרשימה באופן כללי אבל לא מול הרמה שקיימת היום – 7.5

סאונד ופסקול: המוזיקה טובה, הדיבוב פשוט מחריד- 6

טכני: בעיות של ירידת פריימים ומסכי טעינה רבים, גם באגים קלים - 6

אורך חיים: משחק RPG בעל עלילה ראשית קצרה יחסית, אבל ניתן עוד לצבור שעות רבות – 8.

ריבוי מישתתפים: קיים אך לא בדקתי.

ציון סופי: 70

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:17 21.03.2008 | Tamiros4 Tamiros4

    אחלה ביקורת!

  2. 2

    16:36 21.03.2008 | El Loco El Loco

    כל הכבוד

    אחלה סיקור המשך כך :)

  3. 3

    16:59 21.03.2008 | bozeman bozeman

    תודה

  4. 4

    17:08 21.03.2008 | זאוס השני זאוס השני

    ביקורת מצויינת

    אבל אין לי אקסבוקס...

  5. 5

    10:08 22.03.2008 | darker darker

    ביקורת יפה!

    אחלה של ביקורת...
    קצר ולעניין וממוקדת
    בדברים המעניינים, אשרך
    אחי.

  6. 6

    21:33 22.03.2008 | bozeman bozeman

    הביקורת מתאימה גם למשחק המחשב

    סה"כ מדובר בפורט. אגב
    בגלל זה גירסת המחשב
    עדיפה במקצת, היא פותרת
    את בעיות השליטה (אבל לא
    שאר הבעיות...)
    סה"כ משחק חביב לחובבי RPG
    .

  7. 7

    13:50 23.03.2008 | Hot Fire Hot Fire

    ביקורת מצויינת!

  8. 8

    18:28 01.07.2008 | Burger Burger

    ביקורת מעולה אבל

    יכול להיות שמישהו שיש לו מוכן לבדוק את ה MULTI Player זה ממש חשוב לי אני מת על MMORPG

  9. 9

       | פורסם ע"י