הרשמה

Western Digital השיקה את זיכרון ה-SSD מבוסס 64 שכבות 3D NAND

Western Digital שומרת על ליין המוצרים של SanDisk

הכוננים החדשים יהיה זמינים תחת מותגי WD Blue 3D NAND SATA SSD ו-SanDisk

לאחר ש-Western Digital רכשה את SanDisk, היא לא רק קיבלה בעלות על ייצור ה-NAND שלה והפכה לאחת מספקיות האחסון הגדולות, אלא קיבלה שורה של מוצרים ומותגים. Western Digital נמצאת בדילמה כשהסימן המסחרי שלה עמוד מול SanDisk מאחר וצרכנים רבים סומכים על המותג SanDisk ולכן Western Digital לא יכלה פשוט להפסיק להשתמש בסימן המסחרי של SanDisk.

לא ידוע מה Western Digital תעשה עם מוצרי האיכות הגבוהה ממשפחת SanDisk, אבל כשמדובר ב-SSD לצרכן, Western Digital החליטה לשחרר מוצרים דומים תחת שני המותגים. 

WD Blue 3D NAND SATA SSD ו-SanDisk Ultra 3D SSD לא חולקים רק סבבי זיכרון 3D TLC NAND, אלא גם בקר Marvell עם הנדסה נוספת מבית. Western Digital לא אישרה מה הבקר המדויק שבו היא משתמשת, אבל כל Marvell SSD ICs מודרני תומך ב-LDPC.

המוצרים החדשים יהיו זמינים בתצורה של 250GB, 500GB, 1TB ו-2TB, באשר לביצועים מדובר על עד 560 MB/s של מהירות קריאה ועד 532 MB/s מהירות כתיבה. מאחר ומדובר בזיכרון 3D TLC הקושחה משתמשת במטמון pesudo-SLC על מנת להגביר את מהירות הכתיבה. באשר לכתיבה וקריאה אקראית אנו מסתכלים על 95K IOPS ו-84K IOPS, שאותם אפשר להשוות ל-SSD אחרים עם אותו ממשק.

Western Digital מדרגת את הכוננים שלה המבוססים על 3D TLC NAND ל-1.75 שעות MTBF שזה גבוה יותר מכוננים המציעים TLC מישורי, אך נמוך מעט ממספר ה-MTBF המוצע על ידי מתחרים מסוימים. כשמדובר בדירוגי כתיבה כוללים, נראה ש-Western Digital שמרנית עם 100 TBW עבור דגם ה-250GB ו-200 TBW לדגם ה-500GB וכך הלאה.

מאחר והכוננים החדשים הם הראשונים בשוק שמאופיינים בשבבי 64 שכבות 3D TLC NAND, לא מפתיע ש-Western Digital בחרה דירוגים בינוניים של אמינות וסיבולת. Western Digital טוענת שהצרכנים הממוצעים כותבים 10GB של מידע ביום ולכן הכוננים החדשים יחזיקו שנים גם תחת עומס כבד של עבודה.

Western Digital אינה ספציפית במיוחד לגבי תמחור הכוננים, גרסאות ה-250GB יעלו 99.99 דולר ויהיו זמינים ברבעון השלישי של 2017, אבל לא ידוע המחיר עבור התצורות האחרות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י