הרשמה

ביקורת: Mafia 2: Definitive Edition - המאפיונר הולך יחף

גיא יצא לבדוק את Mafia 2: Definitive Edition וחזר כדי לספר האם צריך לקבור אותו עמוק באדמה

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/05/2020

החידוש למשחק הפשע האהוב מחזיר לי זכרונות נשכחים, אבל האם הוא עומד במבחן הזמן?

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

Mafia 2 היה וישאר אחד ממשחקי היריות/עולם פתוח הטובים ביותר שיצא לי לשחק בהם. הכותר שיצא ב-2010 הציג לפרטי פרטים את סגנון החיים המסוכן של משפחות הפשע בארה"ב בשנות ה-40, שהוכיח שוב ושוב שאמנם הדרך לגן עדן רצופה בכוונות טובות, אבל התשלום עליה תמיד יהיה בדם. עשר שנים מאוחר יותר, אנחנו מקבלים את Mafia 2: Definitive Edition, גרסה שמתיימרת להביא לנו את המשחק האהוב לדור הנוכחי של הקונסולות עם גרפיקה משופרת לצד כל חבילות ההרחבה של המשחק באריזה אחת. על הנייר זה נשמע כמו משהו שכל אחד היה מעוניין בו, בעיקר שחקני המחשב שמקבלים את השדרוג בחינם אם כבר יש להם את המשחק המקורי. בפועל? קיבלנו את אחד הרימאסטרים הגרועים ביותר שראתה תעשיית המשחקים שמסתיר את כל מה ש-Mafia 2 הצליח לעשות כמו שצריך.

מתיחת פנים שאפשר להתגאות בה

בזמנו, Mafia 2 הציג את הדמויות שלו בצורה נפלאה, עם הבעות פנים משכנעות ובנייה נפלאה של העיר הדמיונית Empire Bay. הרימאסטר הזה לוקח את הגרפיקה שכיום נחשבת למיושנת ומקפיץ אותה לרמה חדשה לחלוטין: הפרטים על הפנים של הדמויות הראשיות קיבלו הרבה יותר תשומת לב, הטקסטורות של העור של הדמויות והלבוש שלהן הרבה יותר חדות ונעימות למראה והבעות הפנים משכנעות יותר. מתיחת הפנים הזו תקפה לא רק לדמויות אלא גם לסביבה שלכם, כשהעיר נראית הרבה יותר ריאליסטית עם תאורה משופרת (גם לרחובות וגם בתוך מבנים), לצד ההבדלים הניכרים בין החורף לקיץ כשהשמש יוצאת וממלאת את כל המפה באור כתום ויפהפה. 

Mafia 2(מקורי)

Mafia 2: Definitive Edition

Mafia 2(מקורי)

Mafia 2: Definitive Edition

אמנם הדמויות הראשיות נראות מעולה, אבל מה קורה עם הדמויות המשניות? הרי מדובר בעולם פתוח ודי רחב, אז גם להן מגיעה תשומת לב. אז כן, בזכות המעבר לקונסולות החזקות יותר, המשחק מרשה לעצמו לפרוש הרבה יותר אזרחים ברחבי העיר. הבעיה? המשחק לא חידש אף אחד מהמודלים מהמשחק המקורי, מה שאומר שאמנם תראו יותר אנשים מסתובבים ברחוב, אבל יהיה מדובר ב-10 מודלים שחוזרים על עצמם בלופ אינסופי. לא רק זה: המשחק מכיל כמה רגעים בעלילה הראשית שבהן דמויות עם אותו מודל מופיעות על המסך בו זמנית! עצוב לראות שעם כמות ההשקעה ששמו על שיפור הגרפיקה, התעלמו לחלוטין מדברים כל כך בולטים. 

אותו משחק, בעיות חדשות

העלילה של המשחק עדיין סולידית. אתם מגלמים את ויטו סקאלטה (Vitto Scaletta), אדם צעיר שנקלע לעולם הפשע אחרי שחזר ממלחמת העולם השנייה כדי לעזור למשפחתו להיפטר מחובות אליהן נקלעו. הוא מצטרף למאפיה, ומה שמגיע אחרי זה הוא אחד מהסיפורים והתסריטים המרתקים ביותר שיצא לי לחוות. לרימאסטר הזה יש בדיוק את אותו הסיפור שתקבלו במשחק מ-2010, אבל מה שהוא כן מוסיף זה המון, אבל המון באגים חדשים שלא היו קיימים בגרסת המקור. קודם כל, המשחק שואף לרוץ על 30 פריימים לשנייה על ה-PS4 Pro, אבל הוא אף פעם לא מצליח להגיע אליהם. אתם תחוו נפילות פריימים באופן קבוע, בין אם זה בנסיעה ברחוב או בקרב יריות, וכשתמצאו את עצמכם במקומות סגורים המצב יחמיר אפילו יותר. זה הופך משימות ראשיות ששמות אתכם בתוך בניינים צפופים לבלתי נסבלות או מרדפים שאמורים להיות בעלי אדרנלין גבוה ומתח לאיטיות ומשעממות.

לצד זה, המשחק סובל מבאגים שגורמים לדמויות להופיע משום מקום מול העיניים שלכם, טקסטורות שלא נטענות עד הסוף, פיצוצים ועשן שיעלמו בפתאומיות או דמויות שלא מדברות או מתקדמות לאן שצריך בזמן משימה. להמשיך? אם תנסו לשחק עם אוזניות, אני מצטער לבשר שהמשחק יגרום לכם לחשוב שצד ימין שלהן לא עובד יותר. מה שמוזר זה שהבאג הזה קורה רק כשאתם נכנסים לסצינת מעבר, והסאונד חוזר לעבוד כמו שצריך ברגע שהוא נגמר. אה, ויצא שהמשחק קרס לי בפתאומיות לפחות 5 פעמים במהלך ה-10 שעות שלקחו לי לסיים את העלילה. אבל חכו, השארתי את הטוב לסוף. בכל פעם שתפעילו את המשחק, תופיע לכם הודעה שתציע לכם להתחבר למשתמש ה-2K שלכם. אם תעשו את זה, תקבלו כמה פריטי לבוש ורכבים חדשים עבור ויטו. אם תבחרו שלא לעשות את זה, אין בעיה, רק כדאי שתהיו מוכנים להודעה שתישאר לכם בצד של המסך שמזכירה לכם שעדיין לא התחברתם למשתמש שלכם. אין שום דרך להיפטר ממנה, היא מופיעה גם בזמן סצינות מעבר וגם בזמן משחק, והיא אפילו חוסמת לכם את שדה הראייה ומסתירה לכם מידע קריטי שמופיע על המסך במשימות נגד השעון. זה פשוט בלאגן אחד גדול.

השורה התחתונה

היה יכול להיות הרבה פוטנציאל לגרסה הזו אם רק היו משקיעים בה טיפה יותר זמן. 2K פנתה למעריצים מאז ההשקה ואמרה כי היא עובדת לתקן את הבעיות שאני ועוד הרבה אחרים התלוננו עליהן, אבל נכון להיום לא שמתי לב לשום שיפור בביצועים. Mafia 2: Definitive Edition אמנם נראה הרבה יותר טוב מהמשחק המקורי, אבל מגוון הבעיות שלו פשוט מונעות ממנו מלהיות החידוש שרצינו שהוא יהיה. הוא מבולגן, מלא בבעיות טכניות ובאופן חד משמעי, הרימאסטר הגרוע ביותר שיצא לי לשחק. נחזיק אצבעות שהחידוש למשחק הראשון יעשה עבודה קצת יותר טובה בלספק לנו את מה שאנחנו רוצים.

4
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • אותו סיפור אהוב
  • שיפור ויזואלי ניכר

הרע

  • נפילות פריימים
  • עמוס בבאגים
  • מודלים חוזרים על עצמם

והבדיחה

  • שני מאפיונרים משחקים מחבואים...
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:14 10.06.2020 | WarFox89 WarFox89

    הדבר הזה נועד בכדי לסחוט עוד קצת כסף על אותו התוכן בתוספת של נגיעות באגים ורוטב קריסות ובעיות טכניות בלתי נגמרות...
    הזכרונות שלי ממאפיה 2 אחרי ששיחקתי בו ב-2010 ממש טובים לכן אפילו לא התקרבתי ל"רימסטר" הזה בכדי לא להתבאס.

    לפחות את המשחק הראשון הם בונים כביכול מאפס על מנוע חדש ותוספות חדשות של תוכן, משחקיות, מכניקות וכו'. אני כרגע אם אופטימיות מאוד זהירה כי יש אפשרות מאוד סבירה שגם אותו הם יהרסו.

  2. 2

       | פורסם ע"י