הרשמה

המסע לאליפות העולם - פרק א'

ליאב סניאור בילה חודש במסע אחר אליפות העולם של League of Legends. ככה הכל התחיל - פרק א' בסדרה

המסע של ליאב סניאור בדרך לאליפות העולם של LoL התחיל באירוע בקטוביץ' עם מעל 10,000 צופים

את החודש האחרון שלי ביליתי באירופה במסע אחרי אליפות העולם החמישית של ליג אוף לג'נדס שהתחילה בפריז ועברה דרך לונדון ובריסל עד לגמר הגדול שהתקיים בברלין. את המסע לא התחלתי בראשון לאוקטובר עם טקס פתיחת הטורניר אלא חצי שנה לפני כן. בחודש מרץ של שנת 2015, לאחר סיום שירותי הצבאי, החלטתי לקחת חופשה קצרה בפולין לעיר בשם קטוביץ' שנחשבת לבירת הספורט האלקטרוני בפולין עם אירוע הדגל אינטל אקסטרים מאסטרס (Intel Extreme Masters). הטורניר נפרס לאורך ארבעה ימים וכולל בתוכו מספר דברים שהראשון והחשוב ביניהם הוא תערוכת המשחקים שמאגדת עשרות חברות פיתוח משחקים וחברות חומרה שמציגות את הטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם המשחקים, במקביל לשלושה ימים בהם מתקיימים טורנירים במשחקים שונים: Starcraft 2, League of Legends ו-CS:GO. בשל היותי שחקן ליג אוף לג'נדס התמקדתי רק בטורניר של המשחק ובתערוכת המשחקים.

בתערוכה עצמה ניתן היה למצוא המון ביתנים שמחרו ציוד מחשבים במחירים נורא זולים ביחס למחיר ההמוצע, אפשרות לשחק משחקים שטרם יצאו ואפילו לנסות את החומרה החדשה ביותר בעולם הגיימינג. בין הודכנים הצלחתי למצוא דוכן של אוקולוס ריפט (Oculus Rift) שהם משקפי מציאות מדומה שנותנים חוויה אחרת לעולם המשחקים. עם המשקפיים ושלט של קונסולת האקסבוקס היה אפשר לנסות שתי משחקים: הראשון משחק פלטפורמה ללא שם והשני משחק יריות מגוף ראשון שגם לו לא היה שם בגלל שלבי פיתוח מוקדמים. החוויה עצמה הייתה מדהימה ונתנה זווית אחרת לגמרי מבחינת עולם משחקי היריות מגוף ראשון. האפשרות הכי טובה היא השימוש בראש שלנו במקום הסטיק הימני של השלט על מנת לכוון את הנשק, דבר שלקח קצת זמן להתרגל אבל ברגע שמצליחים להתרגל כיוון נשקים ניהיה יותר פשוט משימוש בעכבר. עוד דוכן שמאוד בלט היה הדוכן של ענקית המשחקים בליזארד (Blizzard) שהציע עשרות מחשבים עם המשחק החדש שלהם הירוס אוף דה סטורם (Heroes of the Storm) שאז היה בשלבי בטא. בדוכן היה ניתן לנסות את עשרות הגיבורים שהיו קיימים אז בשרת הבטא במשחק ולאחר מכן לקבל מפתחות בטא על מנת לנסות את המשחק בבית.

באותו זמן שבו התערוכה הייתה פתוחה, התקיימו כל שלושת הטורנירים בזמן שהטורניר של ליג אוף לג'נדס התקיים באולם הכי גדול בקטוביץ עם 11,500 מקומות לצופים. בטורניר השתתפו שמונה קבוצות, ארבע מתוכן היו קבוצות שניצחו בטורנירים קודמים של אינטל שהתקיימו השנה וארבע קבוצות נוספות משלושת הליגות הכי גדולות (הליגה האירופאית, הליגה האמריקאית והליגה הקוריאנית). כל שמונת הקבוצות התחרו בפורמט של חיסול כפול עד לגמר שהתקיים ביום השלישי של התחרות. בין לבין המשחקים היה אפשר להסתובב באולם ולפגוש כמויות ענקיות של קופסליירים, שחקנים שבדיוק סיימו ראיון וחיכו שאוהד יבוא וידבר איתם ואפילו פרסונות ואנשים מוכרים בעולם של ליג אוף לג'נדס.

במהלך היומיים של המשחקים הכרתי המון אנשים שגם הם משחקים ליג אוף לג'נדס והגיעו לטורניר מכל קצוות העולם ועם חלקם אני שומר על קשר עד היום. חלקים בתלי נשכחים בטורניר היו קריאות השמחה וההתלהבות כאשר מתרחשים קרבות אדירים או בניגוד לכך, כשיש משחק יותר שמרני והורגים את היחידה הכי פשוטה שהיא המיניון. הקהל תמיד שמח להריע לכל קבוצה כל עוד המשחק מספק המון הריגות ומהלכים מדהימים. לאחר יומיים של משחקים ארוכים הגעתי ליום האחרון של הטורניר שהכיל בתוכו שלושה גמרים רצופים. היום התחיל עם טקס פתיחה מפואר שהציג את כל שלושת הגביעים של כל אחד מהמשחקים. בתור מי שרגיל לראות את המשחקים ב-Twitch, להיות בתוך הקהל ולהרגיש את האנרגיות המטורפות זאת חוויה אחרת לגמרי.

הגמר הראשון התקיים ב-CS והיה בין Ninjas in Pajamas לבין Fnatic והסתיים בתוצאה מותחת ביותר. סגנון המשחק היותר מהיר גרם לתשואות אדירות מהקהל. למרות שלא היה לי מושג איך המשחק התנהל מצאתי את עצמי יושב ליד חבורה של שישה בריטים שהגיעו לעודד את NiP והסבירו לי איך כל סט מתנהל ואפילו הציעו לי לשחק איתם כשאני חוזר לארץ. לאחר מכן התקיים הגמר של סטארקרפט 2 בין Zest לבין Trap שניהם שחקנים קוריאנים מעולים. שוב פעם ניצבתי עם הבעיה שאין לי מושג בסטארקרפט 2 אז ישבתי ליד בחור פולני שניסה להסביר לי את המשחק אך ללא הצלחה. החלטתי לנצל את הזמן ולטייל קצת בתערוכה שהתקיימה בבניין ליד האולם ונתקלתי בקבוצה Gambit Gaming שהודחה ביום הראשון. למרות ההדחה הם עדיין נראו שמחים ומחויכים והסכימו בחיוב רב לקחת תמונות ולדבר קצת על הטורניר. לאחר מכן חזרתי לראות את הגמר שהתקיים בין Team World Elite הסינית לבין Team Solo Mid האמריקאית. TSM שהייתה חביבת הקהל הצליחה לנצח בתוצאה מרשימה של 3-0 בזמן שקהל לא מפסיק לצעוק את שם הקבוצה.

לאחר הטורניר חזרתי הביתה עם טעם של עוד, הרגשתי שטורניר קצר של ארבעה ימים ממש לא מספיק לי ואני צריך להגיע לפחות לעוד טורניר אחד במימדים קצת יותר גדולים. הטורניר היחיד שענה על הדרישות האלו הוא אליפות העולם של ליג אוף לג'נדס. כחודש לאחר החזרה לארץ, ריוט הוציאו הודעה שאליפות העולם תתקיים לאורך חודש שלם באירופה והבנתי שהנה ההזדמנות שלי וקפצתי עליה בכל הכח: הזמנתי טיסות, רכבות ובתי מלון וכל זה עוד לפני שהצלחתי להשיג כרטיסים למשחקים. הכרטיסים למשחקים עצמם נמכרו רק בחודש אוגוסט ונעזרתי בכל מחשב שנמצא בביתי על מנת להגדיל את הסיכויים שלי לקנות כרטיסים והצלחתי להשיג עשרה כרטיסים מתוך חמש עשרה הכרטיסים שהיו זמינים (כרטיס אחד שווה ליום אחד של משחקים) אבל לדעתי זה היה מספיק ובעשרים ותשעה לספטמבר עליתי על טיסה לפריז על מנת להיות נוכח בשלב הבתים.

איך הלך השלב הבא במסע שלי? בואו לגלות בפרק הבא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:41 23.11.2015 | המאוכזב המאוכזב (אורח)

    אף לא מילה אחת על זה שסוני עובדת להוציא משחקי ps2 לps4?

    כל אתר גיימינג אחר בעולם כבר פירסם את זה.

  2. 2

       | פורסם ע"י