הרשמה

גוגל חושפת פרטים נוספים על Stadia

חודשיים אחרי ההכרזה שטילטלה את עולם הגיימינג, גוגל חושפת פרטים נוספים על שירות הזרמת המשחקים שלה, Stadia

מחיר, משחקים ועוד

רק חודשיים עברו מאז שחברת הענק גוגל הכריזה על שירות הזרמת המשחקים שלה, שייקרא Stadia, ועשתה הרבה רעש שבין היתר גם הלחיץ את המתחרות מכניסתה לשוק. ואם זה לא היה מספיק, הוכרז גם שהשירות יהיה זמין כבר ב-2019. אבל חוץ מלייצר הרבה באזז והתלהבות - היו חסרים הרבה מאוד פרטים טכניים של איך זה יעבוד, כמו שכתבנו שמואל כבר העלה בכתבה שלו מיד לאחר ההכרזה. לצערי, הפרטים החדשים שנחשפו לא עונים על התהיות שלנו - אבל הם בהחלט מעניינים.

מה יש לשחק פה?

כבר בהשקה, ל-Stadia יהיו כ-30 משחקים להציע. זה אולי נשמע מעט, אבל מדובר ברשימה די מספקת: Baldur's Gate 3, המשחק הגדול ביותר ש-Larian אי פעם הוציאו; משחק חדש לגמרי של יוביסופט בסדרת גוסט ריקון, בשם Ghost Recon: Breakpoint והכותר הלא-חדש אך בהחלט פופולרי The Division 2; משחק חדש ומסקרן מבית היוצר של Rime בשם Gylt, לחובבי הז'אנר; Borderlands 3 המצופה; Rage 2, ESO, AC Odyessy, Mortal Kombat 11 ועוד. ובל נשכח להזכיר את המשחק שהיה הסיבה שכל הקהל עמד בהכרזה על סטדיה: Doom Eternal. נאמר כי בנוסף, יגיעו לשירות הסטרימינג גם משחקים מבית Capcom ורוקסטאר, ונראה לי שכולנו יודעים איזה כותרים שלהם אנחנו רוצים לראות.

איפה הכסף?

אז כמה יעלה לנו כל הטוב הזה? זו שאלה קצת מורכבת. טכנית - סטדיה תתפקד כמו סטים, וזה יהיה שירות חינמי בו תשלמו רק על המשחקים עצמם, ולא על הזכות לשחק על השרתים של גוגל. אבל, ישנה גרסת Stadia Pro, כי אין ברירה - חייבים להרוויח איכשהו. גרסת הפרו תעלה לכם 10 דולר בחודש, ותיתן לכם את הזכו לשחק על 4K לעומת 1080P בחבילה הבסיסית, להנות מסאונד בטכנולוגיית סראונד 5.1 לעומת סטריאו, לקבל משחקים חינם כבר בהשקה, ולהינות מהנחות על משחקים בדומה לשירות ה-PS Plus. 

חשוב לומר כי חבילת סטדיה פרו תהיה זמינה כבר בנובמבר, עם ההשקה, בעוד החבילה הבסיסית והחינמית תהיה זמינה לציבור הרחב רק מאוחר יותר בשנת 2020. בכל אופן, בזמן ההשקה השירות יהיה זמין רק במדינות מסויימות: ארה"ב, קנדה, בריטניה, אירלנד, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, הולנד, בלגיה, דנמרק, שבדיה, נורווגיה ופינלנד (באמת ציפיתם שישראל תהיה ברשימה?). הצפי הוא שסטדיה תתרחב ותגיע אלינו רק ב-2020, יחד עם חבילת הבסיס שלה. 

בנוסף, למרות שגוגל הכריזו כי ניתן יהיה להשתמש בכל סוגי הבקרים, כולל עכבר ומקלדת כדי לשחק - בינתיים נהיה חייבים לרכוש את הבקר המיוחד של סטדיה שיעלה כ-70 דולר. הוא מגיע ב-3 צבעים: שחור, לבן וירוק בהיר שנקרא 'וואסאבי'. ניתן לעשות כבר מעכשיו הזמנה מוקדמת של Stadia's Founder Edition, שתכלול בתוכה את הבקר, כרומקאסט אולטרה ומנוי פרו לשלושה חודשים ב-130 דולר. 

כמו בהכרזה על סטדיה, גוגל עדיין טוענת שנצטרך חיבור מינימום של 10-15 מגה כדי לשחק, ו-35 מגה כדי לשחק באיכות 4K. ואנחנו עדיין טוענים שזה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, ומחכים לראות את זה בעיניים שלנו. 

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:56 08.06.2019 | WarFox89 WarFox89

    גיימינג כשירות סטרימינג לא הולך להפוך לזרם המרכזי עוד לפחות 5-10 שנים מכיוון שיש יותר מידי סימני שאלה ואלמטים משתנים מבחינת חיבור, חומרה, קהל יעד, יציבות וכו', ... הרבה רצו לעשות את וזה לא קרה בסוף [זוכרים את ON-LIVE?] ... אז עם כל האומץ שיש לגוגל זה לא בהכרח אומר שזה יתפוס.

  2. 2

       | פורסם ע"י