הרשמה

ביקורת מובייל - Star Wars: Galaxy of Heroes

הכירו את האובססיה החדשה של דניאל לברן

האם משחק המובייל החדש של "מלחמת הכוכבים" שווה את הזמן שלכם?

אחד הדברים שאיתו תעשיית המשחקים קלה איתו מאוד על ההדק זה לשחרר משחקים לא מוכנים שנושאים שמות של כותרים גדולים אך בפועל עושים להם רק מוניטין רע. הדוגמאות הן אינסופיות, החל ממשחק המכות של מארבל (Marvel) ל-iOS ועד לכותרי ספריידמן וצבי הנינג'ה האחרונים לקונסולות. המסורת המפוקפקת הזו הפכה אותי להססן גם כשמדובר בזכיון שאני מכיר ואוהב שנים רבות. ובכל זאת, אחרי ההשקה של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" נשאבתי חזרה ליקום שכולנו כל כך אוהבים והתלבטתי בין צא'נס נוסף ל-Knights of the Old Republic ולהרחבה החדשה שלו, או ללכת על משהו פחות מחייב כמו משחק האסטרטגיה מבוסס התורות למובייל, Heroes of The Galaxy. לפי הכותרת של הכתבה אתם בטח יודעים מה הייתה ההחלטה הסופית שלי.

Galaxy of Heroes הוא משחק חינמי (Freemium) מבוסס תורות בהם אתם אחראיים על קבוצה של חמישה לוחמים מהיקום המורחב של מלחמת הכוכבים (כולל כל הטרילוגיות, הסרט החדש והסדרה המצויירת) כשהמטרה שלכם היא לסיים את הקרבות המוצעים במשחק תוך כדי שאתם עובדים על בניית הצוות הנכון והחזק ביותר שאפשר ליצור במטרה להביס קבוצות של שחקנים נוספים ברשת. אז האם Star Wars: Galaxy of Heroes הוא עוד משחק שמנסה לעשות קופה קטנה על אנשים תמימים כמוני, או שהוא אחד מאותן הברקות חד פעמיות שמצליחות להחזיר לנו את התקווה בפלטפורמת המובייל?

ביקור ביקום המורחב של "מלחמת הכוכבים"

כמו שהזכרתי, Galaxy of Heroes הוא משחק חינמי עם מיקרו-רכישות, מה שעשוי לדחות הרבה שחקנים כבר מהרגע הראשון. המטרה היא לתת לשחקנים את האפשרות לשחק לזמן מוגבל כאשר פעולות הנעשות במשחק מוגבלות בעזרת מד זמן או אפשרויות שונות כדי לגרום לשחקן להרגיש את חווית ההנאה שלו נעצרת, ולגרום לו להוציא כסף כדי להמשיך לשחק (על איך זה עובד בדיוק נדבר בהמשך). מסך הבית של המשחק יכניס אתכם לארמון של ג'וואה ההאט שם תמצאו קרבות שיהיו זמינים החל מתחילת המשחק ועוד מספר מצבי משחק שיהיו נעולים עד שתגיעו לרמה המתאימה. החלוקה של המסך עשויה בצורה טובה ואינה מרגישה עמוסה מדי. בנוסף ישנם תפריטים בהם תוכלו לנווט בין הדמויות שלכם ולעבור על הנתונים שלהן בצורה נוחה שאפילו תגרום לשחקן שאינו חזק בתחום משחקי התפקידים להרגיש בבית. כמעט כל כפתור או פונקציה שהייתם יכולים לדמיין נמצאת שם.

האנימציה הכללית של המשחק נראית לא רע בכלל ומידול הדמויות של המשחק נעשה בצורה נאמנה ואף שואבת השראה מהסדרה המצויירת, "מלחמת המשובטים". האנימציה של הדמויות בסיסית מאוד, ומתחלקות בין יכולות רבות כך שתראו מפעם לפעם דמויות מבצעות מכות שונות, אך עם אנימציה דומה. הסאונד הוא אחד החלקים האהובים עלי במשחק. כמו שאמרתי מסך הבית של המשחק נמצא בארמון של ג'אווה וכמו שאנחנו מכירים את ג'אווה - הוא לא בהכרח המארח הנחמד ביותר בעולם, אבל אתם תמיד תוכלו לצפות אצלו לקצת מוזיקה מגניבה. המוזיקה האופיינית לארמון של ג'אווה גורמת לי להעלות חיוך קטן בכל פעם שאני שומע אותה. בנוסף למשחק יש גם מוזיקה המיועדת לקרבות השונים. היא לא רעה, אבל הקסם האמיתי נמצא אצל הרכיכה החללית הגדולה ביקום.

המשחקיות של Galaxy of Heroes הצליחה לפתות אותי מהרגע הראשון. היישר מתחילת המשחק קיבלתי צוות לוחמים מגוון בעל פרצופים מוכרים כמו צ'ובקה ולוחמי ג'אווה ואיווק חמודים שכבר הצליחו להעלות לי חיוך על הפנים. כל דמות מאופיינת עם מקצוע (Class) המותאם לה מבין מספר המקצועות הזמינים במשחק; Tank, Attacker, Support ו-Healer. בנוסף, המשחק מאפשר לכם לשדרג את הגיבורים שלכם ואת הציוד שלהם וגם לפתוח דמויות חדשות ולהרכיב את החמישיה הפותחת המועדפת עליכם. שם נמצא החלק הממכר.

חייבים לאסוף את כולם!

מצב המשחק הראשון שהיה זמין לי היה שחזור של קרבות מוכרים או דימיוניים מהיקום של מלחמת הכוכבים. מצב זה מאפשר לי להתקדם במעין עלילה לא נרטיבית, בה אני רשאי לבחור דמות שאין לי בצוות שיחד איתה אנצח בשלוש מערכות. במערכה האחרונה, אפגוש את דמות הבוס של אותה מערכה ואת חייליה ואקבל בסופו של המשחק ציון, ציוד וכסף שאותו אוכל לבזבז על הדמויות שלי ומקרים נדירים יותר - חלקים בעזרתם אפשר לפתוח דמויות חדשות לשחק איתן. מצב זה עושה עבודה נהדרת בכך שהוא חשף בפניי את העומק הגלום במשחק הרבה לפני שהיה לי את האפשרות ליהנות מסט המלא של דמות ברמה גבוהה. האפשרות להוסיף חבר צוות חדש לקרב גרמה לי בראש ובראשונה ליהנות מדמויות שלא היו זמינות לי באותו הרגע וגם להתחיל להבין את האסטרטגיות סביבן אוכל לחזק את הצוות שלי. לא אשקר כשאומר שבזבזתי זמן רב משעות המשחק הראשונות שלי בלבחור דמויות כמו Stormtropper Han או Kylo Ren רק בגלל איך שנראו ולא בגלל היכולות שלהם, אך ככל שהתקדמתי במשחק נתתי לרגשי ההערצה שלי מנוחה והתחלתי ללמוד את היתרונות של כל דמות ודמות. בנוסף, האפשרות להתמודד מול בוס אחר בכל סוף של קרב הציגה לי איך אוכל גם ליהנות מהיכולות של אותה דמות אם היתה בחזקתי. לכל דמות יש אפשרות להיות המנהיג של הצוות, כאשר כל אחת בעלת יתרון שונה שיכול להתאים לצורות משחק שונות.

מצב משחק אחר שזמין יחסית מהשלבים המוקדמים של המשחק נקרא Squad Arena. במצב זה אתם יכולים לבחור מבין שחקנים בעלי רמה יחסית דומה לשלכם ו"להילחם נגד" אותם שחקנים, או יותר נכון בדמויות שלהם הנשלטות על ידי המחשב. ישנו Leaderboard שכלל שמטפסים בו למעלה, כך יותר מרוויחים יותר מזומנים במהלך היום. מצב זה אולי עוזר לטיפוס (Grind) להרגיש קצת פחות מעיק בגלל שהזמן בין קרבות Squad Arena עומד על 6 דקות מקרב לקרב, אך הוא ללא ספק אחד המצבים המופשטים והמאכזבים ביותר של המשחק. במשחק שכזה, שמעמיד קבוצה אחת אל מול אחרת, הכי הגיוני לחשוב שאותם שחקנים יתמודדו באותו הרגע, ראש בראש בקרב על בחירה נכונה של פעולות וניצול טעויות של האחר. במקום זה הוחלט להעמיד אל מול הקבוצה שלי, קבוצת בוטים שפועלת בדיוק כמו שאתם מצפים מבוטים - בחוסר אחראיות וללא כל חשיבה. המשחקון הזה ב-Star Wars Galaxy היה יכול להפוך אותו לאחד המשחקים הממכרים ביותר שקיימים כרגע בז'אנר אם היה מאפשר לשחקנים ליהנות בקרבות אינטנסייבים אחד מול השני. מצבי המשחק שהזכרתי הם אלה שזמינים כמעט היישר מתחילת המשחק והם עושים עבודה טובה בלגרום לשחקנים ליהנות מהשעות הראשונות שלו, וחשוב מכך - מאפשרים התקדמות גדולה בהשגת ציוד או רסיסים שונים לדמויות קיימות או עתידיות. הם עושים עבודה טובה בלהעביר את השעות הראשונות של המשחק בכיף, אך עדיין לא מספיקים כדי להחזיק לאורך זמן.

למזלי, ככל שהתקדמתי כך גם נחשפו לי האפשרויות הנוספות שהיו זמינות במשחק. ישנם אתגרים שונים המאפשרים לכם לקבל אביזרים איתם תוכלו לא רק לשפר את הציוד ולקדם את רמת הלוחמים שלכם, אלא גם להשיג רסיסים לדמויות חדשות, לחזק כוחות ספציפיים הנמצאים ברשותם, לפתוח יכולות מיוחדות וגם להשיג מטבעות וכסף חדש שאיתו תוכלו לקנות ציוד ורסיסים שלא היו זמינים עד כה. האתגרים החדשים מגיעים באותה מתכונת של קרבות המחולקים לשלוש מערכות ואולי אינם מחדשים כמעט דבר בתחום הגיימפליי של המשחק, אך גורמים לכל העסק להרגיש כמו הנאה מאשר איסוף חסר תועלת של רסיסים וציוד. כאן נמצאת הגדולה אמיתית של Star Wars: Heroes of The Galaxy.

שלם כדי לנצח?

נכון, הגיימפליי של Galaxy of Heroes הוא משהו שכבר ראינו במאות משחקים מהז'אנר הזה, אך כמו שאמרתי קודם, הכוח האמיתי של המשחק נמצא במערכת המתגמלת כמעט מיידית שחקנים שחוזרים אחורה כדי לאסוף רסיסים וציוד. החלוקה בין המשימות והקרבות השונים שנפתחים בהמהלך המשחק וריבוי המטבעות שתוכלו לבזבז בלי להיכנס למיקרו רכישות, עזרו לי להרגיש שאני כמעט תמיד עושה משהו קצת שונה או אחר, ולדחוף אותי למטרה הבאה כי אני הרי במרחק נגיעה מהדמות החדשה שאספתי לה רסיסים באדיקות, או מהציוד החדש לצ'ואי (כמובן שיש גם ציוד לדמויות אחרות, אבל צ'ואי הוא מספר 1). האיסוף האובססיבי הזה גרם לי לחשוב על המשחק גם כשאני לא משחק, ודחף אותי למצוא עוד הזדמנויות במהלך היום בהן אני יכול לדחוף כמה דקות משחק (תופעת לוואי - זה עשוי לעצבן את האנשים שמסביבכם).

כמו כל משחק חינמי, גם Galaxy of Heroes מקווה שתבצעו מיקרו רכישות כדי להמשיך ולקדם את המודל הכלכלי שלו, אך בניגוד למשחקי פריניום קיימים בשוק הוא לא ניסה לפתות אותי ברכישות שצצות כל כמה שניות. למרות שהשתמשתי פה ושם ברכישה של שלושה שקלים כדי לקנות אנרגיה נוספת ולהמשיך לשחק, אין בכך שום צורך. Galaxy of Heroes יכול לספק לי חוויות משחק קטנות במהלך כל היום ולוקח בסשן אחד כמעט כשעה שלמה של עבודה כדי לסיים את המשימות היומיות, הספק לא רע בכלל למשחק שבבסיסו אמור לתת לך רק טעימות ולגרום לך לבצע רכישות נוספות כדי להנות ולהתקדם. עקומת ההתקדמות של המשחק הוגנת והצליחה לגרום לי שאני תמיד נמצא במקום הנכון ואין ממש שחקנים שבאמת משתמשים באפשרות הזו ובכך משיגים עלי יתרון כזה או אחר. במילים אחרות - בתור משחק חינמי הוא מאוד הוגן ולא מרגיש כמו Pay to Win.

השורה התחתונה

למרות המגרעות הקיימות ב-Star Wars: Galaxy of Heroes, הוא עושה שני דברים חשובים מאוד כמו שצריך מצד אחד הוא מביא לנו חוויה חדשה ואינו פוגע בזכרון הקיים של המעריצים בנוגע למלחמת הכוכבים ומצד שני הוא מצליח להיות משחק חינמי שבאמת מרגיש הוגן ונכון. הייתי בטוח שהמשחק ישעמם אותי לאחר כמה ימים רצופים, אבל האיסוף האובססיבי של ציוד ורסיסים גורם לי לחזור לעוד, לפחות עד שהצוות שלי יהיה החזק ביותר בכל הגלקסיה.

Star Wars: Galaxy of Heroes זמין כהורדה חינמית למכשירי האנדרואיד וה-iOS.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י  

     

ביקורות אחרונות: