הרשמה

תביעה בסך 9.5 מיליון דולר הוגשה נגד Valve, Capcom ו-Bethesda

האם בקרוב נוכל לבחור לחזור לקנות בדולר?

התביעה הוגשה בגין "Geo-Blocking" על סך 9.5 מיליון דולר.

אני כותב את המילים האלה עם חצי תקווה שהדבר יגרום לשינוי, אני לא מצליח לזכור כבר לפני כמה שנים Steam (החנות של Valve) ביצעה את השינוי וגרמה בעצם לכולנו להתחיל לשלם על משחקים במטבע המקומי. המעבר, כביכול, אמור היה להיות חיובי, יותר לא צריך לשלם עמלת המרה עבור המשחקים, הבעיה החלה כאשר מפיצות שונות ניצלו את התמחור השונה במדינות כאלו ואחרות וייקרו את המשחקים שלהם בחנות. עושה רושם שבקרוב המצב הולך להשתנות בעקבות תביעה שהוגשה כנגד מספר מפיצות בעקבות Geo-Blocking.

מה המשמעות של Geo-Blocking? כאשר אנחנו כצרכנים מחוייבים לקנות משחק במטבע ישראלי ולא יכולים לקנות את אותו המשחק במטבע אחר (למשל, דולרים או אפילו יורו) במחיר שהוא יותר זול וכך מוגבלים לתמחור על פי המטבע הישראלי. התביעה הוגשה כנגד המפיצות: Bandai Namco, Capcom, Focus Home, Koch Media ו-Zenimax (Bethesda), גודל התביעה עומד על 6.2 מיליון יורו. תביעה נוספת הוגשה כנגד Valve המפעילה של Steam, זאת מאחר והם "בחרו לא לשתף פעולה עם החוק", גובה תביעה זאת עומד על 1.6 מיליון יורו.

מרגרט וסטגר, נציבת התחרות של האיחוד האירופי אמרה כך: "היום לקחנו צעדים כנגד פרקטיקת Geo-Blocking מצד Valve וחמש מפיצות משחקי מחשב על מנת לספק תזכורת שתחת חוק התחרותיות באירופה, חברות אינן רשאיות לחסום מכירות במטבעות שונים, פרקטיקטת כאלה שוללות מצרכנים אירופאים את היתרונות של השוק האירופאי הדיגיטלי ואת האפשרות לקנות במדינה האירופאית שמתאימה לצרכן."

מה אתם אומרים על כל העניין? האם התביעה מוצדקת או שלפי דעתכם לחברות המשחקים צריך להיות את החופש לתמחר את משחיקהם כיצד שהן רואות לנכון? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:13 24.01.2021 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    יש לציין שחוקים נגד GeoBlocking תקפים רק בתוך האיחוד האירופי.

  2. 2

       | פורסם ע"י