הרשמה

תקדים בארצות הברית: משחק מובייל הוכרז כטיפול תרופתי רשמי לילדים

כן קראתם נכון, גיימינג כתרופה

יכול להיות שהפתרון לבעיות קשב וריכוז הוא משחק?

לפני יותר משנה סיפרנו לכם שארגון הבריאות העולמי מתכנן להגדיר כי התמכרות לגיימינג הינה הפרעה נפשית. מאז לא שמענו הרבה על הנושא כניראה גם בגלל שלארגון הייתה מלחמה קטנה מול וירוס הקורונה בזמן הזה אך היום אנו מקבלים עוד חדשה מעניינת ופורצת דרך שקושרת את תחום הגיימינג עם תחום הרפואה. אתמול מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ארגון ה-FDA) הוציא הודעה על המשחק הראשון שיהיה אפשר לשווק בארצות הברית בתור טיפול תרופתי.

ה-FDA אישר שהמשחק המובייל EndeavorRX יוכל להירשם בקרוב כטיפול תרופתי בגילאי 8-12 אשר סובלים מ-ADHD. ההחלטה הגיעה אחרי סדרת ניסויים שנמשכה כ-7 שנים וכללה כ-600 ילדים. על פי אחד מהניסויים, לאחר משחק של 25 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע במשך חודש, כשליש מהנסיינים לא סבלו יותר מבעיות קשב וריכוז באחד מהמדדים שנבדקו. על פי החברה שמפתחת את המשחק, השיפור שהושג נמשך עד כחודש כאשר תופעות הלוואי הן תסכול וכאב ראש קל. כעת החברה מתחילה להתכונן לקראת השקה גדולה של המשחק והתחלת שיווקו כמוצר תרופתי לסובלים מ-ADHD. מרבית הגיימרים יוכלו להגיד שגיימינג עוזר לפיתוח החשיבה אך הכרה מצד ארגון התרופות החשוב בעולם זה הוא ללא ספק אירוע פורץ דרך ותקדמי שיכול להוביל בעתיד לשינוי בגישה כלפי תחום הגיימינג.

מה אתם חושבים על הנושא? האם משחקים באמת יכולים לשמש כתרופה? ספרו לנו בתגובות!

 

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:17 17.06.2020 | WarFox89 WarFox89

    עוד חצי שנה גג עם ייצאו עם עוד מאמר פרובוקטיבי בסגנון של "כמה גיימינג מסוכן לילדים\נוער ועלול לעורר אלימות ואגרסיביות אצלם."
    אי אפשר להתייחס אליהם ברצינות.

  2. 2

       | פורסם ע"י