הרשמה

ביקורת: Judgment - יאקוזה ובילוש לא הולכים ביחד

גיא שם כובע ומקטרת והלך לכסח חברי יאקוזה ב-Judgment, וחזר כדי לספר לנו מה דעתו על המשחק!

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/06/2019

יש לו כמה בעיות, אבל Judgment מצליח לספק שעות ארוכות של הנאה, דרמה, ואוכל טוב

מאז Yakuza 0, נראה כי מעריצים רוצים יותר ויותר לחזור לאקשן המטורף שהחבר'ה ב-Ryu Ha Gotoku Studio יודעים לספק. עם Judgment, הסטודיו המפתח שאף לשלב את יקום ה-Yakuza ביחד עם אלמנטים של משחק בילוש, וזה בהחלט נשמע כמו זיווג משמיים. אבל האם זה באמת הצליח להם? בואו נגלה.

יום הדין

Judgment שם אותנו בנעליו של Takayuki Yagami. עורך דין לשעבר שאחרי אירוע מצער החל לפקפק ביכולותיו לזהות את האמת והחליט לעזוב את עבודתו להתחיל לעבוד בתור בלש פרטי. יאגאמי עבד על תיק בו הגן על אדם שהיה בטוח שהוא חף מפשע. אחרי שניצח בתיק, יאגאמי גילה כי האיש שהגן עליו רצח את חברתו ושרף את ביתה.  יאגאמי מוצא את עצמו בעבודת הבילוש הפרטי במרדף אחר רוצח סדרתי שממש אוהב להוציא לחברי יאקוזה את העיניים, וכל תיק שאתם משלימים מקלף יותר ויותר צדדים אצל יאגאמי, מה שהופך אותו לדמות אהובה שאפשר להתחבר אליה. למרות שהוא רדוף ע"י העבר שלו, הוא אף פעם לא נותן לדיכאון להשתלט עליו. הוא נחמד, יש לו חוש הומור, והאמינות שלו הופכים אותו לדמות שכיף לראות אותה מדברת ומתקשרת עם דמויות אחרות ועם הסביבה שבה הוא נמצא.

העלילה היא בין החזקות שתראו במשחקי Yakuza, והיא מלאה בטוויסטים לא צפויים בכלל, בגידות, קונספירציות, שחיתויות שמגיעות עד לממשלה היפנית ועוד דברים שגורמים לכם לחשוב שזו בעצם סדרת אנימציה ב-HBO או Netflix. הכל נהיה מאוד מסובך בשלב מסויים, עם המון דמויות ואירועים שקורים, אבל המשחק יודע את זה ולוקח את הזמן למקד אתכם בדברים חשובים שקרו ולתזכר אירועים ורמזים שמצאתם בקטעים שמצריכים אותם. Judgment יודע לספר את הסיפור שלו בצורה ברורה בלי למהר יותר מדי לדברים אחרים. 

אבל זו גם אחת המגרעות שלו. ישנן המון פעמים בהם המשחק יכריח אתכם לחכות עד שדמות אחרת תיזום את המשימה שתמשיך את העלילה, כך שבינתיים אתם צריכים להעביר את הזמן במשימות צדדיות שנכפות עליכם או סתם מטלות בנאליות וחסרות משמעות שדמויות אחרות מבקשות מכם. אחת המשיכות המשמעותיות של Judgment הוא העיר שבה הוא מתרחש - Kamurocho. העיר מרגישה מאוד חיה, והיא מספיק גדולה בשביל שיהיה מגוון גדול של פעילויות ומספיק קטנה כדי שלא תרגישו שלוקח לכם יותר מדי זמן להגיע ממקום למקום. הבעיה שאם אתם מחפשים להתקדם רק במשימות הראשיות ורק לאחר מכן להתפנות למשימות הצדדיות, המשחק יזרוק עליכם את המחסומים האלה. אם העלילה הייתה מסופרת בצורה יותר הדוקה ופחות הולכת סחור-סחור, היא הייתה מהנה הרבה יותר לחוות.

העלילה מעניינת, המשחק די משעמם

עם זאת, המשחקיות עצמה של Judgment קצת לוקה בחסר. רוב הזמן תמצאו את עצמכם רודפים אחרי חשודים, פורצים למקומות אסורים, מחפשים רמזים או מתשאלים אנשים. המשחק מסרב להתמסר למשחקיות הבילוש שהוא מציע, והדבר היחידי שמתקרב לבילוש הוא כמה מיני-משחקים ו-QTE זריזים, משהו שהייתי שמח אם היה נשאר מאחור. המשחק נותן לכם את האשליה שהבחירה בידיכם ושיהיו השלכות נוראיות אם תפשלו, אבל מה שבאמת קורה הוא שהסכנה היחידה הוא שלא תקבלו נקודות ניסיון כבונוס על זה ששאלתם שאלות בסדר הגיוני ואם עשיתם טעות, המשחק פשוט יגיד לכם "שומע? זה לא זה, אבל לא נורא, בוא תנסה שוב עד שתצליח." המשחק אפילו לא נותן לכם את הסיפוק לראות את כל עבודת הבילוש המצויינת שעשיתם באה לידי ביטוי בבית המשפט, ואתם רק שומעים על דברים שקרו אחר כך מדמויות אחרות, במקום לחוות את פרי עבודתכם בעצמכם. אם אתם מחפשים את חווית ה-LA Noire הבאה שלכם, מצטער, זה לא כאן.

כאשר תפנו את הלו"ז שלכם עבור הפעילויות הצדדיות, תגלו כי הן ממש מהנות. משחקי ווידאו, זריקת חצים, קרבות איגרוף בכלובים, מרוצי מזל"טים, משחקי לוח דרך קסדת מציאות מדומה והימורים. כל פעילות תעניק לכם כמות מסוימת של SP איתם אתם יכולים לרכוש עבור יאגאמי יכולות חדשות שיבואו לידי ביטוי במערכת הקרב של המשחק. בשלב מסוים תגיעו למצב שבו אתם יכולים לעשות טובה לדמות מסוימת, מה שנקרא Friend Event. השלימו את הטובה הזאת עבור מישהו, והוא יהיה חבר שלכם. יכול להיות שהוא יבקש שתקנו לו משהו או שתבקרו בבית העסק שלו כמה פעמים, אבל בסופו של דבר הוא יהיה חבר שלכם. זה יעלה ליגאמי את המוניטין בעיר ויפתח לכם אפשרויות למשימות ותיקים צדדים שאתם יכולים להשלים. וכאשר תתחילו עם המשימות הצדדיות, תגלו שממש שווה לעשות אותן. גם בגלל התגמולים שהן מספקות וגם בגלל שהן פשוט ממש מהנות, כמו לעקוב אחר סוטה שנקרא Ass Catchem. הן מלאות אישיות והומור, ובניגוד למשימות הצדדיות שאתם מקבלים לעשות בזמן שאתם מחכים שהעלילה הראשית תתקדם, אלו המשימות שבאמת כיף לעשות.

"Omae wa mo shindeiru. NANI?"

לא משנה מה אתם עושים במשחק, בשלב מסוים תצטרכו להוריד את הכפפות ולהתחיל לסטור לרעים. או לחבוט בהם. או לבעוט בהם. או לקחת קונוס ולשבור להם את האף איתו. או לזרוק עליהם חבית. או לחבוט את הראש שלהם בקיר הקרוב. יש המון דרכים לכסח את הרעים במשחק הזה, ולא לי או לכם יש זמן לשמוע את הכל, אז בואו נתקדם. יאגאמי יכול להחליף בין שני מצבי לחימה - Tiger שמשמש לקרבות אחד על אחד ובעיקר תשתמשו בו בקרבות בוסים או כאשר נשאר לכם אויב אחרון, ו-Crane, בו תשתמשו כדי להילחם בקבוצות גדולות של אויבים. זה מאוד מספק כשאתם מצליחים לבצע קומבואים מסובכים שגורמים לכמויות גדולות של נזק, וזה אפילו יותר כיף לראות את זה. זה מהיר, יש לזה סטייל, זה פשוט עובד טוב.

בשלב מסויים תיתקלו במה שנקרא Mortal Wounds. בקרבות מרכזיים בעלילה האויב יזהר מה שאומר שהמכה שהוא עומד לתת תגרום לכם לנזק רציני שלא תוכלו לרפא אלא אם כן תשתמשו בערכת עזרה ראשונה. זה מוסיף אלמנט אסטרטגי לקרבות וגורם להם להיות הרבה יותר מסוכנים ומאתגרים, מה שהופך אתכם ליותר מרוכזים ודרוכים למתקפות של האויבים. הקרבות מפסיקים להתפתח יחסית מוקדם במשחק ותמצאו את עצמכם מתמודדים מול אותם אנשים שנראים אותו דבר(לא בקטע גזעני, המודלים של האויבים ממש דומים פשוט).

הגרפיקה של המשחק מרהיבה ביופיה, המודלים של הדמויות הראשיות בעלילה נראים אמינים ומגוונים בעוד שהדמויות הצדדיות וה-NPCS שתראו ברחוב נראים פחות מושקעים אך עדיין מספיק טובים בשביל לא להיות נחשבים כמכוערים. למשחק אין יותר מדי אנימציות חוץ מהנפות ידיים דרמטיות, ורואים שעיקר ההשקעה בהם נעשתה עבור סצנות המעבר הסינמטיות ואנימציות הקרב והריצה של יאגאמי, שנראים מצויינים וכמו שאמרתי בהתחלה, לא יביישו סדרת אנימציה. לבסוף, על הדיבוב אני לא יכול לדבר יותר מדי כי אני לא יודע יפנית. את רוב המשחק שיחקתי ביפנית כי הרגשתי שככה המשחק רוצה שאשחק בו, ולאחר כמה שעות החלפתי לאנגלית כדי לראות את ההבדל. אני יכול להגיד שהדיבוב באנגלית עושה חסד לדמויות ואם אתם לא מתים על משחקים ביפנית, תרגישו טוב בידיעה שהאלטרנטיבה טובה לא פחות.

השורה התחתונה

במקום להעמיק במשחקיות הבילוש כמו שהייתם מצפים ממשחק שבונה את כל העלילה שלו סביב זה, Judgment מעדיף לא לקחת סיכונים, ותגלו כי מערכת הקרב של סדרת Yakuza תוצג בעדיפות מאשר שאר הפעילויות שתעשו. העלילה מצויינת, ובקלות יכולה להעביר לכם 20 שעות מלאות במתח ודרמה, ובין אם אתם מעריצים מושבעים של סדרת Yakuza או שאתם רוצים להתחיל עכשיו, מדובר בכותר ששווה לכם להתייחס אליו, למרות הבעיות שלו.

7
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • עלילה מרתקת ומלאה בטוויסטים ודרמה
  • מגוון עצום של משימות צדדיות מבדרות
  • מערכת קרב מספקת...

הרע

  • ...שבאה על חשבון משחקיות בילוש נרחבת
  • חלק מהמשימות משעממות ותוקעות את רצף העלילה

והבלש

  • אם לא תיתנו לו את מה שהוא מחפש, הוא ישבור לכם את האף עם קונוס
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י