הרשמה

לשחק בזול: Harvest

מי אמר שעל משחק אסטרטגיה טוב צריך לשלם 200 שקל? Harvest: Massive Encounter הוא דוגמא מצוינת למשחק אסטרטגיה בסגנון "שמור על הבסיס" שמצריך מחשבה ומספק הנאה למשך שעות רבות, ועולה בערך 80 ש"ח.

כשהורדתי את הדמו של Harvest: Massive Encounter לא היו לי ציפיות גבוהות. חיכיתי לפגוש משחק אסטרטגיה עצמאי עם גרפיקה בינונית. רבה הייתה הפתעתי כשהתחלתי לשחק בו. הדמו היה פשוט מעולה. האמת שהייתי יכול לשחק בדמו חודשים, אבל לא כותבים ביקורת על דמו וסיקרן אותי לראות מה יש במשחק המלא. אז שלפתי את כרטיס האשראי ושילמתי 25$ עבור הגרסה המלאה. פשוט עולם ומלואו.

להורדת הדמו של המשחק, לחצו כאן.

Harvest, משחק אסטרטגיה עתידני, שם אותי באחד משלושה כוכבים, המלאים משאבים (מין קריסטלים) שאני צריך לחצוב על מנת לבנות בסיס שמורכב בסך הכול מחמישה מבנים: תחנות כוח, חוצב קריסטלים, נקודות שמעבירות אנרגיה שמקשרות את המבנים אחד לשני, תותח לטילים לטווח ארוך, ומגדל שיורה לייזר ללחימה בטווח קצר.

אפשר לשדרג את התותח לאחד משני סוגים של תותחים מתקדמים, אחד שיורה לטווח של כל המפה, והשני שיורה טילים שניתזים מעב"מ אחד לשני לאחר הפגיעה. עד כאן אפשרויות הבניה. מוגבלות, אבל בשעות הראשונות למשחק כלל לא תרגישו בהן. תוך כמה דקות מגיעים החייזרים ואז מתחילות כמובן הבעיות.

Guard the Base!

אחרי כמה דקות של חסד לבנות בסיס ראשוני, העב"מים מתחילים לטפטף למפה. אחד מצד ימין, אחד מצד שמאל, בקטנה. תותחי הלייזר מטפלים בהם בלי בעיה. אני חושב לעצמי "מה זה השטויות האלה?", וממשיך לפזר את החבר'ה האלה שאוספים לי קריסטלים, שהם למעשה הכסף במשחק שמאפשר לי לבנות מבנים נוספים, ולשדרג את התותחים.

לאט אבל בטוח הכמויות של העב"מים הלכו וגדלו, והמבנים שלי הלכו ונעלמו... בחלק העליון של המסך יש מין מד כזה שמראה את דרגת האיום שהגעתי אליה מבחינת כמות האויבים שרוצים להשמיד לי את הבסיס. בהתחלה לא שרדתי מעל לדרגת איום של 30 - לשם השוואה, הטובים בעולם נמצאים בסביבות האלף...

Harvest , הייאוש נעשה יותר נוח...

במשחק הזה הסוף ידוע מראש. אולי זה ייקח מעט זמן, אולי זה ייקח יותר זמן, אבל בסיכומו של דבר, לא משנה מה אעשה, העב"מים יחסלו לי את הבסיס. אם לומר את האמת, זה מאוד מייאש. הרגשתי כמו איזה ברווז שצייד ירה בו והוא רק מחכה לוידוא הריגה.

זה ממש לא משנה כמה מחשבה אשקיע בבניית הבסיס, איפה אמקם את התותחים ואיפה את רובה הלייזר או כמה חוצבי קריסטלים אמקם על המפה. העב"מים, שגם הם לא ממש מגוונים ב-Harvest (יש בערך שישה סוגים), פשוט יבואו בגלים הולכים וגדלים עד שיחסלו אותי. יש מצב במשחק שאתה כבר יודע שהכול אבוד ורק מחכה שיבואו העב"מים ויגאלו אותך מייסוריך, בדיוק כמו הברווז המסכן. אפשר אפילו לשחק במהירות פי 4 על מנת למות מהר יותר! משחק של כמה שעות ב-Harvest יכול להכניס אותך לסוג של דיכאון קצר. בדיוק בשביל זה יצרו המפתחים את מצב הגלים או בעברית: Wave Mode .

עושים גלים

להבדיל מהמצב הרגיל במשחק,יש עוד ארבעה מצבי משחק. למען האמת שלושה מהם הם פשוט וריאציות שונות של שני המצבים הראשונים. אבל המצב הרביעי, wave mode, הוא פשוט אדיר. יש שני דברים שאני מאוד אוהב בו: קודם כל העב"מים לא מגיעים עד שאני לא קורא להם, והכי חשוב, אפשר לנצח במצב הזה!

במצב Wave Mode אני פשוט מקים בסיס. כשאני מחליט שהוא מספיק חזק, אני נותן קליק ואז מגיע הגל הראשון. מגיעים כמה עב"מים מכל זווית אפשרית, אני מחסל את כולם ומקבל בונוס של קריסטלים. בסיום כל גל שוב יש לי את האפשרות לבנות ולשקם את הבסיס ולקרוא לעב"מים אחרי ששיקמתי אותו. המטרה היא לסיים עשרה גלים בזמן הקצר ביותר. כמה כיף לנצח ב-Harvest! לא עוד ברווז במטווח!

אין הרבה לאן להתקדם, אך האתגר רב

ב-Harvest יש שלושה כוכבים שונים שבהם אפשר לשחק. כאמור, איו הרבה סוגי יחידות וגם אין הרבה סוגי אוייבים. ישנם חמישה מצבי משחק, אך רק שניים מהם (רגיל וגלים) באמת מעניינים, אלא אם כן ממש בא לכם להחליט כמה עב"מים יגיעו וממש לפזר אותם במפה ולראות אותם תוקפים (סוג של מזוכיזם, אם אתם שואלים אותי).

למרות מגבלות המשחק, Harvest הוא לדעתי משחק אדיר, בטח ובטח יחסית למחיר של 80 שקלים. נכון, אין סרטוני קישור ולא תראו את קיין צורח עליכם בסיום הקרב, אבל המשחק מספק אתגר כמעט בלתי פוסק. תמיד תוכלו לשפר את השיאים שלכם במצב רגיל או במצב גלים. זה פשוט לא נמאס. תוכלו לבדוק מה רמתכם ביחס לעולם. יש במשחק אפילו Awards, מה שקוראים במקומות אחרים Achievements, ולא קל בכלל לקבל את כולם.

משחקים עצמאיים – יצירתיות בזול

אחד היתרונות שיש למשחקים עצמאיים שמפותחים על ידי חברות קטנות הוא החופש היצירתי. לא צריך שכל רעיון שיש למפתח יאושר בעשרות ישיבות על ידי אנשים שאין להם דבר או חצי דבר עם משחקים. כששיחקתי ב-Harvest יכולתי ממש להרגיש שמי שיצר אותו עשה את זה עם הרבה אהבה. זה הופך את המשחק להרבה יותר טוב. זה משהו שבחיים לא תקבלו מ-C&C לדוגמא. שום דבר פה לא מלוטש עד הסוף, ועדיין העסק דופק, וזה מדהים בעיני.

הדמו מעולה, במשחק המלא יש מעט תוספות אליו

תורידו ממש עכשיו את הדמו. עכשיו! אני שיחקתי בדמו כמה שבועות ונהניתי מכל רגע. בדמו ניתן לשחק בכוכב אחד מתוך שלושה, ובשני מצבי משחק מתוך החמישה. מה שטוב הוא שאלו בדיוק שני מצבי המשחק המעניינים :)

אם תיהנו מהמשחק ותחליטו להשקיע 80 שקלים כדי לקבל את המשחק המלא, תיכנסו לאתר החברה, תכניסו את כל הפרטים, תלחצו על כפתור האישור ולא תבינו איפה הלינק למשחק המלא. מסתבר שהם שולחים מייל ראשון שאומר שהם קיבלו את ההזמנה. אחרי זמן קצר מייל נוסף שבו נמסר לי שהם מעבדים את ההזמנה. אחרי שעתיים בערך קיבלתי את הלינק להורדת המשחק המלא.

זה משהו שהיה יכול לעבור לפני שנתיים אולי, אבל אף אחד לא יכול לתאר לעצמו מצב שבו הוא היה משלם על משחק בשירות Steam ואז הייתה מופיעה על המסך הודעה "אחי תן לי לחזור אליך עוד שעתיים..." זה פשוט לא לעניין. אבל זה המצב. האמת היא שהדמו לדעתי כל כך טוב, שלא ממש צריך לקנות את המלא אלא אם ממש התאהבתם במשחק. אני אישית עונה על ההגדרה הזו...

להורדת הדמו של המשחק, לחצו כאן.

 הטוב

  • השליטה במשחק פשוטה מאוד.
  • המשחק קשה מאוד, אורך חיים רב בשיפור שיאים.
  • פשוט כיף אדיר לשחק בו !
  • מערכת דירוג שחקנים עולמית.
  • יש Achievements !

הרע

  • במצב המשחק הרגיל לא תנצחו באמת לעולם. טיפה מייאש.
  • אין הרבה גיוון. 3 כוכבים (מפות), 7 סוגי יחידות שניתן לבנות ופחות מעשרה סוגי עב"מים.

בשורה התחתונה

תורידו את הדמו מיד, לרובכם הוא יספיק. מי שמוכן להשקיע כמה שקלים, שיעשה זאת - מגיע למפתחים כל שקל.

ציון סופי: 8 מתוך 10

 עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:26 08.07.2008 | Mr. Fancy Pants Mr. Fancy Pants

    נשמע נחמד ביותר

    אולי אני אוריד את הדמו

  2. 2

    17:42 08.07.2008 | spy:) spy:)

    אם 80 שקל זה זול אז....

    אם 80 שקל זה זול אז אתה יכול להכניס לפה כמעט כל משחק של וואלב
    TF2 עולה 65 שקל
    DOD:S עולה 16 שקל
    CSS עולה 65 שקל
    אז איך 80 שקל זה זול למשחק כזה?

  3. 3

    17:46 08.07.2008 | (אורח)

    נשמע משחק אחלה..

    מוריד את הדמו...

  4. 4

    21:27 08.07.2008 | Silent Dawn Silent Dawn

    גנבים! הקטע עם הגלים בלחיצה זה רעיון שלי!!

    כי תמיד עצבן אותי שעד שאני מגיע לבסיס מכובד, כבר לא נשארו אויבים כי השמדתי את רובם כדי שיתנו לי לבנות בשקט.

    אני דורש תמלוגים!

  5. 5

    00:49 09.07.2008 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    משחק כבר כמה זמן,

    משחק פשוט מצוין. שילוב טוב בין ארקייד לאסטרטגיה.

  6. 6

    01:30 09.07.2008 | Dark Arrow Dark Arrow

    משחק נחמד.

    עכשיו אני מוריד את הדמו ניראה אם הוא היה טוב כמו שאתה אומר אני יקנה את המקורי.

    יש שם MP?

  7. 7

    23:14 09.07.2008 | -Dude- -Dude- (אורח)

    משחק מצויין.

    הורדתי את הדמו, ואני חייב להגיד שזה מאוד, מאוד ממכר.

    הם מצליחים לגרום לך לרצות לקנות את המשחק בצורה יותר טובה משאר דמואים- הם לא דוחפים את זה כל שניה, אבל יש הרגשה שמשהו חסר.

    בכל מקרה, זה משחק מצויין, ומומלץ בחום.

  8. 8

       | פורסם ע"י