הרשמה

רשימת 25 משחקי העשור של צוות כתבי Vgames!

Doom, GTAV ו-Super Smash Bros. Ultimate ברשימה, מי עוד נכנס?

רק תנו לנו להשתמש ב-Protect לפני שאנחנו מתחילים לרוץ על הרשימה הזו...

העשור האחרון (2010-2019) היה פשוט מדהים לגיימרים. בין אם מדובר על ההתפוצצות של הגיימינג במיינסטרים עם אופציות הסטרימינג השונות, העובדה שסיקורי גיימינג מקבלים חשיפה גדולה יותר בעזרת הרשתות החברתיות או הנורמליזציה והקבלה של אירועי ספורט אלקטרוני כמו EVO, RLCS ו-The International כאירועי ספורט אמיתיים שמקבלים סיקור נרחב (ולרוב גם אוהד) באתר ספורט כמו ESPN. אבל בראש ובראשונה, מה שהפך את העשור האחרון לכזה מדהים היו המשחקים שהיו בו.

זכינו לחוות שני דורות מדהימים של קונסולות עבור כל חברה, קפיצות גרפיות משמעותיות ובאיזשהו מקום גם את השלמת תהליך ההפיכה של משחקי וידאו ממדיה בידורית מהנה לילדים ונוער ותו לא, לכזו שמתחרה ובמקרים מסוימים אף מנצחת מדיות כמו טלוויזיה וקולנוע. בתור אתר שהרגע סיים את העשור השני לקיומו (כן כן, התחלנו ב-1999), לא יכלנו לתת לעשור החולף לעבור מבלי לבחור את עשרת משחקי העשור... רק שלא באמת יכלנו.

כי בעשור עם כמה מהמשחקים הכי טובים שיצאו עד היום, איך אפשר להגביל את הבחירה לעשרה משחקים בלבד? אז החלטנו לכבוד הכניסה לשנת 2020 לתת לכם את 20 המשחקים הגדולים ביותר של העשור... ואז גם את זה לא הצלחנו לסכם אז הצלחנו להיסגר על 25. לא מספר עגול, אבל באמת לא יכלנו לוותר על אף אחד מהמשחקים ברשימה. חשוב לציין שאת הרשימה הזו הרכבנו כל חברי הצוות ביחד: חלק מהמשחקים האהובים עליי נשארו בחוץ (כמו גם על גיא, רן, בר וגל), אבל את הרשימה הזו בחרנו כולנו ביחד והסכמנו עליה. עוד דבר שיהיה נכון לציין, הוא שהרשימה לא מדורגת. לדרג את 25 המשחקים שבתוך הרשימה יהיה לירות לעצמנו ברגל ולא היינו מסכימים על שום דבר גם ככה. 

אז שנייה לפני שנתחיל לעבור על המשחקים הנהדרים ברשימה, הנה רשימת המשחקים שהיו קרובים לכך, אבל בסופו של דבר לא נכנסו ל-25 שלנו. אם המשחק האהוב עליכם כאן, אז בבקשה - לא להרוג אותנו:

  • CS:GO
  • Disco Elysium
  • Bayonetta 2
  • סדרת משחקי Hotline Miami
  • Super Mario Odyssey
  • Hollow Knight
  • XCOM 2
  • Fortnite
  • Rocket League
  • StarCraft II: Wings of Liberty
  • Deus Ex: Human Revolution
  • Nier: Automata
  • Sonic Mania
  • Undertale
  • Titanfall 2
  • The Walking Dead: Season 1
  • Dragon Age: Inquisition
  • Final Fantasy 15
  • Call of Duty: Modern Warfare

אז אחרי שסיימנו עם כל ההקדמות, בואו נראה מי הם המשחקים שאנחנו בחרנו כמשחקי העשור השני לשנות האלפיים!

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) .1

לא יכלנו לפתוח את הרשימה בדרך אחרת. אחרי ש-The Elder Scrolls IV: Oblivion הגיע והימם את כולנו עם העולם הפתוח שלו, חשבנו שלא יכול להיות יותר טוב מזה. אז טעינו.
Skyrim הוא אחד מהמשחקים הראשונים שאינם משחקי MMO שבאמת הרגישו כאילו כמות הדברים והאפשרויות במשחק אינן מוגבלות בכלל. העולם החדש של Skyrim הציג לנו גרפיקה מטורפת בזמנו, עולם ענק ומלא בדברים שאפשר לעשות והפתעות מסוגים שונים, ואת אחד הסיפורים הכי ענקיים וגרנדיוזים בתולדות משחקי TES. תוסיפו לכך את אחד הטריילרים הכי מרשימים שיצאו אי פעם למשחק, וקיבלתם את אחד המשחקים הגדולים ביותר של העשור הקודם. The Elder Scrolls VI, העשור הבא מחכה לך.

Devil May Cry V (2019) .2

זה המשחק שבגללו לא נלחמתי על המקום של  Bayonetta 2 ברשימה הזו. עד כמה שאני אוהב את סרזה ואת השיער המפלצתי שלה, קשה לנצח את מה ש-DMCV עשה לסדרה שממנו הוא מגיע ולמשחקי האקשן באופן כללי. לסדרה שלו, Devil May Cry V החזיר את האהבה וההערכה של המעריצים של הסדרה עם חזרה למקורות: הדמויות הרגילות והאהובות, משחקיות דומה יותר למשחקים הקודמים והמשך ישיר של הסיפור של המשחק הקודם. לז'אנר משחקי האקשן, Devil May Cry V הביא יותר אנשים והרחיב את היריעה של האנשים שמתנסים עם הז'אנר הזה. לא סתם קראתי למשחק הזה ה-Jackpot של Capcom: הוא עשה מעט מאוד לא נכון, ונחקק בזיכרון של כולנו לטובה.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) .3

כל-כך הרבה סופרלטיבים נכתבו על המשחק הזה: משחק העשור, משחק העולם הפתוח הכי טוב שיצא אי פעם, משחק הזלדה הכי טוב שיצא אי פעם, שיעור בעיצוב משחקי וידאו ועוד המון תארים, שעם חלקם אני מסכים ועם חלקם פחות. אבל כמעט יותר מכולם, הסיבה האמיתית לכך שהמשחק הזה נמצא ברשימה היא העובדה שהוא היה כל-כך טוב, כל-כך חדשני עם המשחקיות שלו וכל-כך מרהיב מבחינת העיצוב האמנותי שלו והעיצוב של העולם, שהוא לבדו היה אחראי להשקה מטורפת של קונסולה חדשה שיצאה באותה השנה, ה-Nintendo Switch. אם זאת לא סיבה מספקת לומר על משחק כלשהו שמגיע לו להיות ברשימת משחקי העשור, אז לא יודע לאיזה משחק מותר להיות ברשימה כזו.

Horizon Zero Dawn (2017) .4

ללא צל של ספק, אחת מהפתעות העשור החולף. נתנו לחברה שעבדה בעיקר על משחקי יריות מגוף ראשון לפתח משחק אקשן/תפקידים בעולם פתוח ועתידני והתוצאה הייתה לא צפויה בעליל: סיפור מרהיב להפליא, עם טוויסטים נהדרים שמשתלב לתוך עולם מהמם גרפית יחד עם משחקיות משגעת. בדומה ל-Breath of the Wild, גם Horizon Zero Dawn הוכיח לנו שבמירוץ האדיר של הקונסולות להשיג יותר כוחות סוס ויותר פיקסלים ופריימים, דווקא המשחקים האקסקלוסיביים הם אלו שמניעים את הקונסולות קדימה ותורמים למכירות של הקונסולה. שיעור שאני מקווה ש-Microsoft יקחו מהדור האחרון של הקונסולות.

Spider-Man (2018) .5

מבלי להיכנס לקלישאות של "המשחק גורם לכם להרגיש כמו ספיידר-מן", זהו פשוט משחק גיבורי העל הכי טוב שיצא העשור הזה. נקודה. עם כל הכבוד ל-Batman: Arkham City, המשחק של איש העכביש פשוט מרגיש פתוח יותר, יפה יותר, מדהים יותר ומטורף יותר מכל דבר שיכלנו לדמיין שנוכל לקבל ממשחק מחשב. הרבה אנשים השוו את Spider-Man ל-Batman: Arkham Asylum ובצדק: שניהם משחקי גיבורי על, המייצגים את הדמות הראשית בצורה מעניינת ונהדרת, עם סיפור נהדר ומשחקיות כיפית, והכי חשוב - שניהם גרמו לנו לתהות "האם זה באמת יכול להיות יותר טוב מזה?".

God of War (2018) .6

אם אתם ברצינות חשבתם שיכולה להיות רשימת משחקי עשור בלי יצירת המופת הזו, אז תירגעו. God of War גורם לכל המשחקים שלפניו פשוט להחוויר. וזה קשה כשהמשחקים הראשונים בסדרה נחשבים לכמה ממשחקי האקשן הכי טובים שיצאו אי פעם. גרפיקה מהממת, משחקיות נהדרת והפקה מרשימה (כל המשחק צולם בשוט אחד ארוך ובלי קאטים) הם רק הרקע לכוכב האמיתי של המשחק: הדינמיקה בין קרייטוס לבנו. השינוי שהדמות עברה, הסיפור שנבנה במיוחד להצגת השינוי הזה והעובדה שהסיפור מרגיש כמו הסיפור האישי של הבמאי של המשחק ריגשו אותנו בצורה בלתי רגילה ותרמו לחוויה הנהדרת שהיא God of War.

Persona 5 (2017) .7

Persona 5 לא נמצא ברשימה הזו מכיוון שהוא משחק הפרסונה הטוב ביותר שיצא בעשור האחרון. Persona 5 לא נמצא ברשימה הזו מכיוון שהוא משחק ה-JRPG הטוב ביותר שיצא בעשור האחרון. Persona 5 גם לא נמצא ברשימה הזו מכיוון שיש לו את אחד הפסקולים הכי טובים של העשור האחרון. Persona 5 נמצא ברשימה הזו מסיבה אחת פשוטה: הוא גרם לאנשים שלא אוהבים לשחק משחקי JRPG לסיים אחד, וליהנות ממנו תוך כדי. כנראה שהשילוב הזה בין משחק תפקידים, סיפור מעניין, מנגנוני משחק כיפיים ומוזיקה נהדרת עשה את שלו, וקיבלנו משחק שחוצה קבוצות מעריצים ומקרב את כולנו.

Portal 2 (2011) .8

אם אני מסתכל על Captain America: The Winter Soldier ואומר לעצמי: "וואלה, ככה צריך לעשות סרט המשך", אז את אותו הדבר בדיוק אני אומר על Portal 2. משחק חידות פשוט מהמם עם פאזלים שמתעלים בהרבה על המקור, סיפור מטורף ומרגש כאחד שבונה על המקור בצורה פנומנלית ומוד משחק עם חברים שאני בטוח שכל מי ששיחק במשחק המקורי, חשב לעצמי שיהיה מגניב אם יגיע אי פעם למשחק. Portal 2 גם היה אחראי לאירוע פיוס של ממש בין Valve ל-Sony עם ההגעה שלו לקונסולת ה-PS3. העוגה אולי הייתה שקר, אבל העובדה שהמשחק הזה הוא אחר ממשחקי העשור היא ממש לא.

The Witcher 3 (2015) .9

את העשור הנוכחי היה אפשר לסכם דיי בקלות: כל מה שיצא לפני The Witcher 3, וכל מה שיצא מאז. אם היית משחק וידאו בעולם פתוח ושוחררת לאוויר העולם באותה השנה או אחרי The Witcher 3 אתה אוטומטית היית עומד בהשוואה אליו. מדובר באחד ממשחקי העולם הפתוח הכי יפים שיצאו אי פעם, אבל הרבה יותר חשוב מכך: זה היה אחד ממשחקי העולם הפתוח הראשונים בהם העולם שמסביב היה חשוב כמו, אם לא יותר לפעמים מהדמות הראשית איתה נשחק. מעטים משחקי העולם הפתוח בהם יצא לי לחשוב כל-כך לעומק על כמה משמעותיות היו המשימות הצדדיות וכמה טוב הדמויות השוליות במשחק היו בנויות מבחינת האופי והדיאלוגים שלהן. The Witcher 3 הוא משחק חובה לכל מי שמעריך סיפור טוב ועלילה משמעותית ולעיתים אפילו מרגשת.

Doom (2016) .10

אבל אולי אתם לא רוצים עלילה מרגשת ובא לכם פשוט לירות בכל מה שזז. ואני מתכוון לכל. מה. שזז.

Doom הוא אולי לא המשחק עם הסיפור הכי קוהרנטי, אולי אין לו טוויסטים מפתיעים ונהדרים, אולי אין לו משימות צדדיות מגניבות והוא כנראה גם אחד המשחקים הכי לינארים שאפשר למצוא ברשימה הזאת. אבל Doom, עם כל מה שאמרתי קודם הוא פשוט משחק כיף. Doom הגיע בתקופה בה היו חסרים לנו משחקים ששמו דגש על פשוט ליהנות מהמשחק עצמו, בלי אלמנט מולטיפלייר מסובך, בלי התחברויות מיותרות לרשת כדי לקבל בונוסים כאלה ואחרים ובלי שטויות אחרות. Doom הגיע בתקופה בה היו חסרים לנו משחקי יריות בגוף ראשון עם אלמנט שחקן יחיד באמת, אבל באמת כיפי. תוסיפו לו את אחד הפסקולים הכי טובים בגיימינג באופן כללי וקיבלתם משחק שאי אפשר לעשות רשימת משחקי עשור בלעדיו.

Minecraft (2011) .11

זה אולי לא המשחק הכי מרשים גרפית ברשימה, אבל הוא מוכיח שיותר מגרפיקה נוצצת וכמות פיקסלים מכובדת, מה שמעריצים באמת מעריכים זו האפשרות לעשות כל מה שהם ירצו במשחק. Minecraft היה אחד המשחקים הראשונים שבאמת ובתמים ענו להגדרה של Sandbox: המשחק זרק אתכם למפה כלשהי ונתן לכם את הכלים לבנות מה שתרצו, להרוס מה שתרצו ולחקור כמה שתרצו. ל-Minecraft היה גם אלמנט מולטיפלייר נהדר שחיבר אנשים מכל המינים והגילאים ואיפשר לאנשים לשתף מפות ויצירות שונות ומשונות שלהם ברחבי האינטרנט. Minecraft היה (והאמת שעדיין) אחד המשחקים היצירתיים יותר בשוק, ועל ההשפעה שלו על תעשיית הגיימינג יותר ממגיע לו להיות ברשימה.

Red Dead Redemption 2 (2018) .12

לפני שנתחיל: ל-Red Dead Redemption המקורי מגיע להופיע כאן באותה המידה, אבל אני חושב שהמשחק השני היה פשוט מהמם מידי מכדי שלא הוא לא יופיע כאן בזכות עצמו וייצג גם את קודמו. Red Dead Redemption 2 הוא משחק המערבונים המושלם, כולל בתוכו את אחד מהסיפורים הכי אישיים של דמות כלשהי בשנים האחרונות ואולי הכי חשוב: כמות ההשקעה בפרטים שהמפתחים הוסיפו למשחק עצמו (כן, כולל הביצים של הסוס שמתכווצות בקור) היא מדהימה. Red Dead Redemption 2 הוא לא המשחק היחיד של Rockstar שיצא העשור, אבל הוא ללא ספק אחד מהטובים יותר.

Dark Souls (2011) .13

המשחק שיצר לבד את הביטוי "Git Gud" וז'אנר שלם של משחקי וידאו. Dark Souls הצליח להפוך קונספט יחסית ישן, של משחקים קשים להחריד שגורמים לאנשים למרוט שיערות, שהגיע אלינו מתקופת ה-NES ונתן לו גרפיקה יפה יותר, משחקיות מתסכלת באותה המידה ומכניקות שיהפכו לממים מצד אחד, ולאלמנטים חיוניים לגיימינג מהצד השני. Dark Souls גם הראה לנו איך משחק יכול לבנות עולם שלם, עם סיפור מעניין להחריד ודמויות טראגיות ומרתקות בלי שימוש בסצנות מרהיבות ודיאלוגים מפוצצים. Demon Souls אולי היה המשחק שהתחיל את הסדרה, אבל Dark Souls היה זה שטבע את השם " A Souls Game".

Bloodborne (2015) .14

...ואז הגיע Bloodborne ושכלל את את הפורמולה בכזאת צורה שהז'אנר הפך ל"Soulsborne". עם Bloodborne, המפתחים ב-From Software החליטו להתנתק טיפה מהמשחקיות המגושמת של Dark Souls לטובת משחקיות זורמת יותר, קצבית יותר, אבל לא פחות קשוחה. התוצאה הייתה משחק גות'י, אפל, קשוח, כיפי ובשיא הכנות: מפחיד. From Software הצליחו לעשות משהו שמעצבי משחקי אימה ניסו ורק מעטים הצליחו: הם גרמו לשחקנים שמשחקים במשחק לפחד מכל צעד שהם עושים ויחד עם זאת ליהנות יותר מכל קרב עם הדגש ההתקפי. הפורמולה הגיעה לשיא עם Sekiro: Shadows Die Twice, ומפה באמת נותר רק לחכות ולראות אם העשור הבא יביא לנו משחק המשך.

The Last of Us (2013) .15

את הטריילר העצוב והמרגש של Dead Island כולנו זוכרים: משפחה שלמה שנקרעת לגזרים בגלל מתקפת זומבים שמראה לנו את הצדדים הפחות "מגניבים" של אירועים מהסוג הזה. ההבדל בינו לבין The Last of Us? הראשון היה עצוב רק בטריילר והשני היה אחד ממשחקי ההישרדות הטובים ביותר שיצאו אי פעם. המשחק של Naughty Dog לא רק שם דגש על האימה שבהתפרצות של אירועים מהסוג הזה, אלא גם על הפן האנושי, על היחסים שבין בני האדם שמנסים לשרוד בעולם שכזה והאם ניתן לאהוב ולחיות בשלום בעולם בו צריך לחשוד בכל דבר שזז? ג'ואל ואלי הם צמד הדמויות הראשיות עם הדינמיקה הכי טובה בתקופה הנוכחית כשהדבר מתבטא גם במשחקיות הנהדרת של The Last of Us, ואנחנו לא יכולים לחכות להמשיך את הסיפור שלהם במשחק ההמשך שמגיע אלינו בשנה הבאה.

Dota 2 (2013) .16

League of Legends אולי הגיע לפניו, אבל Dota 2 הוא משחק ההמשך האמיתי לתופעה המטורפת שהיא Defence of the Ancients. משחק ה-MOBA המשוגע של חברת Valve שינה ללא היכר את סצנת הז'אנר כשהוא יצא ב-2013, ובאיזשהו מקום הוא גם שינה את המונח eSports, והביא אותו לרמה שאותה אנחנו מכירים היום. Dota 2 הוא מסוג המשחקים שאתה פותח אותם ואז 300 שעות אחר-כך אתה מנסה להבין איך לעזאזל עברו 500 שעות, אוי שיט - אני כבר ב1000 בכלל. Dota 2 חיבר המון סוגים של גיימרים ביחד, וגם באיזשהו מקום הצליח להוכיח שמשחק חינמי יכול להיות מטורף, מאתגר ומוצלח בדיוק כמו משחק ב-60 דולר.

Uncharted 4 (2016) .17

כמו The Last of Us שלפניו, גם Uncharted 4 הדהים אותנו עם סיפור נהדר, משחקיות כיפית ופאזלים נהדרים. ההבדל ביניהם? Uncharted 4 הגיע אחרי שלושה משחקים מדהימים מתקופת ה-PS3, משחקים שכל אחד מהם יכל לנצח בתחרות של משחק השנה ולמרות כל זה, Uncharted 4 פשוט טוב יותר מכולם. Naughty Dog לא מפסיקים לשכתב מחדש מה הגבולות שלהם ועד כמה הם יכולים לחדש, והמשחק הזה רק הראה לנו שהשמיים הם הגבול מבחינתם. יופי של סיום לסאגה של ניית'ן דרייק ויופי של משחק.

Stardew Valley (2016) .18

חלקכם בטח תוהים מה המשחק הזה עושה ברשימה, ולאותם אנשים אני אומר: תשחקו בו. Stardew Valley כאן כי מעבר לכך שמדובר במשחק בניית חווה מעולה, לעובדה שהסיפור של העיירה יש עומק מאוד מפתיע ושהדיאלוגים של הדמויות השונות כתובים היטב - המשחק נמצא ברשימה שלנו כי יש בו משהו מרגיע. Stardew Valley יצא בעשור עם עומס מטורף של משחקי תפקידים, אקשן מטורף ויריות מגוף שלישי וראשון, וכשמגיע משחק ששם דגש על קהילתיות, יצירה, אושר והכיף שבבריאה - יותר ממגיע לו להופיע ברשימת משחקי העשור.

Metal Gear Solid 5 (2015) .19

לפני שהידאו קוג'ימה החליט לעזוב את חברת Konami שדיכאה אותו, והלך ליצור את אחד המשחקים הכי שנויים במחלוקת לשנת 2019, הוא הביא לנו את המשחק האחרון בסדרת Metal Gear Solid, ואיזה משחק זה היה: Metal Gear Solid 5 היה משחק שהצליח לשים את המשחקיות של Metal Gear Solid בעולם פתוח והתוצאה הייתה פחות או יותר החלום של שחקני Metal Gear Solid בכל העולם. הסיפור אולי טיפה נופל בשלבים האחרונים שלו, אבל המשחקיות של Metal Gear Solid 5, האפשרויות לפיתוח הבסיס שלכם, האקשן המטורף והדמויות הנהדרות בהחלט מפצים על כך. אחרי MGS5 והעזיבה של קוג'ימה קיבלנו את Metal Gear Survive ועכשיו אני כבר לא אופטימי בכלל לגבי ההמשך של הסדרה הזו... מזל שיש לנו את MGS5 לפצות על כך.

Overwatch (2016) .20

ה-IP החדש של Blizzard, הראשון מזה יותר מעשור, ענה על הציפיות ממנו ודאג לשמור על הרמה שאנחנו רגילים לה ממשחקים של החברה האמריקאית. Overwatch היה משחק שתפס את העולם בסערה, ואיך אפשר להאשים את אלו שנשבו בקסמו: משחק ששם דגש על תחרות צמודה בין שתי קבוצות, גיבורים עם יכולות שונות ומיוחדות, אפשרויות למשחק כיפי עם חברים ועם זרים כאחד וקרבות שמספקים רגע מרגש אחד אחרי רגע מרגש אחר. Overwatch הראה לנו של-Blizzard עדיין יש את זה, ובדומה ל-DOTA 2 שהגיע לפניו, עזר להרים עוד יותר את סצנת ה-eSports העולמית.

Divinity: Original Sin 2 (2017) .21

לראות משחק כמו Divinity: Original Sin 2 יוצא בעשור הזה היא מתנה מבחינתי. לקחת משחק כל-כך עשיר בעלילה ובבחירות משמעותיות כמו Divinity: Original Sin ולבנות עליו בצורה שכמעט מוחקת לחלוטין את המשחק המקורי ומבטלת אותו כמעט לחלוטין היא אירוע מדהים בעיניי. Divinity: Original Sin 2 גם החזיר אותנו לימי הזוהר של משחקי התפקידים של המחשב האישי, בעידן בו משחקי תפקידים יפניים ומשחקי אקשן/תפקידים דיי שלטו בשוק. Divinity: Original Sin 2 הוא משחק פשוט פנומנלי, חובה לאנשים שאוהבים את הז'אנר והאמת? שפשוט חובה באופן כללי. הוא גם היה זוכה בתואר משחק השנה בשנה שהוא יצא בה אם היא לא הייתה פשוט מטורפת.

Grand Theft Auto V (2013) .22

לכל עשור כנראה יהיה את משחק ה-GTA שלו. בעשור הקודם יש שני משחקים שנלחמים על התואר הזה עם GTA Vice City ו-San Andreas המצוינים (הפייבוריט שלי הוא San Andreas), למזלנו, העשור הנוכחי נתן לנו רק משחק GTA אחד, אבל איזה משחק קיבלנו. Grand Theft Auto V נתן לנו את המפה הגדולה ביותר בתולדות הסדרה, סיפור משוגע עם שלוש דמויות נהדרות (שבאיזשהו מקום מייצגות את שלושת הדמויות המרכזיות משלושת המשחקים שקדמו לו). המשחק גם שם המון דגש על לתת לשחקן חופש פעולה כמעט מוחלט במה שהוא רוצה לעשות (ואיך הוא רוצה לעשות את זה) מחוץ לגבול המשימות הרגילות. Grand Theft Auto V הוא מהמשחקים האלה שכשאתה מסיים אותם, אתה תוהה מה התקרה הבאה ש-Rockstar ישברו. כנראה שנגלה בקרוב עם GTA 6...

Mass Effect 2 (2010) .23

לפני Anthem והצרות שבאו איתה ובגללה, חברת Bioware הייתה מזוהה עם סיפורים מדהימים, משחקים מופלאים ודמויות נהדרות. אין משחק שמייצג יותר טוב את Bioware בצורה הכי טובה שלה מאשר Mass Effect 2. על פניו היה מדובר במשחק אקשן מד"ב עם אלמנטים של משחקי תפקידים, אבל בפועל מדובר באחד המשחקים הכי סינמטיים, שובי לב ומרהיבים שקיבלנו אי פעם. Mass Effect 2 הציג לנו דמויות שיזכרו לנצח כמו Solus ו-The Elusive Man, משחקיות כיפית ומאתגרת וכמה שנים לפני The Witcher 3, משימות צדדיות שהרגישו משמעותיות ונחוצות לעלילה ולעולם שלכם. ילד הסנדוויץ' של סדרת משחקי המד"ב גם התגלה כילד המוצלח ביותר של המשפחה, ולצערנו זה לא נראה ש-Bioware הצליחה לשחזר את ההצלחה שלו.

Fallout: New Vegas (2010) .24

בדומה ל-Skyrim שפתח את הרשימה, Fallout: New Vegas הייתה התשובה של Bethesda לפופולריות למשחק הקודם באותה הסדרה, כשבמקרה שלנו מדובר ב-Fallout 3 הפנומנלי. לומר ש-Fallout: New Vegas עשה את העבודה במובן הזה יהיה אנדרסטייטמנט רציני: במהלך העשור האחרון שני המשחקים התחלפו בריב על תואר משחק ה-Fallout הטוב ביותר, כש-Fallout 4 שיצא לפני כמה שנים אפילו לא מצליח להתקרב לכמות הבחירות המשמעותיות, הדמויות הנהדרות והמשימות המאתגרות שבמשחק הזה. זהו משחק שגורם לך לשמוח להגיע לאפוקליפסה כל פעם מחדש.

Super Smash Bros. Ultimate (2018) .25

וכמו שהתחלנו עם אחד המשחקים המשפיעים שפתחו את העשור, אנחנו נסיים עם אחד המשחקים שהכי צועקים: "היסטוריית הגיימינג לדורותיה". עזבו רגע את העובדה שמדובר באחד ממשחקי ה-Super Smash הטובים ביותר שיצאו בהיסטוריה, תשאירו רגע את מצב הסיפור הענק בצד ובואו לא נתחיל לדבר על הטריילר המפורסם מ-E3 שגרם להמוני מעריצים לאבד את השפיות לרגע. Super Smash Bros. Ultimate, גם שנה לאחר יציאתו מתפקד כאחד מהמשחקים הכי מרגשים חדשותית עם הידיעה שבעיקרון כל דמות גדולה בהיסטוריית הגיימינג יכולה להגיע למשחק כ-DLC. ההגעה של Joker מ-Persona 5 והצמד המשעשע Banjo ו-Kazooie רק מוכיחים זאת יותר. תוסיפו לכך את העובדה שהמשחק רק גדל וגדל עם עוד רצועות מוזיקה וזירות חדשות ואין איך להתחמק מזה: Super Smash Bros. Ultimate לא רק נכנס לרשימה הזו, הוא גם מאיים להיכנס לרשימת העשור הבא.

זהו, זאת הרשימה ואלה משחקי העשור שלנו! אז, לפני שאתם באים להרוג אותנו (או להגן עלינו בחירוף נפש), אנחנו רוצים לומר תודה.
תודה לקוראים שלנו, לעוקבים אחרינו באינסטגרם ובפייסבוק, לאלו שאיתנו מאז 2010 ולאלו שהתחילו לקרוא רק השנה. אנחנו עושים את זה בהתנדבות מתוך אהבה לגיימינג ולראות אנשים מגיבים לנו, קוראים כתבות ומשתתפים בשיחות, הגרלות ועוד באמת נותן לנו כוח להמשיך.

מקווה שנזכה לכתוב עוד כתבה כזו ב-2029.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:51 29.11.2019 | WarFox89 WarFox89

    תוכן פצצה ברמה כל הכבוד לכם!
    קצת מעליב אותי שאין פה אף משחק BF החל מ-בBC2 ועד BFV שכמה מהם היו פשוט ענקיים - אני מסתכל עליך BF3.
    אין פה אף משחק של AC - באמת ?
    אין פה את Senua's Sacrifice Hell blade - אחד המשחקים הטובים ביותר שקיימים - EVER
    אין שום להיט של פאר קריי
    אין פה את R6S שבאמת עשה משהו מאוד מיוחד בעשור הזה
    אין פה את ביושוק
    אין פה את דיסהונרד 1\2
    אין פה כמה מליטי FALLOUT

    והרשימה פה יכולה להמשיך עד ברלין - דרך אגב מה עם המשחקים של MOH ? מה עם SPEC OPS THE LINE המיתולוגי ? ואיפה מטרו וספלינטר סל ? ומה עם מקס פיין 3 ומשחקי WATCH DOGS?

    אבל זה בסדר אני לא כועס חז וחלילה כי אני מבין שלהכניס להיטים מתוך 10 שנים לרשימה של 25 משחקים בלבד זאת משימה בלתי אפשרית כמו להכניס ז של כושי לחוטיני.

  2. 2

    20:46 29.11.2019 | sagimi sagimi

    והנה הרשימה שלי

    All time best game:
    Dark souls 1

    Best gameplay:
    Bloodborne
    Rocket legue
    Undertale
    Minecraft
    Generals
    Black ops 1

    Best 1 time experience:
    Undertale
    Portal
    New vegas
    Last of us
    Oblivion

  3. 3

    23:24 29.11.2019 | ohadcal ohadcal

    tlou
    gta
    south park the stick of truth
    mario oddysey
    botw
    cuphead
    god of war
    spiderman
    רוב מה שהכנסתם לרשימה שלכם בערך אין לי יותר מדי מה לחדש
    מה שכן שמתי לב, אין משחקי vr ברשימה (בצדק, כן?) אבל כשכתבת שנתראה ב2029 (אמן!!) כל מה שיכולתי לחשוב עליו מה יהפוך להיות הסטנדרט של גיימינג.
    כמה vr וar יתקדמו. עשר שנים זה הרבה זמן. מעניין מאוד איך הגיימינג יראה שם
    מניח שנחכה ונראה ;)

  4. 4

    19:19 03.12.2019 | siegfried siegfried

    הנה כמה ממשחקי העשור לטעמי:
    The Stanley Parable
    The Talos Principle
    Batman Arkham Knight
    Rayman Origins
    Shank
    Deadly Premonition.
    ממליץ בחום.

  5. 5

    21:22 04.12.2019 | TeachMe TeachMe

    devil may cry 5 בקושי מגיע לטופ 5 משחקים של השנה אז הוא ממוקם פה מקום שני חחחח וואו (ומדבר בתור אחד שמעריץ את הסדרה הזו)

  6. 6

    22:35 04.12.2019 | ohadcal ohadcal

    זו רשימה, לא דירוג. 25 משחקים שלא אחד יותר טוב מהשני, פשוט כולם טובים בעיניהם

  7. 7

       | פורסם ע"י