הרשמה

ביקורת: Far Cry: New Dawn - אותה הגברת בשינוי אדרת

גיא חזר ל-Hope County כדי לבדוק מה לעזאזל קרה בשנה שהוא לא היה שם מאז Far Cry 5

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/02/2019

האם הנוסחה הקבועה של משחקי Far Cry מתחילה לאבד מהקסם שלה?

היכולת לחוות את העולם הפוסט-אפוקליפטי של Far Cry: New Dawn נעשתה בזכות עדלי יונייטד שסיפקו לנו עותק של המשחק. תודה רבה!

לפני שנה בדיוק נעמדתי מולכם וסיפרתי לכם על החוויה שלי מ-Far Cry 5, הכותר הראשון בסדרה שהעביר את השחקנים ממקום אקזוטי מבודד שמלא באנשים שרוצים להרוג אתכם - למחוז באמריקה שמלא באנשים שרוצים להרוג אתכם. כעת הגיע Far Cry: New Dawn, כותר הספין-אוף של Far Cry 5 שמשמש כמעין המשך רוחני למשחק בדומה למשחקי הספין-אוף האחרים בסדרה כגון Blood Dragon עבור המשחק השלישי ו-Primal עבור המשחק הרביעי. מדובר ביותר מאותו הדבר, וזה לא בהכרח דבר רע, אבל האם Ubisoft מתחילה למחזר יותר מדי? בואו נגלה. הביקורת תכיל ספוילרים לסוף של Far Cry 5, ראו הוזהרתם! 

וורוד זה השחור החדש

המשחק מתרחש כ-17 שנים לאחר אירועי המשחק הקודם, בו ג'וזף סיד (Joseph Seed) הפיל פצצות אטום על מחוז Hope County ושלח את כל ארה"ב לאבדון פוסט-אפוקליפטי. הנה משהו ש-New Dawn עושה טוב כבר מההתחלה: במקום המדבר השומם שאנחנו בדרך כלל מדמיינים כשאנחנו שומעים את המושג "פוסט-אפוקליפסה", המשחק מציג אותנו לעולם שהטבע הספיק לבנות מחדש: חיות התפתחו למוטציות שחלקן יפות וחלקן גדולות, מגעילות ומסוכנות, הצמחייה גדלה משמעותית והכל הרבה יותר ירוק וחי ממה שראינו במשחק הקודם או במשחקים פוסט-אפוקליפטים כאלה ואחרים. הפעם, במקום להילחם בכת של גזענים דתיים קיצוניים, אתם תתמודדו מול כנופייה שנקראת ה-Highwaymen, שורדים קשוחים עם קסדות אופנוע וחיבה לקנדריק לאמאר ולצבע הורוד.

המשחק מתחיל כשאתם מגיעים למחוז דרך רכבת ביחד עם הבוס שלכם - תומס ראש (Thomas Rush), אדם שעוזר לישובים בכל רחבי ארה"ב לבנות מחדש אחרי שהפצצות נפלו. זה כמובן לא מסתדר, והרכבת מותקפת ע"י המנהיגות של הכנופייה - התאומות Lou ו-Mickey - כנראה צמד הנבלים הכי פחות מעניין (או מרתיע) שראתה הסדרה. Ubisoft ממשיכה לנסות לשחזר את הקסם של וואס (Vaas) מהמשחק השלישי בכך שהיא זורקת בכל משחק נבל שמדבר יותר מדי, נעמד מול הפרצוף שלכם, מראה סימן מסוים של פסיכוזה ומסיים באקט אלים כלפי אחד מחבריך כדי שיהיה לך סיבה טובה לשנוא אותו. זה עבד עם Vaas, זה עבד בצורה מסוימת עם פגאן מין (Pagan Min) מהמשחק הרביעי, זה פחות עבד עם משפחת סיד וזה בכלל, אבל בכלל לא עובד ב-New Dawn.

הצלחות חדשות, בעיות ישנות

מפה, הכל מתנהל בדיוק כמו שאתם מצפים ממשחק Far Cry. אויבים בכל פינה, מגוון מוצבים שתצטרכו להשתלט עליהם, מערכות יצירה ורכישת יכולות חדשות דרך השלמת אתגרים ופעילויות אחרות בעולם הפתוח ועוד. לא מדובר בשום דבר חדש, ואם אי פעם נגעתם במשחק כלשהו בסדרה אתם יודעים טוב מאוד מה מצפה לכם. ועדיין, יש דברים שמצליחים לעזור לו להתבלט בשטח. המשחק נשען יותר לכיוון ה-RPG, כך שהכל מבוסס על רמות עכשיו. אתם צריכים ליצור נשקים בעזרת משאבים שתמצאו, וככל שהרמה של הנשק גבוהה יותר, תצטרכו כמות גדולה יותר של משאבים וסוגים נדירים יותר כדי להשיג אותם. בביקורת שלי ל-Far Cry 5, אחת הטענות שלי הייתה שהמשחק נפטר ממערכת ההתקדמות שלו שהייתה כל כך מוצלחת מהמשחקים הקודמים. צדתם חיה מסוימת, עשיתם מהעור שלה שיפורים שאיפשרו לכם להחזיק יותר תחמושת, עזרה ראשונה וכו', גיליתם חיה נדירה יותר שמאפשרת לכם לשפר אפילו יותר דברים. אני שמח להגיד שהמערכת הזו באה לידי ביטוי ב-New Dawn, וכעת כדי ליצור את הנשקים היותר טובים במשחק תצטרכו לצוד חיות אגדיות בשביל המשאבים שהם יספקו. כשתנסו להתמודד עם אויב ברמה 2 עם נשק ברמה 1, כל העניין יהיה לכם קצת בעייתי, אבל ברגע שתשיגו את הנשק ששמתם עליו עין והשתמשתם בו על האויבים שעשו לכם חיים קשים - אין הרגשה טובה יותר. 

ואם הנשקים שלכם לא עושים את העבודה, תמיד תוכלו לקחת אתכם שותף לקרב. מערכת ה-Guns For Hire חזרה והפעם במקום דוב גריזלי בשם צ'יזבורגר וטייס כפרי עם חוש הומור אנחנו יכולים לצרף לכוחותינו חזיר בר, סבתא עם רובה צלפים ואפילו כמה דמויות מהמשחק הקודם כמו ג'רום הכומר והארק הדביל שמופיע בכל משחק בסדרה עד היום. בדומה ל-Far Cry 5, לכל דמות יש את סגנון הקרב שלה כך שאתם תמיד יכולים לבחור איזה סגנון עדיף עליכם, אבל ב-New Dawn המערכת הולכת צעד קדימה ומספקת לשותפים שלכם יכולות חדשות ככל שתשתמשו בהם יותר. הסבתא הצלפית? אחרי 15 הריגות היא תוכל לצלוף באויבים דרך עשן ואחרי 30 הריגות היא תפגע באויבים אפילו דרך מחסה. ג'רום? הוא יתחיל לזרוק בקבוקי תבערה ולהשתמש בתחמושת נפיצה. הפיצ'רים הללו באים לעודד אתכם להשתמש יותר בשותפים שלכם כדי להוציא מהם את המיטב בקרב נגד ה-Highwaymen, ועצם העובדה שהם מספרים קצת על חייהם ונותנים הערות על מקומות שאתם מבקרים רק מוסיפים לחוויה.



אי שם מעבר לקשת

אתם עדיין יכולים להשתלט על מוצבים איך שאתם רואים לנכון - בין אם זה לדבוק לצללים ולחסל את כולם אחד אחרי השני או לרוץ קדימ...על מי אני עובד, במשחק הזה אתם תהיו חייבים להשתמש כמה שיותר בהתגנבות, אחרת לא יהיה לכם הרבה סיכוי לשרוד. המוצבים הם כנראה סוג המשימות הקשה ביותר שיש במשחק, ואני אסביר למה. גם למוצבים יש רמות, ואחרי שהשתלטם על מוצב בפעם הראשונה, תהיה לכם את האפשרות לפרק אותו בשביל סוג משאב שנקרא Ethanol, המשאב החשוב ביותר במשחק וזה שיספק לכם את כל השיפורים לבסיס שלכם. אחרי שפירקתם אותו בפעם הראשונה, ה-Highwaymen יחזרו לאותו המקום רק שהפעם האויבים יהיו ברמות גבוהות יותר וההגנות יהיו שונות (כלבי שמירה שיכולים להריח אתכם, עוד אזעקות, חיילים שמשתמשים בארטילריה וכו') - ומן הסתם שהתגמול יהיה גדול יותר ברגע שתצליחו להשתלט על המקום שוב. זה תמיד סיפק לי סיבה לחזור ולהתנסות ביכולות ובנשקים החדשים שהשגתי מאז הפעם האחרונה שביקרתי, אבל לרוב זה גם הכניס אותי לסיטואציות שהוכיחו לי שאני עדיין ממש לא מוכן להתמודד עם המוצב הזה, מה שרק עודד אותי להמשיך להתחזק.

פעילות נוספת ב-New Dawn נקראות Expeditions. מדובר במשימות אותם תשלימו מחוץ למפת המשחק באזורים שונים ומשונים, מספינת מלחמה נטושה שמשמשת כבסיס עבור ה-Highwaymen, מטוס נוסעים שהתרסק, מדבר עצום ועוד. מדובר באותו סגנון של משימה בכל פעם - תגיעו למקום, תזהו חבילה שהכנופייה מגנה עליה, תשיגו את החבילה ותעופו משם, ובדומה לכל דבר במשחק הזה - גם למשימות האלה יש רמות. בכל פעם שתתחילו את אותה המשימה ברמה גבוהה יותר, כמות האויבים תגדל וכך גם הרמה שלהם והחבילה שתצטרכו לאסוף תשנה מיקום, מה שיעודד אתכם לחקור את המפות הייחודיות שנבנו פה ולנסות דרכים שונות להשלמה בכל פעם. מאוד אהבתי את המשימות האלה בגלל שהן סוג של שבירת שגרה מהיערות הוורודים של המחוז שכבר למדתי בעל פה, אבל אחרי ששיחקתם במשימה פעם אחת, באמת שאין סיבה לחזור עליה שוב אלא אם כן אתם צריכים את המשאבים שהיא מספקת. 

בתחום ה-AI, שום דבר לא השתנה. האויבים חכמים, ובדומה למשחקים הקודמים אם אויב גילה גופה כל האויבים באיזור יהיו הרבה יותר עירניים למה שקורה מסביב ויצליחו לזהות אתכם הרבה יותר במהירות. כשזה מגיע לשותפים שלכם, גם כאן שום דבר לא השתנה. עדיין מדובר בדמויות הכי מטומטמות שתראו במשחק. הם עדיין יפסיקו לדבר איתך בגלל שהם הריחו כלב פראי בצד השני של המפה ולא יסכימו להחליף איתך מילה עד שהם לא יהיו בטוחים במאה אחוז שהוא מת, לא ישלימו משפטים עד הסוף בלי כל סיבה הגיונית וינסו לפגוע באויבים רחוקים יותר כשיש לידם אויב במרחק 2 מטרים. הייתי שמח אם Ubisoft היו לוקחים כמה זמן כדי לשפר את התחום הזה - זה בהחלט היה מוסיף קצת לחוויה. 

השורה התחתונה

אין ספק שלמרות שמדובר ביותר מאותו הדבר, עדיין אפשר להפיק מ-Far Cry: New Dawn עשרות שעות של כיף רצוף. הוא עשוי מצויין, אבל חוץ מכמה מערכות ומכניקות חדשות, לא מדובר פה במשהו שיגרום למשחק להרגיש שונה לגמרי מקודמיו, והוא עדיין סוחב איתו כמה בעיות כמו נבל חלש ו-AI מטומטם. עדיין, אם אתם מחפשים כותר אקשן שיעזור לכם להעביר את הזמן, המשחק הזה מספק את כל מה שאתם צריכים.

המשחק Far Cry: New Dawn זמין למחשב האישי ולקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One דרך המשווקים המורשים.

8
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מערכות ופעילויות חדשות שמוסיפות לייחודיות המשחק
  • גרפיקה מעולה

הרע

  • נבלים משעממים
  • AI מטוטמם
  • עלילה קלישאתית

והמטורף

  • זה שעושה הכל אותו דבר שוב ושוב, ומצפה שדברים ישתנו
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    02:00 20.03.2019 | RickGrimes RickGrimes

    ביקורת מעולה. חבל שהפכו את כותר לכמעט שנתי המשחקים האחרונים היו יכולים להיות הרבה יותר טובים כי בסיס של מפה ואווירה שונה במשחק הם עושים מעולה אבל החסרונות שכתבת הם בדיוק מה שחוזר על עצמם במשחקים האחרונים וקצת יותר זמן פיתוח והיו יכולים להפיק הרבה יותר יצירתיות בעלילה ובדמויות שהם אותה נישה במשחקים האחרונים והai שלא משתנה. יש שיפורים קטנים טובים שהם עושים כל פעם כמו המשימות החדשות שציינת שנותנים טעם חדש אבל על הבסיס הם קצת מדלגים. בכל מקרה אני אוהב את הכותר ככה שאאולי אקנה מתישהו אבל המשחק מתחיל להזכיר את פיפא, כל פעם עושים שינויים קטנים אבל לא משפרים טעויות בשביל לשמור על אורך החיים של הכותר ומשאירים ציפייה לתיקון הטעויות במשחק הבא מה שלא קורה וחבל

  2. 2

    18:48 22.03.2019 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מעולה מאוד נהניתי לקרוא - תודה!
    בנקודות סיום בסוף הביקורת מאוד אהבתי את "המטורף" עם המשפט "זה שעושה הכל אותו דבר שוב ושוב, ומצפה שדברים ישתנו"
    אני לא יודע אם זה צירוף מקרים או התייחסות מכוונת לוואס מ-FC3 אבל הוא גם היה אומר: "
    Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity is
    doing the exact... same fucking thing... over and over again expecting... shit to change... That. Is. Crazy."D:

  3. 3

    14:02 27.03.2019 | nakiii nakiii

    זה בדיוק הdlc שציפיתי לקבל כשקניתי גרסת gold של farcry 5. מיותר לצייו שקיבלתי 3 פרקים מיותקרעם לחלוטין שאת הראשון סיימתי את השני לא ואת השלישי לא התחלתי

  4. 4

       | פורסם ע"י