הרשמה

מפתחי המשחקים ל-Stadia לא ידעו על סגירת השירות

רגע חבר׳ה, מה זאת אומרת ״זה נסגר״?

אז מסתבר שיש מי שהופתע מהמהלך של גוגל

חזון שלא מגובה בטכנולוגיה, מנוי יקר ובעייתי והשקה צולעת - בהתחשב בכל הגורמים הללו, לא היה קשה לנחש ששירות הזרמת המשחקים Google Stadia של ענקית הטכנולוגיה גוגל יסיים את דרכו יחסית מהר וייזרק לתהום הנשייה. אלו שמכירים את ההיסטוריה של החברה, ובעיקר כמה שירותים נוספים שסיימו את דרכם בתחתית התהום המדוברת, ודאי לא מופתעים. 

עם זאת, נראה שיש צד אחד לפחות שכן הופתע מהחדשות הללו, והוא מפתחי המשחקים, אותם האנשים שעבדו על פיתוח משחקים חדשים או המרת כותרים קיימים לשירות הסטאדיה. מציוצים שעלו לרשת הטוויטר לאחרונה משתקפת תמונה קומית-טרגית ולפיה גוגל לא טרחה להודיע לגורמים שעובדים כבר תקופה איתה על השינוי שהוא כאמור קריטי עבורם, והותירה אותם תלויים באוויר ועם פגיעה משמעותית בהכנסה. 

טום ויאן, מייסד שותף של הסטודיו SFB Games:

ברנדון שפילד, במאי משחקים בסטודיו Necrosoft Games:

מייק רוז, במאי המשחק No More Robots:

החדשות מסעירות לא רק את מפתחי האינדי הקטנים, כאשר ניתן לשמוע תגובות מאוכזבות מפי כל השמנה והסולתה של תעשיית הגיימינג, החל בטים סוויני (מנכ״ל אפיק) וכלה בעובדים בכירים של אולפני פיתוח וותיקים כמו Rocksteady, יוצרי סדרת באטמן ארקהם, ו-Bungie האחראים לזיכיונות Halo ו-Destiny.

ג׳ו בלקבורן, במאי המשחק Destiny 2:

נזכיר שגוגל אישרה ששחקנים מרחבי העולם יקבלו החזרים כספיים על השירותים והמשחקים שנקנו דרך שירות הסטאדיה, אך בשלב זה עוד לא ברור האם המפתחים יקבלו תשלום בגין הפורטים השונים שהם עמדו לשחרר עבור השירות. 

לא פעם נאמר שהסנדלר הולך יחף, ואכן יש משהו משעשע בכך שהאחרונים לדעת על הסגירה הם אותם האנשים שאתרע מזלם לעבוד יום ולילה על תוכן לסטאדיה, אבל הסיפור גם נותן לנו פרופורציות בתור שחקנים - עם כמה שזה מבאס לדעת שכל שעות המשחק שלנו ירדו לטמיון ולא נוכל לקחת את השמירות שלנו הלאה, בסופו של דבר יש אנשים שבמשך תקופה ארוכה השקיעו את זיעת אפם כדי ליצור וללטש משחק שלעולם לא יצא לאור. אמנם זה דרכו של העולם הקפיטליסטי, אך נקווה לפחות שהם יזכו לקבל פיצוי הולם.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:10 02.10.2022 | Yakuza Fanboy Yakuza Fanboy (אורח)

    עד כמה גוגל יכולים להיות גרועים אני הייתי בטוח שכל השוק ידע שהם סוגרים את סטאדיה עוד לפני שהם בכלל הודיעו על זה

  2. 2

       | פורסם ע"י