הרשמה

ביקורת - Pro Evolution Soccer 2018

בר עלה על מדים, שם מגנים ויצא לבדוק האם השנה Konami תצליח להשיג יתרון על המתחרה?

  • PC
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/09/2017

חברת Konami גם השנה מביאה לנו את Pro Evolution Soccer 2018 שממשיך להשתדרג משנה לשנה ומציג השנה חבילה קצת יותר מלאה

זוכרים את הזמנים שבהם קונאמי (Konami) הייתה החדשנית ולמרות המחסור ברשיונות וכסף היא הצליחה ללמד את EA וסדרת פיפא מהו כדורגל? מאז EA שדרגו את המשחק ועשו את מה ש-NBA2K עשו ל-NBA Live, הפכו את PES ללא רלוונטי. למרות זאת, סדרת PES ממשיכה להשתדרג משנה לשנה ולהציג חבילה קצת יותר מלאה, עליתי על המדים, שמתי מגנים ויצאתי לבדוק האם החבילה מספיק מלאה?

כבר בפתיחת המשחק הראשונית ניתן לראות את התפריטים המשעממים והמסובכים של סדרת PES, אך מי שכבר רגיל אליהם ימצא את עצמו בקלות. זמני הטעינה עדיין ארוכים מאוד, במיוחד כשצריך לאמת נתונים מול הרשת.

מבחינת המשחקיות אצל קונאמי הכל כרגיל, המשחקיות של PES מצוינת. השחקנים מגיבים מיידית ולא מתבלבלים בתנועות. המשחק מרגיש די ריאליסטי ובין אם רצים עם הכדור, בועטים או מוסרים, התנועה מאוד חלקה ונראית יותר כמו משחק כדורגל בטלוויזיה. קונאמי הוסיפו אנימציות שאולי נשמעות לא מוסיפות יותר מדי, אך מוסיפות לחוויה הכללית. למשל, אם שחקן התקפה רץ בין שני שחקני הגנה הוא ינסה להזיז את השחקנים גם עם הידיים. תוספות קטנות שכאלו נשמעות כמו שטויות אבל מוסיפות לא מעט למשחק. על המשחקיות הזו חייב להגיד - המשחק נראה מצוין. פני השחקנים יכולים להשתפר (למה לא סורקים את הפנים של השחקנים כמו במשחקי ה-NBA?) אבל הקהל, הדשא, תנועת השחקנים נראים מצוין, בהחלט שיפור מהמשחק הקודם. התפריטים שופרו ומעט פחות מבלבלים משנים קודמות.

הגרפיקה מצוינת, אבל ניכר כי הפרזנטורית של המשחק, ברצלונה, היא היחידה שהמעצבים ישבו למדל את פרצופי השחקנים. שלא תבינו לא נכון, כל הקבוצות נראות טוב, אך ברצלונה מפורטת במיוחד. יותר מזכירה את סריקות הפנים של סדרת NBA2K מאשר משחקי כדורגל. אם נבדוק את הגרפיקה הכללית, גוף השחקנים נראה מצוין וריאליסטי. ניתן לשים לב לכך בעיקר בשידורים החוזרים. הקהל מגיב למה שקורה על המגרש באופן מעניין. כשיש תיקול מעניין ("מעניין" הוא שם קוד לנסיון לרצח) הקהל ישאג ובכלל, הקהל מגיב למה שקורה במגרש כפי שמצופה ממנו.

פיצ'ר ששודרג מ-PES17 היא מערכת ה-Real Touch (שכעת נקראת Real Touch+) ומיועדת בטיפול בתגובת השחקן כשהוא מקבל את הכדור ובמודעות לשאר השחקנים במגרש כך שכשהם מסתובבים עם הכדור שלא יסתובבו לצד עם שחקן הגנה שיחטוף את הכדור. השדרוג הניכר ביותר הוא זה שהשחקנים עכשיו משתמשים בכל הגוף בכדי לשלוט בכדור. כלומר, השחקן יתפוס את הכדור עם החזה, כתפיים, בטן וכל מבנה הרגל כך שהשחקנים מקבלים יותר הזדמנויות להעביר את הכדור בהצלחה ובריאליסטיות. זה אולי נשמע כמו שדרוג מינורי, אבל כשאתה מנסה לחטוף כדור לשחקן והוא בועט אותו אחורה עם העקב כדי למנוע ממך את החטיפה זה מוסיף המון למשחק.

קונאמי שיפרו גם את נתוני השחקנים. אם במשחק הקודם מרואן פלאיני היה בלתי מנוצח הודות למדד הכח הגבוה שלו, מה שהפך את החטיפה ממנו לבלתי אפשרית, הפעם הם סידרו את העניין ואין שחקן שהוא בלתי מנוצח. למרות זאת, נתוני השחקנים שונו כך ששחקנים ממוצעים ומטה מפספסים לפעמים מסירות פשוטות, אולי כדי להדגיש את כוכבי הקבוצות, אבל אלו בעיטות פשוטות שכל שחקן מקצועי אמור לבצע בלי בעיה. הייתי שמח אם קונאמי יעדכנו את המשחק ויתנו לשחקנים האלו קצת יותר כח.

מצבי המשחק לא השתנו מהמשחק הקודם ומציעים את אותם המודים. חוץ ממשחקי ראווה וליגות למיניהן יש גם את MyClub (המקביל ל-Ultimate Team של FIFA). ניסיתי, ולמרות זאת לא מצאתי את עצמי מקדיש יותר מדי זמן למצבי המשחק השונים. כן מצאתי את עצמי משחק בליגות השונות ואינספור משחקי ראווה עם חבר נוסף על הספה. נקודת התורפה הגדולה של המשחק היא כרגיל ברשיונות, אך הבעיה אף גדלה השנה יותר. אלופת הבונדסליגה, באיירן מינכן למשל, לא נמצאת במשחק בכלל. גם לא תחת שם מונפץ כמו Muenchen Blue וזה מינוס גדול לסדרה. מעריצי הסדרה הוותיקים כבר יודעים מי אלו MAN Blue ו-MAN Red ושלל השמות המוזרים, השחקנים החדשים יצטרכו לשנן קצת שמות.

מצב המשחק הכי מיותר, ואני מצטער מראש למי שמחבב את זה, הוא מצב Become a Legend בו ניתן לקחת שחקן קיים או ליצור חדש ולשפר עד ש"יהפוך לאגדה". חוץ מזה שבניגוד למשחקים כמו NBA2K (או פיפא עם מצב The Journey) שבהם יש סיפור ועלילה למצב המשחק הזה, כדורגל פשוט לא מתאים לזה. בכדורסל כשאתה משחק ברוסטר של 5 יש לך השפעה גדולה על מהלך המשחק והתוצאה גם ללא הכדור. כשאתה משחק במשחק כדורגל, אתה אחד מ-11 על מגרש גדול וסך הכל שולטים על שחקן אחד במהלך המשחק וגם זה מזווית צילום לא נוחה. מצב Become a Legend הוא יותר לשלוט בשחקן אחד במגרש מאשר להפוך לאגדה.

קונאמי עדיין צריכה לשפר את ענייני המוזיקה והקריינות. הקריינות בקושי מורגשת וכשהיא כן נמצאת אז אותו המשפט נאמר מספר פעמים תוך זמן קצר. הסאונדטראק שופר מאוד משנים קודמות וכולל אמנים ולהקות שונים וביניהם אד שירן (Ed Sheeran), בלונדי (Blondie), לינקין פארק (Linkin Park) ודיוויד גואטה (David Guetta) ולמרות זאת, אין מספיק שירים בכדי לגוון ואחרי מספר שעות משחק העדפתי לכבות את המוזיקה.

השורה התחתונה

קונאמי מנצלת את כל כוחה בכדי לשמור על משחקיות מצוינת והכי חשובה - עדיפה מיריבתה פיפא. אם הציון שלי היה מושתת אך ורק על המשחקיות, Pro Evolution Soccer 2018 היה מקבל ציון 10 עגול ובצדק. אך היום הגיימר הממוצע מחפש חבילה שלמה יותר, מצבי משחק מעניינים וזה בסדר גם לכלול קריינות מוצלחת. PES לא מצליח לענות על הדרישות הללו. ואני? כשכל החברים יעזבו את הספה שלי ויהיה לי קצת שקט מהפיפא, אני אכניס בשקט בשקט, בלי שאף אחד רואה את הדיסק של PES18 לתוך הפלייסטיישן ואעביר כמה סיבובים עם MD White, כי ככה צריך לשחק כדורגל.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • המשחקיות הטובה בז'אנר

הרע

  • זמני טעינה
  • רשיונות
  • מצבי משחק לא מעניינים

והקריין

  • גוללללללללל!!!!!!!!
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י