הרשמה

ספיישל פסח: עשר המכות של הגיימינג

מהן התופעות שהכי מעצבנות את צוות הכותבים שלנו? הכנסו וגלו

לרגל פסח, צוות ויגיימס מרכז את עשר המכות הקשות ביותר מעולם הגיימינג בתקווה שאם עברנו את פרעה, נעבור גם אותן...

חג הפסח הגיע וכמו בכל שנה, נשב כולנו סביב השולחן ונספר שוב את סיפור יציאת מצרים. בין היתר, נספר כיצד הצלחנו להרגיז את פרעה אחרי עשר מכות בצורה כל כך קשה, עד שהחליט לנפנף אותנו בחזרה לארץ ישראל. השנה, ישבו אנשי צוות התוכן של ויגיימס וחשבו על התופעות שהכי מרגיזות ומעצבנות אותם בעולם הגיימינג (לא בהכרח בסדר עולה). אז על אילו תובנות עלינו?

שמואל מקונן

מכת ביטקוין

שיגעון הביטקוין שתקף את העולם לא רק גרם למלא אנשים לחפש אחרי אופציות לקנייה ומכירה של מטבע הקריפטו היקר ערך, אלא גרם לאנשים לרצות לנסות ולכרות לעצמם מטבעות מבלי לשלם על המטבע בעצמם. בגלל שכדי לכרות מטבעות כאלו יש צורך בביצוע של הרבה חישובים מתמטיים, המנוע הכי יעיל לביצוע חישובים שכאלה יהיה מנוע גרפי מה שהוביל לכך שמנועים גרפים חזקים כמו ה1070, ה1080 וה1080TI, נהיו מאוד מבוקשים והמחיר שלהם עלה בהתאם. ויותר מזה, השוק כרגע מפוצץ בכרטיסי מסך יד שנייה שחוקים עד הייסוד. מפה לשם, גיימרים כמונו נאלצו לשלם 1000,ולפעמים 2000 שקל יותר מהמחיר הרגיל של כרטיסי המסך או להתפשר על כרטיסי מסך שחוקים רק בגלל איזה שיגעון חולף שבכלל לא קשור אלינו. מקווה שנוכל לעבור את זה במהרה.

מכת רימאסטרים

שלא תבינו אותי לא נכון: אני מאוד אוהב את הקונספט של לקיחה של משחק ישן ואהוב והעברה שלו לקונסולה חדשה יותר עם יכולות עיבוד יותר טובות, טקסטורות יותר טובות וכו' ולרוב זה נעשה במחיר סביר מאוד יחסית לגיל המשחק וכמה עבודה הושקעה בו... ואז הגיעה נינטנדו והחליטה להוציא משחקים ישנים במחיר מלא על הקונסולה החדשה שלה. אני יכול להבין תג מחיר גבוה עבור משחקים כמו Doom ו- Wolfenstein 2 שהם משחקים חדשים מאוד באופן יחסי, אבל 60 דולר עבור Skyrim שהוא משחק בן 7 שנים? 60 דולר עבור Donkey Kong, משחק שמבחינת הקונסטרוקציה שלו הוא לא יותר מפורט? נכון שאני רוצה את האופציה לשחק את המשחקים הישנים שלי בכל מקום, אבל לא בכל מחיר נינטנדו, לא בכל מחיר.

מכת צרחות

מי מכם ששיחק באיזה משחק אונליין, ובפרט בCall of Duty החדש בטח יודע כמה זה קל לדבר ולהכיר אנשים אחרים ומגוונים בארץ ובעולם, לדבר, לצחוק, להתעצבן על כמה שהמשחק לאגי ומה לא. כל זה נהדר... אלא אם כן נתקלתם בחבורת ילדים בני 12 צווחנית שלא מפסיקה לקלל כל מה שהולך וזז במשחק. מה שיפה בכל הסיפור הזה הוא שאם אתה מעיר להם על הדיבור הרב שלהם במטרה לגרום למשחק להיות יותר נסבל לכולם, אתה זוכה במטר של איומים, קללות ותהיות על ההגינות המינית של נשות המשפחה שלך. לא בטוח מה מפריע לי יותר, העובדה שהם מקללים כ"כ הרבה וצועקים אל תוך המיקרופון שלהם, או ההורים שלהם שקנו להם משחק כזה בגיל כל כך צעיר.

בר הוכמן

מכת מיקרו-תשלומים

פעם היו שני סוגי משחקים, משחקים מלאים ב-60$ ומשחקים בחינם עם מערכת מיקרו-תשלומים לקהל של שחקני מובייל שלא באמת רוצה לשחק משחקים. ואז הגיעו שאר המפיצות, בראשן שטן-הגיימינג EA והחליטו לשלב בין השניים. לא עוד קניה חד פעמים של משחק ב-60$, אלא קניה של משחק ב-60$ ומערכת תשלומים נוספת במשחק. גולת הכותרת של השנה האחרונה היא חברת EA עם משחק ספינת-דגל מצופה שכולם חיכו לו, הלא הוא Battlefront 2. חברת EA כללה מערכת Loot-Boxes, אותן קופסאות שלל המכילות פריטים אקראיים כלשהם, בתוך משחק במחיר מלא. זה היה יכול להיות סביל אם הקופסאות היו מכילות שלל קוסמטי בלבד, אך הגדילה EA וכללה פריטים שנותנים יתרון לנושא אותם ומשחק של 60$ למשחק Pay2Win. הפעם EA אכלה אותה והודיעה שהיא מסירה לחלוטין את ה-Microtransactions מהמשחק, אך במשחק הבא אולי השחקנים לא יצביעו ברגליים.

מכת P2P

הרעיון של P2P הוא גאוני: בואו במקום להחזיק שרתים עליהם השחקנים ישחקו נעביר את השרת אל תוך המשתמש וניתן למשחק לנהל את את השרת. התוצאה: משחקים שלא עובדים, לאגים וצ'יטרים שבלתי ניתן להלחם בהם. עוד יותר גרוע הוא זה שבהיעדר שרתים ייעודיים (Dedicated servers) המשחקים מתים ברגע שהמפיצה לא רוצה להמשיך לתחזק אותם. תקחו את Battlefield 1942 - עדיין יש שחקנים שמשחקים במשחק הזה, גם יותר מ-15 שנים מאז צאת המשחק ועדיין שחקנים שמשחקים במשחק. ברגע ש-Activision מחליטה לסגור את השאלטר על שרת ה-Matchmaking (שאחראי על חיבור השחקנים אחד לשני) של Call of Duty: Modern Warfare 2 זהו גם הרגע שבו המשחק ימות.

מכת Early Access

כן, אותו הרעיון לשווק משחקים לפני שהם מוכנים, שהביא לנו את ARK: Survival Evolved ואת Playerunknown's Battlegrounds הוא מכה נוראית. ליד משחקים מצליחים ישנם עשרות או מאות משחקים ששילמנו עליהם כסף, שהם לא גמורים ולא ייגמרו לעולם. האמנם, זה נכון שזה עוד כלום לעומת משחקים שיוצאים בהצהרה שהם מלאים ובתשלום מלא  (היי Sea of Thieves) אבל זה הפך מסוג של עזרה לפיתוח של אולפנים קטנים לניסוי מי יצליח לגבות יותר על הבטחות ולספק כמה שפחות.

רן רביד

מכת דחיית השקות

אין אחד שלא חיכה וספר לאחור את הימים להשקת המשחק האהוב עליו (יש אנשים שעד היום מחכים להשקת Half Life 3), רק כדי לגלות זמן קצר לפני ההשקה שהמשחק נדחה. ברור שיש למפתחים ולמפיצים את כל הסיבות בעולם לצאת במהלך כזה כדי להימנע מכשלון, אבל אין ספק שעבור המעריצים מדובר תמיד באכזבה גדולה.

מכת אונליין בתשלום

אמנם שחקני המחשב עדיין יכולים לשחק עם חבריהם ברשת בחינם, אבל עבור בעלי קונסולות הדור הנוכחי מדובר במכה כואבת לאזור הכיס. היום, לא ניתן למצות את מלוא התוכן במשחק מסוים מבלי לנסות את מצבי האונליין שלו, גם אם הוא כולל חווית סינגל-פלייר מדהימה. כל שחקני משחקי הספורט, מכות, יריות ועוד (שגם ככה אינם זולים) נאלצים לשלם בכל חודש בשביל להנות מהמשחק גם עם חבריהם על גבי ה-PS4  וה-Xbox One, שלא לדבר על משחקי Online Only שצוברים תאוצה לאחרונה כגון Sea of Thieves, Destiny, Rainbow Six Siege ועוד. אבל לצערנו, לשם העולם הולך...

מכת מסכי טעינה

אין דבר יותר מעצבן מלחכות ולחכות ולחכות עד להיעלמות של מסך הטעינה המעצבן כדי להמשיך במשחק. המקרה הכי קיצוני שניתן לתת כדוגמה הוא Bloodborne, משחק שבו תמותו די הרבה ותיאלצו לבהות במסך הטעינה במשך דקות רבות במצטבר. לאחר מספר עדכוני גרסה החליפו המפתחים את מסך הטעינה מהלוגו של המשחק להסברים וטיפים על העלילה ועל הפריטים שבו. השיטה הזו נמצאת בשימוש במשחקים רבים כדי לשמור על שפיות השחקנים בין מוות אחד למשנהו, אבל בשורה התחתונה, ל-Rage אין פתרון אמיתי מלבד ניצחון.

מכת לאגים

"הוא היה על הכוונת שלי", "אין מצב שהפלתי את הקומבו הזה" ועוד ציטוטים רבים אחרים הם התגובות הקבועות שלנו להפסדים במשחקי אונליין שכולן מתרכזות לבעיה אחת ספציפית: לאגים. אותן קפיצות וקרטועים שנובעים כתוצאה ממהירות אינטרנט נמוכה בצד שלנו או בצד של היריב, תקלות שרתים וכו' יכולות להוציא שחקנים רבים מדעתם. בסופו של דבר, כל מה שנשאר הוא להתחבר לאינטרנט במהירות גבוהה, להתחבר לראוטר דרך כבל ולקוות שגם היריב שלנו עשה את אותו הדבר.

ומה אתכם? יש לכם הצעות למכות משלכם מעולם הגיימינג? חושבים ששכחנו משהו? ספרו לנו בתגובות. בינתיים, נאחל חג שמח וכשר לכל קוראי ומנויי האתר!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:29 30.03.2018 | siegfried siegfried

    לדעתי המכות הגדולות ביותר הן:
    1. DLC.
    2. יצירת משחקים בינוניים שההצלחה שלהם נשענת על מותגי גיימינג קיימים(הרבה ממשחקי מריו למשל. אל תהרגו אותי בבקשה).
    3. המחסור במשחקיות של מספר שחקנים על אותה הספה (local multiplayer). נראה כאילו משחקים רבים זונחים את האופציה הנפלאה הזו במטרה למכור כמה שיותר עותקים.
    ודרך אגב, מה שהרבה יותר מרגיז מדחיית השקה היא השקה של משחק לא מוכן, דבר שקורה יותר מדי. תקנו אותי אם אני טועה, אבל תאריכי הפצת המשחקים תלויים במידה רבה בהייפ של מעריצים, כלומר, המפיצות משתדלות לשחרר את המשחק כמה שיותר מהר בגלל חוסר הסבלנות של הקהל. אז כדאי להיאזר ביותר סבלנות במקום להתרגז.

  2. 2

    23:06 30.03.2018 | sagimi sagimi

    לדעתי המכה הכי הכי גדולה, זו ללא ספק מכת הבכורות
    פאקינג רצחו לכל המיצרים את הבן הבכור!
    לא משנה אם הם עשו משהו רע בחיים שלהם או לא - ה' רצח אותם!
    ממש כמו בסרטים של טרנטינו, אנשים מתפוצצים ועפים לכל עבר בזמן שהאמהות שלהם בוכות

  3. 3

    23:33 30.03.2018 | WarFox89 WarFox89

    כתבה ממש טובה מאוד מעניין. אני חושב שאחת המכות הכי קשות זה פורטים למחשב מקונסולות עם אופטימיזציה נוראית ושליטה מאוד לא נוחה.
    עוד מכה זה גודל המשחקים היום שמגעים למידמים של עשרות ואף מאות ג'יגאבייטים.
    עוד מכה זה ה- VR המיותר שעדיין לא מצליח להיכנס למיין סטרים וגם הדחיפה של המילה 4K לכל משפט בגיימינג זאת מכה לא קטנה מכיוון שלשחק ב-30FPS זה בולשיט לכן אני חוזר ואומר שוב ושוב אנחנו עדיין לא שם - אפילו לבמחשב גיימינג מאוד חזקים אז תרדו מעץ ה-4K שעליתם עליו ותחזרו ל 1440P או 1080P.
    עוד מכה לא פחות קטנה זה כל העיניין של תאורת ה-RGB שדוחפים היום לכל מקום החל מ פדים לעכברים, עכברים, מקלדות, מסכים, אוזניות, רמקולים, מארזים - הבנתם בקיצור ...

  4. 4

    13:03 31.03.2018 | siegfried siegfried

    כל הכבוד warfox! אתה בחור כארז.

  5. 5

    13:34 31.03.2018 | Big Danny K Big Danny K

    איפה ההגדה של Vgames? זה היה מצחיק פעם! תעדכנו אותה ל-2018 כמו שעדכנתם אותה ב-2010

  6. 6

    11:25 01.04.2018 | nakiii nakiii

    מכת פסטיבל גיימניג בחגים לילדים עד גיל 12 בלבד
    מכת משחקים אקסלוסיבים לקונסולות שמשאירים את שחקני הpc מאחור
    מכת פורטים שבורים של יוביסופט.. (ac origins) אפרופו פסח
    מכת משחקי moba את מי זה מעניין בכלל
    מכת משחקי online ללא סינגל אכותי
    מכת דרייברים שפוגעים בביצועים
    מכת coilewine (רעש צורם מהכרטיס מסך בשעת משחק בדגש על מסכי טעינה)
    מכת חושך (ימים שלמים בלי כתבות באתר)
    מכת הידאו קיג'ימה על metal gear החדש
    מכת יובש בעיניים אחרי סשן ארוך מול המסך
    מכת מקלדת מלוכלכת אחרי שילדים קטנים יושבים על המקלדת שלך

  7. 7

    12:06 01.04.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    nakii איפה היית כשכתבתנו את הכתבה איפה...

  8. 8

    12:52 01.04.2018 | nakiii nakiii

    חיכיתי לכתבה הבאה שלכם.. תותחים אתם :-)
    יש עוד..
    מכת rocksteady על כל משחק באטמן שיצא אחרי סדרת arkham
    מכת rdr 2 על כל האולפנים האחרים שלא יוציאו שום דבר בטווח חצי שנה מאז ההשקה שלו
    מכת משחקי סוניק שכל אחד מזעזע יותר מהשני
    מכת סרטים מבוססים על משחקים - גיימרים (נשארים לשחק ומי שלא שיחק לא מעניין הסרט)
    מכת שפני נסיונות כושלים. 3d , vr, גיימינג לביש ושאר ירקות
    מכת ניידי גיימניג שעולים כמו 3 מחשבים נייחים
    מכת חברות חומרה שנכנסות לתחום הגיימניג ועושות בדיוק מה שהשאר עושות עם תג מחיר גבוה יותר

  9. 9

       | פורסם ע"י