הרשמה

Uncharted 4: A Thief's End

עומר סלומון יצא לטיול ברחבי העולם, עד שהוא הבין שהוא בכלל שיחק ב-Uncharted 4 כל הזמן הזה

Uncharted 4 הוא המשחק שאתם חייבים לעצמכם

אוקי אוקי אוקי אוקי! תקשיבו לי רגע, אתם מכירים את הרגע הזה שחברים שלכם מארגנים טיול לסוף שבוע ולא בא לכם ללכת כי ממש חם וצריך לארגן דברים ואתם לא רוצים שהרגליים שלכם יכאבו כל שבוע הבא ולמי יש כוח לטייל כשאפשר להשאר בבית, להיות בטטה ולשחק במשחקים כל הסופ"ש. אז דבר ראשון תתביישו לכם! לכו לטייל, זה ממש כיף. אבל אם בכל זאת בחרתם להישאר בבית אז הנה הדרך הכי טובה גם לשחק במשחק מדהים וגם להרגיש שיצאתם לטיול הכי גדול של החיים שלכם. אז כן, אם אני צריך להגיד משהו אחד על Uncharted 4: A Thief's End אז זה יהיה זה: Uncharted 4 הצליח לספק לי חוויה ששום משחק מעולם לא הצליח, אני באמת הרגשתי שאני בטיול אפי ברחבי העולם למרות שבפועל ישבתי בבית בזמן שאני מחזיק את השלט, הרגליים שלי על השולחן ואני עם פה פעור בכאילו עכשיו ראיתי בשידור חי חייזרים נוחתים בכדור הארץ.

נלחמים פחות, מטפסים ומתגנבים יותר

אז למה Uncharted 4 כן מספק לי את ההרגשה הזאת ושלושת המשחקים הקודמים לא? האמת היא שיש הרבה סיבות לכך אבל בואו נתמקד רק בשתיים מהם. נתחיל מהראשונה: הגרפיקה! טוב, אני חייב להוריד את הכובע למפתחת Naughty Dog, Uncharted 4 הוא המשחק הכי יפה שראיתי עד היום. גם מבחינה טכנית וגם מבחינה אומנותית, הכל נראה פשוט נפלא. אם זה הבעות הפנים של הדמויות, האפקטים של האור והחושך, הפיצוצים והסביבה... אוי הסביבה! כבר הפסקתי לספור את כמות הפעמים שהגעתי לאזור חדש ופשוט סובבתי את המצלמה ב-360 מעלות, או כשטיפסתי על הר ופשוט התבוננתי בנוף ולקחתי נשימה עמוקה בכאילו אני באמת שם. זה זמן מצוין להזכיר את אפשרות הצילום במשחק ולמרות שאני אישית לא השתמשתי בה יותר מדי זה כבר ידוע שיש אנשים שצילמו מספר תמונות יוצאות דופן מהמשחק.

הסיבה השניה קצת מתקשרת לסיבה הראשונה ולכן הסיבה השניה היא: יש במשחק הרביעי פחות קרבות ויותר חקירה של אזורים חדשים, טיפוס על הרים וקטעי אקשן שנלקחו ישר מתוך סרט אקשן הוליוודי. האם זה דבר רע? אולי בשביל חלקכם. אם כבר הזכרתי את הקרבות במשחק אז בואו נדבר על מערכת ההתגנבות במשחק שקיבלה שידרוג משמעותי ועכשיו היא מורגשת הרבה יותר מהמשחק הקודמים. לפחת 70% מאזורי הקרב במשחק יתחילו מבלי שהאויבים שלכם ידעו שאתם בכלל שם, למי שיש ניסיון במשחקים כמו מטאל גיר או ספלינטר סל ירגיש ישר בבית. אתם כמובן יכולים להתפרץ קדימה ולהתחיל לחורר את כולם אבל בניגוד למשחקים הקודמים כאן אתם באמת תרגישו את הקושי אם לא תנסו להרוג לפחות את חלק מהאויבים שלכם בשקט בהתחלה.

מרגיש כמו פגישת מחזור

עוד אלמנט שמעצים את חווית המשחק הוא היחסים בין הדמויות, ולא דווקא הסיפור. עלילת המשחק לא כזאת מרגשת, ניית'ן דרייק מגלה שאח שלו בחיים וביחד הם יוצאים לחפש אוצר, זהו. אבל דווקא היחסים בין דרייק לאחיו, לאישתו, ולחברו הטוב סולי הם אלו שגורמים למשחק להתעורר לחיים ומי ששחק במשחקים הקודמים ירוויח מהחוויה הזאת הרבה יותר. הרגעים הקטנים הללו כאשר אתם מטפסים על משהו ואז יש איזו שיחת חולין בין דרייק לאישתו על היחסים שלהם או כשדרייק, אח שלו וסולי נוסעים בג'יפ וכל אחד מספר איזה סיפור משעשע, כל זה גורם לכם להרגיש בכאילו אתם ביחד איתם חוקרים ספינה של שודדי ים או נוסעים במרחבים העצומים של מדגסקר.

לאלו ממכם שבאמת מאוכזבים שיש פחות קרבות במשחק אז אל חשש! כי יש לכם את המולטיפלייר המצויין של Uncharted. אני מניח שנוסחת ה"אם זה לא שבור אל תתקן את זה" תופסת פה כי באמת כמעט ושום דבר לא השתנה במולטיפלייר. התוספת היחידה שטיפה משנה את קרבות המולטיפלייר היא תוספת של התומכי לחימה, במהלך המשחק אתם תוכלו לרכוש את אותם תומכי לחימה והם יעזרו לכם בקרב. יש רק בסך הכל ארבעה תומכי לחימה אבל כך אחד יכול לעזור בצורה משמעותית לקבוצה שלו, אם זה בלעזור להחזיר שחקנים לחיים או בלתת מכת אש ולדאוג שהאויב לא יזוז מהמקום שלו.

השורה התחתונה

נכון יש את המשחק הבלעדי הזה בכל קונסולה ש"אם אתה קונה את הקונסולה הזאת אתה חייב לקנות את המשחק הזה" אז למרות שהפלייסטיישן 4 איתנו כבר כמה שנים טובות היה חסר לה את המשחק הזה. לא עוד, Uncharted 4: A Thief's End הוא כרגע המשחק הכי טוב על הקונסולה של סוני ואם עוד לא שיחקתם בו משום מה אז עכשיו זה הזמן. ואם אתם באמת שוקלים לקנות קונסולה חדשה, קחו בחשבון את Uncharted 4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:11 09.06.2016 | אנונימי אנונימי (אורח)

    אני קניתי פלייסטיישן 4 רק בשביל אנצ'רטד!(ולא, אני לא טחון)
    אבל אני פשוט הייתי מרוצה מהקנייה. כבר הרבה זמן חסכתי לקונסולה חדשה ועכשיו כשיצא אנצ'רטד החלטתי שזאת ההזדמנות, ואני לא מתחרט על כך אפילו לרגע!
    ביקורת נפלאה מסכים עם כל מילה

  2. 2

    21:50 09.06.2016 | יהונתן יהונתן (אורח)

    משחק מעולה שווה כל שקל

  3. 3

    13:38 10.06.2016 | PS4 PS4 (אורח)

    משחק נחמד מאוד, לא 10\10 כמו שהוא קיבל בהמון אתרים, ובכלל הציון שלו ב Metacritic מוגזם, לדעתי DOOM משחק הרבה יותר מהנה ממנו, אבל שוב זו דעתי.

  4. 4

    12:15 12.06.2016 | אנונימוס אנונימוס (אורח)

    תודה על הביקורת,לא ידעתי אם לקנות ימתי אבל עכשיו החלטתי לקנות את המשחק כמה שיותר מהררר

  5. 5

    16:20 13.06.2016 | אדיר אדיר (אורח)

    אם לא שיחקתי במשחקי uncharted אז אני פחות יהנה מהמשחק ולא יבין את העלילה

  6. 6

    00:05 16.06.2016 | uncharted foreverr uncharted foreverr (אורח)

    ביקורת מעולהההה

  7. 7

    15:23 16.06.2016 | אוהד אוהד (אורח)

    ל5 שווה לך לשחק העלילה של המשחקים הקודמים לא כלכך משנה
    ולמה אין השבוע ביקורת על משחקי הכס!? אני ממש מחכה לביקורות האלה..

  8. 8

    12:57 21.06.2016 | das reich kommt wieder das reich kommt wieder (אורח)

    white power fuck the muslims and the EU

  9. 9

    10:28 01.07.2016 | (אורח)

    (((fuck the (((merchents
    who brought the muslims to euorpe
    and who control the EU

  10. 10

    12:07 30.10.2016 | י.ש י.ש (אורח)

    אני לא חובב גדול של משחקי STORY, אבל זה משהו יוצא דופן באיכויות שלו.
    כל מה שנאמר בכתבה נכון ומגלים זאת רק לאחר משחק

  11. 11

       | פורסם ע"י