הרשמה

צפו: הצצה מוקדמת למשחק Forza 6

לקראת ההשקה בשבוע הבא, אור מנטש לוקח את משחק המירוצים המצופה לנסיעת מבחן

אור מנטש ניסה את משחק המירוצים המצופה של ה-Xbox One ונהנה (כמעט) מכל רגע

אני חייב להתוודות: מעולם לא הייתי חזק במשחקי מירוצים, בייחוד לא מז'אנר הסימולציה. משחקי המירוצים שכן שיחקתי לאורך השנים שילבו לרוב משחקיות לא מציאותית-בעליל עם נשקים (Twisted Metal), הרס לא נורמלי (Split/Second) או סתם גישה ששמה דגש על כאסח והורדת היריבים מהכביש (Burnout), אבל כשכן בא לי חווית נהיגה מציאותית מכל בחינה אפשרית - אני לא חושב שיש בכלל תחרות לסדרת Forza - לפחות עד שיגיע הכותר הבא של המתחרה Gran Turismo. למי שלא מכיר, סדרת Forza שמה את הדגש על חוויה כמה שיותר מציאותית - עבור מי שמחפש את זה - אבל היא גם נגישה מאוד כלפי שחקנים מכל הסוגים ומתגמלת אותם בהתאם לכמות "גלגלי העזר" שהם מוכנים לוותר עליהם בתהליך. עוד כשבוע וחצי יגיע אלינו Forza 6 והתמזל מזלי לשחק בו לקראת ההשקה הרשמית.

אולי שיחקתם במשחקי מירוץ אחרים ואולי אתם אפילו די טובים בהם - אבל כנראה כדאי שתשכחו מכל זה כשאתם נכנסים ל-Forza 6. כבר מההתחלה אתם תגלו שגם ברמת הסלחנות הגבוהה ביותר, תצטרכו להיכנס לראש של נהג מירוץ אמיתי בשביל לנצח: זה אומר בלי מהלכים פזיזים, בלי עקיפות מסוכנות ובלי "קיצורי דרך". אחרי שלושה מירוצי "התאמה" שמצאתי הרבה יותר מדי קשים, ייפתח בפניכם מסלול הקריירה של Forza 6 הכולל 15 סדרות של מירוצים (כ-4-6 מירוצים בכל סדרה) שיקחו אתכם מהרמה הכי נמוכה של מירוצי רחוב ועד הרמה הכי מתקדמת של נהיגת מסלול מקצועית. בסרטון תוכלו לראות את אחת הסדרות הראשונות של הקריירה ולהתחיל להבין את רמת הגיוון העצומה שיש למשחק להציע: בכל אחת מחמשת הקטגוריות יש 6 תת-קטגוריות של רכבים עם מאפיינים שונים, וכל קטגוריה מביאה איתה אתגר קצת אחר לאותה סדרת מירוצים. החוויה שלי עם רכב המירוצים היפני (אותה תוכלו לראות בסרטון) היתה שונה לגמרי מהחוויה שלי בקטגוריית "רכבי הרחוב האולטימטיביים".

אחת הגדולות של סדרת Forza, לפחות לדעתי, היא מערכת השליטה והקושי של המשחק: זה מתחלק לרמת הנהגים היריבים (ככל שהרמה יותר קשה ככה מקבלים יותר כסף בסוף המירוץ), ולרמת עזרי הנהיגה שהתאמתם לעצמכם (פחות עזרים = יותר כסף). תוכלו למשל לוותר על הקו שמנחה אתכם באיזה מסלול לנסוע ולהחליף אותו בקו שמופיע רק כאשר צריך לבלום, או על מערכת ניתוב הבלמים וכמובן על פונקציית ה"הרצה לאחור" (Rewind) המאפשרת לכם לחזור כמה שניות אחורה במהלך המירוץ ולתקן טעויות קריטיות. ככל שתשתמשו בפחות עזרים, ככה החוויה שלכם תרגיש יותר מציאותית ומאתגרת.

עוד אלמנט שהולך מצוין עם מערכת הקושי והתגמול הוא בקר ה-Xbox One, שלדעתי נבנה במיוחד עבור סדרת Forza. הרבה לא יודעים את זה אבל לבקר יש פיצ'ר מיוחד שאין למתחרה ב-PS4: מנועי רטט נפרדים לכל אחד מהטריגרים (RT ו-LT). הרטט שמרגישים באצבעות מזכיר מאוד את הרטט שמרגישים ברכב, למשל, כאשר זורקים קלאטץ' או דוחפים את הדוושה עד הסוף ממצב של ניוטרל או מהירות איטית מדי. בצורה הזאת אתם מבינים את הטעות בזמן שאתם עושים אותה ולא אחרי, ובסרטון הרגשתי עד כמה המשחק קשה יותר כשאין את הרטט הזה (הרטט בוטל אוטומטית כי הבטריות בבקר כמעט נגמרו כשצילמתי את הסרטון).

אז עכשיו כשיש לכם קצת רקע למשחק, אתם מוזמנים לנסות אותו בעצמכם עם הדמו שיצא בשבוע שעבר. את המסקנות הסופיות שלי למשחק תוכלו לקרוא בביקורת המלאה שתעלה בהמשך השבוע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:16 06.09.2015 | ברק ברק (אורח)

    תשמע אור, אתה מענטש

  2. 2

    23:24 06.09.2015 | ליאור ליאור (אורח)

    רץ להוריד את הדמו! תודה : )

  3. 3

    19:46 07.09.2015 | שי שי (אורח)

    פונקציית ה-Rewind היא של המשחק GRID במקור.
    Turn 10 פשוט העתיקו ;)

  4. 4

       | פורסם ע"י