הרשמה

ביקורת - Judgment: Apocalypse Survival Simulation - Early Access

דניאל לברן ארז תיק ויצא לבדוק איך זה לחיות אחרי יום הדין

Suncrash Studio הישראלים משיקים את המשחק שלהם ל-Early Access ב-Steam. יצאנו לבדוק האם הוא שווה את הזמן שלכם?

מתי יצא לכם לשחק לאחרונה במשחק מחשב ישראלי? אני אישית יכול לומר שמאז ימיו של פיפוש לא יצא לי לשחק במשחק שנעשה בארץ (אם אתם מעוניינים לכרות לי את הראש על כך שלא שיחקתי ב-Ori and the Blind Forest, אני מציע לכם לקחת נשימה עמוקה, כי לא מדובר במשחק ישראלי, אלא רק בחלק קטן מצוות גדול יותר). בשל כך התרגשתי מאוד כשקיבלתי גישה ל-Early Access של משחק ההישרדות\אפוקליפטי הישראלי: Judgment: Apocalypse Survival Simulation. האם מפתחי המשחקים הישראלים יכולים לעמוד ראש בראש עם החברות שמפתחות משחקים ברחבי העולם ולמצוא מקום של כבוד בשוק רווי משחקים? בואו נבדוק.

בשורות רעות. האפוקליפסה כבר כאן.

Judgment: Apocalypse Survival Simulation הוא כל מה שהשם שלו מרמז. המשחק יאפשר לכם לקחת אחריות על קבוצת שורדים בעולם בו יום הדין הגיע ושדים ומפלצות מסתובבות להן ברחבי העולם, כשהן מחפשות להרוג ולהרוס כל מה שנמצא בדרכן. Judgment הוא משחק הישרדות המשלב אלמנטים של משחקי אסטרטגיה ונותן לכם את הכלים לשלוט על קבוצת שורדים כדי להחזיר את המין האנושי אל פסגת שרשרת המזון. כדי לשמור על השורדים עליכם לחלק בינהם תפקידים שונים הכוללים איסוף שתיה ומזון, מיגון המושבה מפני איומים, הכנת מצרכים שונים, קידום הטכנולוגיה, התמודדות מול שדים מן הגהנום ויציאה למסעות מסוכנים ברחבי העולם ההרוס, במטרה למצוא אזורים ומשאבים חדשים ולתת יד לאנשים הצריכים את עזרתכם והגנתכם. Judgment: Apocalypse Survival Simulation ידרוש ממכם ללמוד את דרכי המשחק וההישרדות הנכונים ביותר לכם ולבני הישוב שלכם כשחיים רבים יקופחו בתהליך. 

אני והחבר'ה:

הדבר הראשון שלמדתי מ-Judgment הוא לא להיקשר לאף אחד. בתחילת המשחק, קיבלתי חבורת שורדים רנדומלית והתחלתי את מסע ההישרדות הראשון שלי. השורדים נבחרים רנדומלית ע"י מערכת שבכל פעם תציב בפניכם אנשים בעלי יתרונות שונים שיתבטאו בהעדפתם למשימות הזמינות במהלך המשחק, שעליהן ארחיב בהמשך. בין טבעוני חלש עם רמת חיים (HP) נמוכה; שאוהב להילחם להנאתו ונהנה מיתרון בקרב, עד אוגרת כפייתית שנהנת מאיסוף משאבים רב יותר מהשורד הממוצע, Judgment ידאג שתפגשו לא מעט טיפוסים צבעוניים. הרגעים הראשונים של המשחק היו רגועים. שלחתי כל שורד לבצע משימות שונות כדי להגדיל את הישוב שלי והתעסקתי בהגדלת כמות המזון. הימים היו יפים, השמש זרחה והיה נראה שלמרות התנאים הקשים אליהם נכנסתי, יש סיכוי טוב שאני והחבורה העליזה שלי תשרוד. אוח, כמה טעיתי. לאחר יומיים הותקפתי ע"י קבוצה של שדים מפחידים שהרגו לי את אחד השורדים, השאירו את השורדים הנוספים פצועים ואותי עם תחושה של אובדן אמיתי. לא התייאשתי וניסיתי לבנות מרפאה במהירות, אך במהרה גיליתי כי מלאי המים שלי נגמר ובכך הפסיק את יצור הירקות עליו כה הסתמכתי. זה היה עניין של כמה רגעים עד שמת לי האדם השני מרעב, אבל היי, פחות פיות להאכיל פתאום לא נשמע כל כך נורא. יחד עם הניצול האחרון, האמנתי שאוכל לצאת לדרך חדשה במהירות ולהתחיל לעבוד על הגנה, אך העובדה שהתרכזתי קשות בתחילת המשחק בגידול ירקות, מנעה ממני להשקיע מאמץ בחקר יצירת תחבושות, ובכך למנוע ממני את בניית המרפאה שכה רציתי. לא עבר זמן רב עד שאותו ניצול הותקף ע"י שדים ובכך סיים את ההתיישבות הראשונה שלי בבכי מר לאחר יומיים בלבד של חיים בעולם העוין.

דע דרכך אל האור:

אותו סיום מבעית לימד אותי לקח קשוח על Judgment: Apocalypse Survival Simulation ועל האופן בו אני צריך לשחק את המשחק. כמו כל משחק הישרדות שמכבד את עצמו, Judgment דורש ממכם ללמוד את מערכות המשחק ולהבין מהי הדרך הטובה ביותר שאיתה תוכלו לשרוד לילה נוסף.

כמו שציינתי מקודם, בכל פעם שתחליטו לצאת למסע נוסף בעולם האפוקליפטי, מערכת המשחק תציב בפניכם בצורה רנדומלית שורדים בעלי יכולות שונות ומפת עולם המציעה משאבים שונים. מעבר למשימות שיקדמו את עלילת הסיפור, כל סיבוב יהיה שונה מהאחר. כל פעם שהפסדתי, מצאתי את עצמי לומד לקח נוסף ודואג ליישם אותו לסיבוב הבא. אך למרות זאת, Judgment המשיך להציב בפני איומים חדשים שהיו מחסלים את הישוב שלי ובכך שולחים אותי לנסות את הכל מהתחלה. העובדה שנחלתי הפסדים כה כואבים בשעות הראשונות של המשחק, גרמה לי לרצות ולהבין אותו יותר לעומק; וככל שעשיתי זאת יותר, כך גיליתי כמה עמוק העולם של Judgment: Apocalypse Survival Simulation.

מערכת המשחק מחלקת בין אלמנטים שונים ממשחקי אסטרטגיה, תפקידים וטקטיקה. במהלך הזמן שתעבירו עם התושבים, יהיה עליכם להתמודד בין חלוקת תפקידים נכונה, מחקרים ובנייה, שימוש נבון של משאבים ואיסופם, חקר מקורם של השדים ובלימת פלישתם לעולם החיים וכמובן, את האפשרות של לצאת עם משלחות לחקור את סביבת העולם; כשאתם מגייסים אנשים נוספים, מרחיבים את מפת הישוב ואוספים מצרכים נדירים. חלוקת הקשב בין משימות המשחק הייתה מתחילתה ועד רגעים אלה קשה ואינטנסיבית, וזה מדהים! במהלך כל הזמן שאני משחק את Judgment, מעולם לא היה לי רגע של מנוחה. כמובן שהיו לי כמה רגעים של מנוחה פיקטיבית, המשחק ידע איך להזכיר לי שאין לי את הזכות לנוח והיה שולח את אנשיי אל האבדון. כבר המון זמן שלא הרגשתי שמשחק דורש ממני ריכוז מלא במשך כל הזמן שאני משחק בו בצורה כזו גדולה. נכון שעם כל סיבוב הצלחתי להסתדר טוב יותר, אך כמות הדברים שהיו עלי לעשות ככל שהמשחק התקדם, גרמו לי לנוע ללא הפסקה בין בדיקות כאלו ואחרות של דרך העבודה שלי, כשאני מבקר מהלכים נכונים ושגויים. העובדה שהמשחק דורש ממני כל כך הרבה, גרמה לי לא רק לראות, אלא גם להעריך את קשת ההתקדמות שלי.

לשחקנים שלא מעוניינים להיכנס אל אותו גהנום מדהים ש-Judgment מציע, ישנה רמה נמוכה יותר ואף במהלך הזמן ששיחקתי ב-Early Access, הוצג עדכון בו אפשר לעצב לפי רצונותיכם את רמת הקושי. רמת הקושי הנמוכה אינה קלה, אך מאפשרת זמן התעכלות רב יותר, המאפשר הבנה עמוקה של המשחק ובכך להנות ממנו בלי למות מאוטו-מזוכיזם. אישית אני מעדיף את הרמה הקשה יותר, אך העובדה כי ישנה רמה קלה ומאוזנת שתאפשר לשחקנים שתחום ההישרדות אינו החזק ביותר שלהם להנות מ-Judgment בשלב כה מוקדם של ה-Early Access, הוא מבורך.

למה אתם כל הזמן מתים - תהיות לקראת ההשקה:

אחת הבעיות שהיו לי עם Judgment היא מערכת ה-UI של המשחק. החלוקה של חלק מהתפריטים והגישה אל חלקי מידע מסוימים במשחק אינה נוחה כמו שציפיתי. למרות מה שציינתי כרגע, ישנה מערכת Tutorial שעושה עבודה לא רעה בכלל בלגרום לשחקן להבין את הדברים שעליו לעשות. לפחות בצורה בסיסית. ישנם משאבים חשובים הנמצאים ברשימה נפרדת לגמרי מחלק מהמשאבים החיוניים האחרים ובכך מצאתי את עצמי מחליף בין תפריטים יותר מדי, ובכך מונע מעצמי להתרכז בהישרדות. נכון לעכשיו, אין אפשרות להתאים מקשים אישית לפקודות מהירות חיוניות ביותר, דבר שאני מקווה שיפתר בעתיד.

מערכת הקרב שנכנסת לפעולה במשימות חילוץ, איסוף והגנה על הישוב נאבקת בי ללא הפסקה מאז שהתחלתי לשחק Judgment. אופן הבחירה של הלוחמים במהלך קרב דומה בעיקרו לכל משחק אסטרטגיה שאי פעם שיחקתם. עליכם לבחור את השחקנים בעזרת העכבר ולסמן לאן הם צריכים ללכת ולתקוף. אך בניגוד לשליטה על משחקים שונים המאפשרת לכם להתאים את המקלדת שלכם ולהשתמש בכפתורים מהירים (Hotkeys) כדי לחסוך זמן, Judgment פשוט לא מאפשר זאת.  אותן בעיות של התאמה אישית של כפתורים חוזרות כשאין ברשותי את האפשרות לשלוט על לוחמים, בעלי כלי נשק עם יתרונות שונים, בצורה נוחה בה אפשר לחלק אותם לקבוצות. המחסור ב-Hotkeys גרם לי לאבד אנשים וזמן חשוב ביותר ולגרום לי לתסכול. יכול להיות מדובר בבחירה של היוצרים לבחור להקשות על השחקן, אך אני חושב שישנם דברים שכבר הורגלנו אליהם ועדיף שישארו כך. לפחות בתור אפשרות.

אני חייב לשבח את הצוות של Suncrash שעובד על המשחק במהלך התקופה הזו וממשיך לשפר ולשדרג את חווית המשחק בזמן שאני משחק. כשהתחלתי לשחק את Judgment הוא סבל מקריסות ברמה מסוימת ובאגים מסוימים, אך ככל שאני ממשיך לשחק בו יותר, כך אני רואה את התהליך שהמשחק עובר.

השורה התחתונה:

Judgment הוא ללא ספק משהו שצריך להתגאות בו. מעבר לסיפור הרקע המגניב על יום הדין שישלח אתכם לגלות את מקורם של אותם שדים ומפלצות מהגהנום, מערכת המשחק והאתגר שהמשחק מציב הוא מה שהופך אותו לכה מיוחד. Judgment יודע שאתם הולכים לעבוד קשה בשבילו והוא לא מתבייש לדרוש ממכם לעשות זאת. למרות שהסיפור של המשחק לא גמור בגלל העובדה שהוא נמצא בפיתוח, העובדה כי הסיפור נגמר, אינה מוציאה את ההנאה והאתגר של לשרוד עוד יום, כשאתם יוצרים חיים ראויים יותר ויותר לתושבים שלכם. אני לא רואה את עצמי מפסיק לשחק ב-Judgment בזמן בקרוב בזכות העבודה שאני מרגיש שהוא לא מפסיק לאתגר אותי ולהציב בפני מכשולים שונים. אני בטוח אם תשלימו את עקומת הלמידה שהמשחק יציב בפניכם, גם אתם תזכו במשחק מיוחד.

Judgment: Apocalypse Survival Simulation זמין ב-Early Access ב-Steam כשיהיה זמין בעתיד בהשקה מלאה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י