הרשמה

צוות Vgames מספרים לנו אילו חידושים הם היו רוצים לראות בשנים הקרובות!

הצוות התכנס כדי לדבר על אילו רימייקים הם היו רוצים לראות יוצאים כמה שיותר מהר!

כל המשחקים ברשימה צריכים רימייק כמה שיותר מהר. מה המשחקים שאתם הייתם רוצים שיקבלו חידוש?

אנחנו נמצאים שבועות ספורים מההשקה של אחד הרימייקים הכי גדולים של השנה: Demon's Souls וזה גרם לנו לתהות לגבי החידושים שכולנו היינו רוצים לראות יוצאים בקרוב. אז אספנו את נבחרת הכתבים של Vgames ושאלנו אותם את השאלה הפשוטה, אך מאוד חשובה הזו. התשובות שהתקבלו היו מאוד מגוונות ומעניינות, אז כדאי לכם לקרוא את כולן - אולי המשחק האהוב עליכם נמצא כאן ברשימה!

רועי באלוה - לונה פארק עולמי/ World Theme Park (הושק ב-1999)

"ברוכים הבאים ללונה פארק עולמי, אנחנו לא מכירים?" אם המשפט הזה עושה לכם צמרמורת כמו שהוא עושה לי אז אתם יודעים בדיוק על מה אני מדבר. World Theme Park, או כמו שהוא היה מוכר בישראל- "לונה פארק עולמי" הוא משחק ניהול לונה פארק שיצא בסוף שנת 1999, כחצי שנה לאחר השקתו של RollerCoaster Tycoon המקורי. לונה פארק עולמי הושק בארץ בתקופה רחוקה ונשכחת שבה עוד היו מתרגמים ומדובבים משחקים לעברית. אני לא יודע איך להסביר את איך בדיוק אבל איכשהו לונה פארק עולמי התברג להיות אחד ממשחקי הילדות שהכי זכורים לי וככזה אני חוזר אליו לפחות פעם בכמה חודשים.

בכל פעם שאני חוזר שוב לשחק בו אני מופתע מכמה שהוא מהנה ומדביק אותי לכיסא, גם היום יותר מ-20 שנה לאחר השקתו. זאת אולי הנוסטלגיה שמדברת דרכי אבל אני חושב שגם היום לונה פארק עולמי הוא אחד ממשחקי הניהול הטוב ביותר שיצאו, אם לא הטוב שבהם. זה נכון שהגרפיקה לא מחזיקה היום כלל וצריך להתעסק בהרבה הגדרות עד שמצליחים להפעיל את המשחק אבל ברגע שהמשחק עובד, הקסם שלו מתחיל לעבוד גם. אני לא יכול שלא לחשוב על האפשרות לגירסאת חידוש עבור המשחק עם גרפיקה מתקדמת של שנת 2020, שיפורים קלים ביותר לגיימפליי שאפשר להשאיל ממשחקים כמו Planet Zoo/Coaster והקלטה מחודשת של כל המשפטים המעולים מהמשחק המקורי על ידי משה פרסטר (הלא הוא אלימלך אגוז/פיפוש האגדיים). "מי שאמר שאין כל חדש תחת השמש לא פגש עדיין את המדענים שלכם". 

נתי מרדכי - Need for Speed: Underground 2 (הושק ב-2004)

כשאמרו לי לבחור משחק אחד ויחיד שהייתי רוצה לראות מחודש היום, לא הייתי צריך לחשוב, התשובה כבר הייתה מוכנה, כאילו רק חיכיתי לספר למישהו ולפרוק את התסכול הזה מעל הלב: Need for Speed Underground 2. זה לא רק שאני רוצה לראות חידוש למשחק – אני צריך לראות חידוש למשחק. ולא, למרות שנוסטלגיה משחקת חלק משמעותי בעניין, זו לא הסיבה היחידה שאני חושב שמגיע לנו את החידוש הזה.

ל-NFSU2 היה קסם מיוחד, איזון מושלם של כל המרכיבים, איזון שמאז דעך לאט ולאט עד שנעלם לחלוטין מסדרת המשחקים. העלילה הייתה צ'יזית בדיוק במינון הנכון, הנהיגה שברה את חוקי הפיזיקה וגרמה לניוטון להתהפך בקברו מכעס, הפסקול היה מושלם, כל אלו היו לא יותר מדי, ולא פחות מדי, ויחד התחברו לתוך משחק מירוצים שעשה הכל בדיוק כמו שצריך, וסיפק לנו תחושת התקדמות אמיתית כשהגענו לשלב הבא בעלילה. מאז סדרת המשחקים איבדה את זה והפכה למעין הכלאה בין משחק לסרט פעולה, והקסם פשוט כבר לא שם. אז כן, אני חושב שמגיע לנו חידוש ל-NFSU2, כזה שיחזיר את הסדרה למסלול הנכון.

צבי ספיר - Dune 2 (הושק ב-1992)

כשמדברים על תחילת ז'אנר משחקי האסטרטגיה בזמן אמת, בדרך כלל מציינים את וורקראפט, סטארקראפט ו-C&C אך בשבילי זה תמיד היה DUNE. היה משהו קסום וממכר במשחק הזה שתמיד שבה אותי כל כך. הסיפור? אפי. הגרפיקה? מדהימה לזמנה. הסאונד? מתכתי וממכר. המשחקיות? מגוונת ושואבת אותך פנימה. וכמובן, אי אפשר לשכוח את תולעי החול האימתניות.

אני זוכר את עצמי בתור ילד, מבלה שעות מול המשחק, מתנתק מהמציאות ונשאב לתוך עולמם של בני ארקיידיס, הארקונן והאורדוס. תאמינו לי שלא ראיתם אדם יותר מאושר מאשר אדם ששולח עשרות טנקים מסוג Sonic לתקוף בסיס אויב. זהו המשחק שגרם לי להתאהב בז'אנר האסטרטגיה ותרם מאוד לאהבתי לגיימינג. לקראת יציאת הסרט החדש על יקום חולית, הייתי מאוד שמח לראות רימייק שעושה כבוד גדול לאחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים בכל הזמנים. 

שיר כהן - טרילוגיית God of War (שנות השקה: 2005, 2007, 2010)

God of War פרץ לחיי בשנת 2005 עם הקונסולה הראשונה שלי Playstation 2. בזמנו ההורים שלי לא ידעו מה הם קונים לילדה בת 10, ואחרי הסצנה הראשונה של המאבק בהיידרה והאלימות הקיצונית החליטו להגלות את הדיסק שלי למקום לא נודע שממנו קרייטוס לא יוכל לחזור. אבל קרייטוס כהרגלו חזר בדרך לא דרך וסלל את דרכו להיות הפרנצ'ייז האהוב עליי בסוני. למרות שהמשחק השלישי בסדרה קיבל רימאסטר ל-PS4, האחים הבוגרים שלו לא זכו לכבוד ואילצו אותי להישאר עם הזיכרונות היפים.

על אף שינוי הסגנון של המשחק והמעבר אל העולם הנורדי, כל מה שכולנו רוצים לראות באמת זה את קרייטוס הספרטני העצבני שיוצא להרוג את האולימפוס בדרכו לנקמה. על אף סגנון הלחימה הפשוט, God of War הכניס אותי לעולם המיתולוגיה היוונית בצורה שאף ספר היסטוריה או ספרי מיתולוגיה בספריה לא יוכלו ומגיע לנו לחוות את הסיפור מחדש, הפעם עם כל היכולות של הדור הבא.

אור יהודה סגל - Persona 3 FES (הושק ב-2008)

הנה תשובה שבוודאי לא ציפיתם לה. Shin Megami Tensei היא סדרת משחקי JRPG עם היסטוריה די ארוכה, אבל הסדרה הגיעה להצלחה הרבה שלה בעיקר בזכות סדרת הספין אוף שלה, Persona. המשחק יצא ב-2006 ל-PS2 וזכה להצלחה רבה לא רק ביפן, אלא גם במערב, ההצלחה של המשחק הניבה גרסא מיוחדת עבור ה-PSP שנקראית Persona 3 Portable, אבל גם קיבלה הרחבה שנקראית FES. היום אנחנו כמעט 15 שנים אחרי השחרור המקורי של המשחק, בזמן ש-4 ו-5 קיבלו לא מעט אהבה (וסחיטה) מצד המפתחת, הגיע הזמן להביא את המשחק השלישי לקונסולות הדור הנוכחי/הבא.

המשחק שבאמת הביא את הסדרה לקדמת הבמה, מכיל את אחת מהעלילות הכי מעניינות וחשוכות בסוגת משחקי התפקידים. היא עוקבת אחרי (איך לא) תלמיד תיכון אשר עובר למעונות ב-Iwatodai לקראת שנת הלימודים הבאה, אבל כאשר הוא מגיע לשמה, הוא חוזה בתופעה על טבעית שלה לא ציפה, שעת החושך (Dark Hour), במהלכה, אנשים הופכים לארונות קבורה ובית הספר שלו, גקוקן (Gakkoukan), הופך למגדל שמגיע עד השמים אשר נקרא טרטרוס (Tartarus). לאורך המשחק, השחקן אוסף חברים לקבוצה שנקראית SEES ויעבור חוויות רבות, חלקן כואבות במיוחד, יחקור את טרטרוס, כל זה בניסיון להבין את התופעה שהיא שעת החושך.

בר הוכמן - Conker's Bad Fur Day (הושק ב-2001)

Conker יצא במקור בשנת 99 ל-Game Boy Color עם המשחק Conker's Pocket Tales והביא איתו סנאי חמוד ומשחקיות נחמדה ולכל המשפחה. דבר שאי אפשר לומר על משחק ההמשך שהגיע ל-Nintendo 64 ובהמשך הרימייק ל-Xbox עם Conker: Live & Reloaded (שצונזר!!!) זהו משחק פלטפורמה בו אנחנו שולטים בסנאי לא-פוליטיקלי קורקט עם המון בדיחות שירותים. זו תקופה שבה סאות' פארק היה הדבר הכי חדשני, אל תשפטו.

המשחק יצר סיטואציות ביזאריות וטובל בהון המון הומור ושירים קומיים. חידוש עם גרפיקה, שליטה והקלטה מחדש של השירים תעשה רק טוב לסדרה שפעם אחרונה ששמענו עליה משהו הייתה ב-2016 עם ניסיון ליצור משחק ל-HoloLens של מייקרוסופט. זה היה נכון עד שבוע שעבר, כשפיל ספנסר צייץ ש-Rare יכולים לעבוד על איזה פרויקט שבא להם, בנג'ו קזואי או קונקר חדש. כל מה שנותר לי הוא להחזיק אצבעות ולהתפלל לכל מי שצריך כדי שזה יקרה!

שמואל מקונן - Chrono Trigger (הושק ב-1995)

יופי, אז אחרי שבר סיים לדבר על משחק עם סיטואציות ביזאריות, אפשר לדבר על משחק שהעובדה ש-Square Enix לא יצרה לו חידוש עדיין גובל בפשע נגד האנושות. Chrono Trigger הוא לא רק משחק ה-SNES הכי טוב בכל הזמנים. הוא גם לא רק משחק ה-JRPG הכי טוב בכל הזמנים. יודעים מה? הוא לא רק משחק ה-RPG הכי טוב בכל הזמנים. Chrono Trigger הוא אחד מהמשחקים הכי טובים בהיסטוריה. נקודה.

מעטים המשחקים שהצליחו לקחת את הקונספט של חזרה בזמן ולהביא אותו לדרגת אומן של ממש. מעטים המשחקים שמצליחים להביא סיפור שהוא גם מרגש, גם מפחיד, גם מעציב וגם מרומם רוח במשחק אחד. מעטים המשחקים עם מערכת קרבות שמצליחה לקחת את הקונספט של "תורות" ולהפוך אותו למאתגר וכיפי. מעטים המשחקים שמביאים איתם פסקול כל-כך אלמותי, שאני מוצא את עצמי חוזר אליו שוב ושוב ומקשיב לו ולקאברים שלו להנאתי. מעטים המשחקים שבהם גם המשימות הצדדיות, אלו שאתם לא חייבים לעשות בכלל, משפיעים על המשחק בכזאת צורה שההנאה שלכם בפירוש תיפגע אם לא תעשו אותם. 

Chrono Trigger מכיל כל-כך הרבה זיכרונות וכל-כך הרבה רגעים יפים שלהחזיר אותו כרימייק בסגנון של Dragon Quest 11, עם גרפיקה משופרת ואסתטיקה שתשב בול על המשחק, הבאת הקונספט של המשחקיות לדור הבא וחידוש הפסקול המהמם הם פשוט מאסט. יכול להיות ש-Chrono Trigger לא צריך רימייק כי הוא פחות או יותר מושלם גם ככה, אבל זה לא אומר שלא הייתי רוצה לשמוע את הנעימה המפורסמת של Chrono Trigger מתנגנת ב-E3 הבא עם הכרזה על רימייק למשחק המדהים הזה. אני לא אשקר, אני כנראה אדמע אם זה יקרה.

עכשיו תורכם: איזה רימייק אתם הייתם רוצים לראות? נשמח אם תרשמו לנו בתגובה כאן או ברשתות החברתיות שלנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:03 31.10.2020 | Megalodon Megalodon

    One Must Fall. לא הזוועתון Battlegrounds, אלא המקורי, 2097. משחק מכות מהוקצע, בשילוב Mech-ים, סטטיסטיקות של רובוטים מול סטטיסטיקות של מפעילים, מצב קמפיין עם קנייה של שדרוגים ושיפורים, שלבים דינמיים עם מלכודות, מוזיקת טכנו קצבית, המשחק פשוט הקדים את זמנו. חידוש אחד לאחד עם גרפיקה עכשווית יהיה חלום.

  2. 2

    18:26 31.10.2020 | WarFox89 WarFox89

    ה-Remaster או ה-Remake היחיד שיכול לגרום לי להתרגש בשלב הזה בחיים במיוחד אחרי כל האכזבה הגדולה שחוויתי אחרי ה"הריבוט" של Modern Warfare זה רק של Battlefield 2 או Battlefield 3...

  3. 3

    05:10 01.11.2020 | OfirOm OfirOm

    לתגובה 1

    בחיים לא אשכח את המנגינה המקפיצה של השלב עם הגדרות החשמליים.

  4. 4

    10:07 01.11.2020 | TobiasRieper47 TobiasRieper47

    יש כבר לא מעט שמועות לגבי resident evil 4 remake ואני מקווה שהן נכונות כי ממש בא לי לראות אותו עשוי בRE engine המצויין שלהם.
    מחכה ומקווה שעם ההצלחה שהיתה לtony hawk's pro skater 1 2 הם יעשו גם לשלישי כי אישית הוא היה האהוב עליי מכולם. גם בתור DLC זה יהיה מצויין.

  5. 5

    19:02 02.11.2020 | Guy94 Guy94

    אכן לונה פארק עולמי היה משחק משובח, הכתבה הזכירה לי כמה כיף הוא היה.

  6. 6

       | פורסם ע"י