הרשמה

החטא ועונשו: מה גרם למוד העצום Fallout: The Frontier להיעלם מהרשת?

אחד מהמודים הגדולים ביותר שראתה תעשיית הגיימינג נמצא תחת אש בגלל מפתח בודד

המוד Fallout: The Frontier אמנם שאפתני, אבל מכיל נושאים שנויים במחלוקת ששמים אותו באור שלילי מאוד

Fallout: The Frontier הוא מוד שנמצא בפיתוח כבר 7 שנים עבור Fallout: New Vegas, כותר ה-RPG המצליח מהסטודיו Obsidian Entertainment, שעד היום נחשב לאחד ממשחקי התפקידים המוצלחים ביותר שקיימים עם חופש הבחירה שלו והנושאים האפלים אליהם הוא מתייחס. אבל איפה עובר הגבול בין התייחסות לנושאים מהעולם האמיתי לבין פנטזיות כוח ופטישים?

המוד הגיע ליותר מ-83 אלף הורדות ביום השקתו, מה שגרם לקריסת האתר Nexus Mods, פורטל המודים הגדול ביותר ברשת. הוא מציג מיקום חדש לחלוטין לעולם המשחק, ושאף להביא לשחקנים יותר מ-30 שעות של תוכן חדש עם עלילה מקורית, נשקים ויכולות חדשות לצד מערכות מורכבות ופורצות דרך עבור מנוע המשחק המיושן עם קטעים שמכילים נהיגה ברכבים, קרבות דוג-פייט בחלל ורגעים סינמטיים מוסרטים. על פניו, נשמע כמו חלום של כל מעריץ סדרת Fallout, לא? מסתבר שלא, כי במהרה שחקנים שהחלו להיחשף יותר לעומק לתוכן המוד יצאו בתלונות לצוות הפיתוח כי מדובר ב-"מוד פטיש" במסווה של מוד עלילתי.

זמן קצר לאחר מכן, המוד הוסר לחלוטין מעמוד ההורדה שלו ב-Nexus Mods, מה שגרר אחריו תגובה רשמית מהצוות המפתח של The Frontier. ההצהרה אומרת כך: "חדשות מדאיגות עלו בשעות האחרונות. הגיע לידיעתנו כי אחד מהמפתחים,ZuTheSkunk, פרסם תכנים פדופיליים מצוירים בעמודים האישיים שלו ברשתות חברתיות. אנחנו מגנים את הפרסומים הנ"ל ומרחיקים את עצמנו מהמפתח, שכעת הוסר מצוות הפיתוח ונאסר עליו להשתתף בדיונים בעמוד ה-Discord של הקהילה."


בהצהרה נוספת של מנהל הצוות, נאמר כי "קיבלנו בקשות רבות להסיר תוכן שנעשה ע"י המפתח, ואנחנו הולכים להסכים עם הבקשות האלו. אני הולך לדחוף את הגרסה הסופית של המוד ל-Nexus ואמתין לאישור סופי של גרסאת ה-Steam. זה יהיה העדכון הסופי והאחרון של The Frontier". כתוצאה מכך, המוד הוסר והמפתחים החלו בהסרה של התכנים שבוזו ע"י שחקנים. בין התכנים הללו קו עלילה עם דמות בשם America, שורדת צעירה שמתמודדת עם דיכאון, אותה שחקנים יכולים לפגוש ולגייס לצוות שלהם, זאת אך ורק לאחר שיבצעו בה התעללות נפשית בעזרת Skill Checks שתגרור אותה למצב בו היא רוצה להיות העבד שלכם ואפילו מודה לכם על כך שאתם מוכנים לתת לה תשומת לב. שחקנים רבים פנו לרשתות החברתיות והביעו גועל לנושא הספציפי הזה.

תוכן נוסף ומטריד שמוצג במוד הוא היכולת לקיים יחסי מין עם Deathclaw, יצור מוטנטי שמשוטט בשממה הפוסט-אפוקליפטית, לצד קו עלילה בו שחקנים פוגשים כת תת-קרקעית של לטאות דמויות אדם שכל מטרתן היא לקיים יחסי מין עם השחקן שלכם. נראה שהנזק כבר נעשה, והתוצאות לא איחרו להגיע. אם הפרסום השלילי לא היה נזק מספיק כבד לפרוייקט, היום הוכרז כי מספר רב של מדובבים ויוצרי תוכן כמו מלחינים, אנימטורים, אמנים וכותבי ששיתפו פעולה עם צוות הפיתוח של המוד, ביקשו שכל תוכן שנעשה על ידם או שנעשה בשיתוף איתם יוסר לאלתר מהמוד מכיוון שהם רוצים להרחיק את עצמם מהפרוייקט כמה שיותר.

ההודעה הזו הגיעה מיוצר המוד שהעלה בשנית את המוד לאתר Nexus לאחר שנעשו בו שינויים רבים, ואמר כי "אנחנו מודעים שהנושאים הללו קיבלו התייחסות בלי טאקט, אך מעולם לא הייתה לנו שום כוונה זדונית בעת כתיבת שורות הדיאלוג הללו". הוא הוסיף להצהרה כי "התוכן שהוסר לא קשור בשום צורה למפתח שסולק מצוות הפיתוח, הוא היה אחראי אך ורק לאייקונים מינוריים שמופיעים במשחק". America עדיין מופיעה במוד, אך האפשרות לשעבד אותה הוסרה, לצד שורות טקסט שמעידות על קיום יחסי מין עם קטינים. לעומת זאת, קו העלילה עם הלטאות יחזור בצורה כזו או אחרת בעתיד.

עבדות והתייחסות סאטירית לפטישים הם לא משהו שחדש ליקום של Fallout. משחקים רבים בסדרה מתייחסים לנושאים הללו, בין אם זו האפשרות למכור אחד מחברי הצוות שלכם לעבדות תמורת כסף, או רובוטים עם ייעודים מאוד ספציפים להגשמת פטישים. נראה כי המוד גרם לדיון סוער בקהילה, שבימים אלו מנהלת ויכוחים בלתי פוסקים על למה נושאים מסויימים יכולים להתקבל בעוד שאחרים נחשבים טאבו, אסורים וסוטים? חלק אומרים שמכירת דמות לעבדות והתעללות נפשית בנערה צעירה ולבסוף לשעבד אותה הם פעולות כלל לא שונות, בעוד שהשאר אומרים שכל נושא יכול להתקבל כל עוד הוא נעשה בטעם טוב ולא במטרה להגשים פנטזיה מינית של אחד המפתחים, דבר שהמוד הזה נכשל בו לחלוטין.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י