הרשמה

ביקורת - Drawn to Death

האם Drawn to Death הוא השוטר יריות שכולם חיכו לו ל-PS4? שמואל יצא לבדוק.

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 04/04/2017

זה לא ציור שהייתי תולה על המקרר בבית.

למשחק החדש ל-PS4 שיצא בתחילת החודש, Drawn to Death, היה פוטנציאל ובשיא הכנות, אפילו טיפה ציפיתי לו. ראיתי את הטריילרים ואת הסגנון האמנותי המגניב של סקיצות במחברת עם דמויות מגוונות ונשקים מגוונים בזירות לחימה שונות ואמרתי לעצמי שזה יכול להיות אחלה טייטל לקונסולה שחווה שנה אדירה. ואם כל זה לא מספיק, אז המשחק מוצע לכל מי שיש לו מנוי ל-PS Plus בחינם כחלק ממשחקי אפריל, אז אמרתי לעצמי שבכלל שווה לי לנסות אותו. החוויה שלי מהמשחק הייתה... איך נאמר, לא נעימה.

ההוא שמנסה יותר מדי

אני באמת לא יכול לתת הרבה קרדיט למשחק כששלב האימונים והלמידה שלו כמעט גרם לי להפסיק לשחק בו. הפתיחה של המשחק נחמדה: אתה יושב בכיתה בשיעור, המורה מדבר ואז המצלמה עוברת למחברת שמתפקדת בתור התפריט הראשי. החיבור הזה בין העולם האמיתי לעולם בתוך המחברת הוא מאוד מגניב, וזה גורם לעיצוב של המשחק להרגיש אפילו יותר אותנטי. גם העיצוב של הדמויות עצמן מאוד נחמד עם קאסט של דמויות שנעות מבסיסי לגמרי לאבסורדי לחלוטין כשלכל דמות יש יכולות משלה. על הנייר - No pun intended - זה נראה שהולכת להיות חווית משחק יריות בסגנון Quake, עם הרבה אקשן ובלי הרבה שטויות ודברים ברקע שמפריעים... אבל כל זה נשאר על הנייר. 

המשחק מנסה להיות מגניב ורדיקלי הרבה יותר מידי. אני בחור שלרוב הוא בעד קללות ומילים גסות אבל כאן זה הופיע הרבה יותר מידי ושלא לצורך. המשחק הזה יותר דומה למשחק Rogue Warrior במובן הזה, כשהשימוש בקללות הוא נפוץ מידי ורחב מידי אז זה נהייה הרבה פחות מצחיק והרבה יותר בטעם רע. אני בטוח שהכותבים של הטקסטים במשחק ראו לנגד עיניהם משחקים כמו Brutal Legend, אבל בעוד שהכותבים בDouble Fine השתמשו בזה במקומות הנכונים ובזמן הנכון ב-Drawn to Death זה פשוט נזרק לכל עבר. וזה מתחיל כבר מהחלק של האימונים: החלק הזה של המשחק שם יותר דגש על להקטין את השחקן ולהכניס כמה שיותר קללות במשפט וגסויות מאשר להיות מלמד וכיפי. אחרי כמה זמן פשוט הפסקתי עם זה כי הבנתי איך המשחק הולך להיות ולהישאר שם הרגיש כמו בזבוז הזמן שלי. 

כשמתחילים לשחק לעומק מגלים שגם המשחקיות עצמה לוקה בחסר: המנוע הפיזי במשחק מזכיר לי מנועי פיזיקה מלפני יותר מעשור, כשזה מרגיש לי כאילו הדמויות שלי הן כולן על רולר בליידס וקשה להשיג שליטה מלאה עליהן. בנוסף, אין הרבה אינדיקציה של אם אתה פוגע ועושה נזק או שאתה סתם מפספס. היו הרבה פעמים שניצחתי ולא הייתי בטוח איך או למה. לדמויות השונות במשחק יש אופציה לקחת איתן שני נשקים לקרב עצמו, עוד נשקים שהם יכולים לאסוף בזירה ושתי יכולות מיוחדות. היכולות האלו משתנות בין דמות לדמות וגורמות לדברים שונים אם הם פוגעים בדמויות מסוימות. מגוון הנשקים הוא גדול ונע בין הדברים הסטנדרטים כגון רובי סער ומטול רימונים, עד לדברים משוגעים כמו לירות כרישים או שיהיה עלייך חצי גוף של בן אדם שזורק כדוריי מחניים שזה ממש משעשע.

אבל למרות זאת, גם עם כל ארסנל הנשקים הרחב והמשעשע שיש במשחק מצאתי את עצמי משתמש ברובה הרגיל וברובה צלפים בכל משחק רק כי הם היו הכי יעילים והכי עזרו לי בכל קרב. המשחק מייחצן את עצמו כשוטר זירות משוגע וכאוטי, וליצור נשקים שלא באמת עוזרים לך לנצח משחקים גורמים לאנשים להישאר עם הרובים הפשוטים אבל יעילים יותר מה שטיפה נוגד את הרעיון הזה. אני בטוח שלקחת כמה חברים ולבחור יחד את הנשקים הכי משוגעים במשחק כדי לבדוק מה הם עושים (בדומה למשחקי Overwatch פרטיים עם חברים שבהם מנסים את כל היכולות בצורות משוגעות) יהיה נחמד, אבל אם אתם משחקים באונליין כדי לנצח אז יהיה פשוט עדיף לקחת איזה רובה צלפים, למצוא עמדה טובה בזירה ולהתחיל לצלוף, ואחרי כמה זמן זה פשוט מאבד מהכיף שלו. אגב, אין פה אופציה לשחק עם חברים בבית במסך מפוצל ובהתחשב בעובדה שמדובר במשחק שמוגבל ל-4 שחקנים בקרב, זה לא מקובל עליי וב-2017 אני כבר פחות מצפה לחסרון של הדברים האלה.

ואם כבר מדברים על משהו שמאבד מהכיף שלו, הקריין במשחק איבד מהחן שלו אחרי בערך שתי שורות שלו. הוא לא מפסיק לדבר - בין אם להקטין אותך על כך שאתה מפסיד, להזכיר לך שאתה עומד למות במשחק (כן קריין, אני שם לב), או סתם לומר משהו לא קשור למה שקורה בקרב. אני מבין שהם ניסו להפוך את החוויה ליותר מגניבה עם הקריינות הזו אבל לפעמים שתיקה באמת שווה זהב. אם הסאונדטרק של המשחק היה טוב זה היה הופך את החוויה ליותר סבילה, אבל לצערי כאן המשחק סובל מבינוניות בתחום הזה. הרוק הכבד שמושמע בזמן התפריט והקרבות עצמם הוא לא נורא ואיום אבל קל לשכוח אותו והוא לא שום דבר מיוחד.

השורה התחתונה

זה כואב לראות משחק עם המון פוטנציאל לא מממש אותו עד הסוף ולא עומד בציפיות שלו. Drawn to Death הבטיח משחקיות עצבנית ובועטת שמזכירה משחקים כמו Quake, הרבה נשקים ודמויות מגוונות וכל זה במעטפת של סגנון אמנותי מיוחד במינו. בסופו של דבר, מה שקיבלנו היה משחק עמוס בקללות וגידופים שלא לצורך, מנוע פיזי קלוקל שלא מאפשר שליטה מלאה על דמויות, המון נשקים שהם אולי צבעוניים ומיוחדים אבל חסרי תועלת ברמה תחרותית, קריין מעצבן שלא מפסיק לצעוק וסאונדטרק שנשכח ממני ברגע שסגרתי את המשחק. הסגנון האמנותי אולי מרשים, והזירות והדמויות נחמדות, אבל גם כל זה לא מצליח להציל את המשחק הזה מהיותו משחק לא טוב. הוא מוצע כרגע בחינם לכל מי שיש לו מנוי ל-PS Plus אז אתם מוזמנים לנסות אותו אם אתם באמת רוצים, אבל יש כ"כ הרבה משחקים יותר טובים שזה יהיה חבל לבזבז זמן עליו. אני מקווה שהמפתחים של המשחק ייקחו את המשחק הזה ויתייחסו אליו כאל טיוטה ראשונית ממנה הם יוכלו ליצור משחקים טובים יותר.

4
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סגנון אמנותי מיוחד
  • פוטנציאל למשחק כיפי

הרע

  • פיזיקה שמתאימה למשחקים משנות ה-2000 המוקדמות
  • רוב הנשקים לא שימושיים
  • קריינות מעצבנת
  • מנסה יותר מידי להיות מגניב
  • קללות ובדיחות גסות לא מצחיקות

והקרפדה

  • מאז סליפי מהמשחק סטאר פוקס לא ראיתי קרפדה כזאת מעצבנת
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:20 17.04.2017 | טפ עכהצ טפ עכהצ (אורח)

    זו משחק גרועה

  2. 2

    23:12 18.04.2017 | אביתר אביתר (אורח)

    אחלה סיקור :)
    מקיף את כל ההיבטים, עדיין הייתי מנסה את המשחק ואם הוא באמת כזה בינוני הייתי מחכה לגרסת 2.0

  3. 3

    07:00 19.04.2017 | רון רון (אורח)

    משחק מאכזב. לפחות הוא בחינם בפלוס

  4. 4

    16:16 25.04.2017 | עמית עמית (אורח)

    משחק גרוע,לא מספיק לי שהוא היה בחינם,לדעתי מגיע לכל מי ששיחק בו 10 דולר כי המשחק הזה שווה -10 דולר בגלל עוגמת הנפש...ממש התבאסתי אבל יאלה סוני לא מביאים משחקים טובים לפלוס לעיתים קרובות אז זה הגיוני...

  5. 5

       | פורסם ע"י