הרשמה

ביקורת: Kingdom Hearts 3 - סורה חושך, הלאה שחור

האם המשחק השלישי בסדרת משחקי Kingdom Hearts היה שווה שנחכה לו? שמואל יצא לבדוק.

  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/01/2019

הקסם של דיסני ופיינל פנטסי חוזר, והוא טוב... אבל לא מצוין

עותק הסיקור של Kingdom Hearts 3 ניתן לנו על ידי עדליי יונייטד, תודה רבה לכם!

מעטים הקרוס-אוברים שמחברים מעריצים משתי קצוות שונות של הקשת כמו סדרת משחקי Kingdom Hearts. סדרת המשחקים שהחלה דיי בטעות בזכות העובדה שהמשרדים של Square Enix ו-Disney ישבו באותו הבניין ביפן, נחשבת עד היום לאחת מסדרת המשחקים האהובות ביותר בז'אנר התפקידים, כשמיליוני מעריצים חיכו ליציאה של המשחק השלישי בסיפור של סורה, הגיבור בעל השיער הקוצני והמסעות שלו ברחבי העולמות השונים של דיסני בניסיון להביס את הכוחות שרוצים להביא לאיזון בין אפלה לאור לא לתת לאור לנצח. בסוף החודש שעבר המשחק השלישי בסדרה סוף סוף יצא, אז בוא נראה האם היה שווה לחכות יותר מ-13 שנה כדי לסיים את הסיפור המורכב של הסדרה. כמה מורכב אתם שואלים...?

מרוב עצים, לא רואים את הסיפור

מאוד, מאוד מורכב. אולי כדאי שאני אסביר לאלו שמכירים את הסדרה בצורה מאוד שטחית: בעוד שלמשחק קוראים Kingdom Hearts 3 וטכנית הוא אכן המשחק השלישי בסדרה שעוקב אחרי מעללותיהם של סורה, גופי ודונלד, לסדרה יצאו הרבה יותר משחקים שמרחיבים עוד יותר את הסיפור והעולם של המשחק. למעשה, בין המשחק השני והשלישי יצאו לא פחות מחמישה (!) משחקים שונים, כשכולם בלי יוצא מן הכלל קשורים לעלילה של המשחקים המרכזיים. שמעניין הוא שבמקום לבסס את הסיפור של המשחקים הללו כסיפורים משל עצמם ולנסות להתמקד באירועים ספציפיים, המשחק דיי מנסה לסגור את כל הקצוות שהוא רק יכול במטרה לגמור את הסאגה של זהנורט (Xehanort), הנבל הראשי בסדרה.

אני מבין את הרעיון מאחורי זה, הרי בסופו של יום כל המשחקים קשורים אחד לשני וכדי לסגור את הסיפור כמו שצריך, באמת יש צורך בסגירת מעגל של כל המשחקים השונים, אבל זה לא שהסיפור בכל אחד המשחקים האלה הוא פשוט ואלו מכם ששיחקו רק במשחקים המרכזיים בסדרה ולא עברו על משחקים כמו Kingdom Hearts 365/2 Days או Kingdom Hearts Re:Coded הולכים לגרד את הראש יותר מפעם אחת ולתהות מאיפה כל שאר הדמויות האלה הגיעו ואיך הן קשורות לסיפור.

זה נראה שלא משנה באמת מה תעשו, אתם תהיו חייבים לשחק בכל משחק שיצא לפני המשחק הזה כדי לנסות להבין בדיוק איך כל הדמויות מתקשרות אחת לשנייה כמו שצריך שלטעמי זה חבל - היה אפשר אולי להשאיר כמה קצוות פתוחים בשביל משחקי המשך ולהדק יותר את הסיפור של Sora כדי שאני לא ארגיש שאני נע בין 6-7 עלילות שונות באותו המשחק.

מקבלים את הטוב מכל העולמות (רק לא תמיד)

כיאה למשחק Kingdom Hearts, סורה, גופי ודונלד יסעו למסע בין עולמות דיסני שונים. חלק מהעולמות חוזרים ממשחקים קודמים וחלק חדשים לחלוטין. לפני שאני אצלול לעולמות, אני אגע בחלק קטן שקיבל שיפור מרכזי ואני מאוד נהניתי ממנו והוא ה-Gummy Ship, דרך המעבר שלכם בין העולמות השונים. אם בעבר המעבר במפה בין העולמות השונים היה דיי בנאלי כשהמשימות המיוחדות היה הדבר היחיד שהציל את החלק הזה במשחק, עכשיו המעבר בין העולמות מתרחש באזור שהוא חצי עולם פתוח עם אופציות לחקור ולטוס בחופשיות. זה הופך את המעבר בין העולמות להרבה יותר כיפי ומהנה, כל זה בנוסף למשימות השונות שחוזרות למשחק, קרבות הבוסים עם הספינה והיכולת ליצור ספינה משל עצמכם.

העולמות עצמם כפי שכבר ציינתי, נעים בין עולמות שכבר ביקרנו במשחקים קודמים (העולם של הרקולס, הקריבים משודדי הקאריבים) ועולמות חדשים לגמרי כמו ממלכת ארנדל מ-Frozen, העולם של הדמויות מ-Toy Story והעיר סן-פרנסוקיו מהסרט Big Hero 6. בכל עולם כמובן יש פיצ'ר משחקיות אחר שגורם לו להיות ייחודי. הבעיה עם העולמות השונים מתבססת באיזון ביניהם: זה לא שיש עולמות רעים בהכרח, אלא יש עולמות שקשה למצוא בהם מה לעשות והם מרגישים באיזשהו מקום טיפה ריקים. העולם של שודדי הקאריבים מרהיב ולוקח כמה רשמים מ-Black Flag עם משחקיות שכוללת קרבות ימיים מרשימים למדי וחקר איים שונים כדי למצוא אוצרות, ולעומתו יש את העולם של פו הדוב שמרגיש כמעט ריק לגמרי בהשוואה. כנ"ל גם העולם של Tangled והממלכה המקסימה של קורונה שקיבלה גם אזור מיוער וגם את העיר ממש, ולעומתה ממלכת ארנדל שבאמת שלא היה שם שום דבר חוץ משלג.

 

רוב העולמות היו טובים, אבל היו כאלו שבאמת השאירו תחושה של פספוס. משהו שכן אפשר להגיד על כולם בצורה גורפת זה כמה יפים הם. כל עולם (כמו גם הפסקול שהוא מגיע איתו) נראה עוצר נשימה ועצרתי לצלם תמונות כמעט בכל עולם שעברתי בו. בנוסף, כל עולם מלא בדברים שאפשר לעשות, בין אם לצלם תמונות כמו שציינתי קודם, לחפש אחר הסמלים בר המזל של מיקי מאוס שמפוזרים ברחבי המפה, לבשל יחד עם העכבר השף מרטטוי, לשדרג את הנשקים שלכם בשביל הקרבות השונים (ניגע במשחקיות הזו עוד מעט...) ולעשות אתגרים שונים שתמצאו בעולמות השונים.

כולם שונאים את דונלד

Kingdom Hearts 3 בדיוק כמו קודמיו הוא משחק אקשן/תפקידים וככזה יש לנו כאן דגש חזק מאוד על מתקפות מרהיבות ומיוחדות ושילוב של מכות פיזיות עם קסמים שונים. המשחק מאפשר לראשונה להיות יותר משלושה אנשים בקבוצה (עד חמש דמויות) ולהחליף בין הנשקים השונים שלכם תוך כדי הקרב. כמו במשחקים הקודמים, אתם תשלטו רק על סורה בעוד ששאר הדמויות תתופעלנה על ידי המחשב, מה שיכול להוביל להרבה צעקות על המסך כשדונלד מעדיף ללכת מכות עם אויב זוטר במקום לרפא אתכם. הקרבות עצמם עם היריבים השונים (בין אם מדובר ב-Heartless, Unversed או Nobodies) כיפיים ומרגשים, וברמות הגבוהות ידרשו מכם גם טקטיקה והשקעה מחשבתית שכן חשוב מאוד לשים לב מה הולך על הזירה ולהגיב בהתאם.

המשחק גם הוסיף, חוץ מהיכולות המיוחדות, גם מתקפות מיוחדות שמבוססות על מתקנים של דיסניוורלד כמו ספינת הפיראטים, קרוסלה וכוסות התה המסתובבות. המתקפות האלה הן מאוד מרהיבות וצבעוניות ויכולות לעשות נזק להמון אויבים בבת אחת. תשלבו את זה יחד עם השיפור ביכולות השונות של סורה לנוע על רחבי המפה ואתם מקבלים משחקיות אקשן מרהיבה ומהירה שלא הייתה מביישת אפילו משחקים של Platinum Games.

הבעיה עם משחקיות שכזו היא שהיא מצריכה (יותר נכון מחייבת) מצלמה טובה שתתן לשחקן אופציה לראות מה קורה סביבו, ולצערי יותר מפעם אחת המצלמה הייתה היריב הכי גדול שלי במשחק. המצלמה היא חופשית, אבל גם יחד עם האופציה לקבע אותה יהיו המון מקרים בהם תנסו לתקוף משהו אחד, ומשהו אחר יופיע מולכם על המסך, או שפתאום יריב מאחוריכם יחליט להפתיע בלי התראה מוקדמת. בחלק מהמתקפות המיוחדות המצלמה נהיית מקובעת וקשה להבין איפה האויבים נמצאים על פני הזירה, ובכמה מתקפות מיוחדות (בייחוד במפות עם כמה קומות) מצאתי את עצמי נופל לקומה שמתחתיי כי שם המתקפה המיוחדת השאירה אותי. אני נהניתי מהקרבות במשחק אבל חבל שהמצלמה לא עזרה לי יותר כששיחקתי.

השורה התחתונה

אם נשים את כל הבעיות של המשחק בצד, אז מדובר במשחק אקשן/תפקידים דיי טוב, עם אקשן מהיר ועצבני, המון מה לעשות בזמן ה-40+ שעות שאתם תבלו במשחק וסה"כ המשחק הזה ממש כיף. הבעיה היא שאני לא יכול לכתוב ביקורת רצינית ומקצועית למשחק מבלי להתייחס לכל הבעיות שלו: המצלמה המגושמת, הסיפור המסובך והקשה להבנה וחוסר האיזון בין העולמות השונים השאיר אותי עם טעם חמוץ בסוף המסע שהיה Kingdom Hearts 3. שלא תטעו - אני עדיין חושב שמדובר במשחק טוב מאוד וזה מתבטא גם בציון של המשחק, אבל היה לו כל-כך הרבה יותר לתת שאני לא יכול שלא להרגיש מעט מאוכזב בסוף החוויה. נקווה שהמשחק הבא בסדרה (אם וכאשר הוא יצא), ידע למנף טוב יותר את הקסם של השילוב בין העולמות של דיסני ופיינל פנטסי.

Kingdom Hearts 3 זמין לרכישה על קונסולות ה-PS4 וה-Xbox One אצל המשווקים המורשים

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • סגל דמויות מקסים ונהדר
  • פסקול טוב מאוד
  • קרבות מרהיבים
  • גרפיקה מהממת עם ביצועים חלקים על ה-PS4 Pro

הרע

  • הסיפור יהיה מסובך אפילו לאנשים שמכירים את הסדרה
  • המצלמה יכולה להילחם בשחקן בחלק מהקרבות
  • אין איזון ברמה בין העולמות השונים

והברווז

  • צא רפא! צא רפא אותי דונלד! שעות אני פה לבד!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:46 16.02.2019 | DrizziTx DrizziTx

    זה למה צריך לחכות חודש שייצאו כמה פאצ'ים קריטיים, מאידך לך אין הרבה ברירה כשצריך לתת ביקורת מהירה.
    רעיון מעניין אולי לתת ביקורת שניה אחרי חודש-חודשיין שממוקדת בעיות, אולי ייפתרו ואז משחק יהיה יותר שלם וציון יותר טוב (גם ייתכן ההיפך).

  2. 2

    22:29 16.02.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי דריזי, יש הרבה משחקים ששווה לבדוק אחרי היציאה שלהם (הדבר היחיד שהיה רע בביקורת שלי על Breath of the Wild היה הביצועים והם תוקנו, משחקים כמו Sea of Thieves קיבלו המון תוכן מאז היציאה שלהם ועוד), אני באמת לא חושב שזה אחד מהם, רוב הבעיות שלי עם המשחק נובעות מהעיצוב שלו, אבל באופן כללי זה משהו שאולי יהיה שווה שנסתכל עליו בעתיד כאן באתר ולעשות ביקורת מחדש, או "רה-ביקורת" על משחקים מסוימים ששווים את זה :)

  3. 3

       | פורסם ע"י