הרשמה

קבוצת Embracer קונה את Gearbox Entertainment בכ-1.3 מיליארד דולר

עסקת ענק לחברה שהביאה לנו את Borderlands

קבוצת Embracer היא חברת האם של חברות כמו THQ Nordic ו-Deep Silver

בוקר טוב ומזל טוב ל-Gearbox Entertainment - החברה שעשתה שם לעצמה עם סדרת Borderlands נרכשה על ידי קבוצת Embracer בסכום של כ-1.3 מיליארד דולר, כך נמסר בציוץ של החברה והודעה קצרה לתקשורת. עוד אין לנו את כל הפרטים לגבי העסקה, זה יגיע במסיבת עיתונאים בהמשך היום, אבל בהחלט מדובר בחדשות נהדרות עבור החברה האמריקאית.

"Gearbox היא כנראה אחת מהמפתחות הכי יצירתיות ומוערכות בעולם. אנחנו מאמינים שהמשאבים ש-Embracer תוכל לספק לחברה יציבו את Gearbox בעמדה ממנה החברה תוכל להמשיך ולהתפתח באופן משמעותי בשנים הקרובות״, כך אמר לארס וינגפורז, המייסד והמנכ״ל של קבוצת Embracer. קבוצת Embracer היא חברת האם של המון חברות פיתוח משחקים אחרות, ביניהן THQ Nordic, Deep Silver ואפילו Sabre Interactive שהביאה לנו את הפורט המשוגע של The Witcher 3 לקונסולת ה-Switch. כאמור, היום בצהריים נקבל הצהרה מלאה עם הפרטים המלאים של העסקה הגדולה והמשמחת עבור 550 העובדים של Gearbox.

מה אתם חושבים על החדשות הללו? אילו פרויקטים גדולים הייתם רוצים לראות מ-Gearbox, עכשיו כשיש להם יריעה כלכלית מטורפת שכזו? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:56 03.02.2021 | DrizziTx DrizziTx

    באמת שמואל? יש משהו ש-Gearbox הצליחו בו חוץ מבורדרלנדס?
    עם כל הידע שלך על העולם הזה ומה כל סטודיו עושה/עשה/פיתח כשחקן וככתה באתר משחקים (על גירבוקס ספציפית יש הרבה תלונות ועל העומד בראש גירבוקס- אבל בוא נשים את זה בצד).
    איך אתה כזה חיובי שייצא מזה משהו טוב? (חוץ מלמנכ"ל של גירבוקס שהרוויח קצת $)

    אני חושב ש-:
    1. מנכ"ל יתפטר (חיפש דרך החוצה)
    2. לגירבוקס אין שום מותג חוץ מבורדרלנדס, לא בטוח שזה מספיק בשביל להצדיק כזו השקעה של Embrace, מקווה בשבילם.

  2. 2

    18:59 03.02.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    א. לא טענתי שאני חיובי לגבי העסקה, אני מאחל להם מזל טוב על רכישה מוצלחת והצלחה כלכלית שכזו. ההצלחה של Borderlands היא לא מוטלת בספק בכלל ואני חושב ש-Embrace גם ראו את זה מה שמוביל אותי ל-

    ב. אני מאוד מקווה שעכשיו Gearbox יוכלו לנסות דברים חדשים, עכשיו כשיש להם משענת ליפול עליה בדמות Embrace. ההצלחה של Borderlands היא לא מוטלת בספק, אבל הם מצטיירים כרגע כ-One hit studio ורצים על הלהיט היחיד שלהם שוב ושוב. אני מאוד מקווה שעכשיו החברה תוכל ללכת בכיוון של Guerrilla Games ולצאת מתחום הנוחות שלהם כדי להביא לנו חווייה חדשה, כמו Horizon Zero Dawn.

  3. 3

    20:18 03.02.2021 | DrizziTx DrizziTx

    לא טענת אבל שאלת בצורה שנשמעה אופטימית עד מאוד :)

    אומנם היו הרבה שנים מאז האחרון אבל גירבוקס הוציאו לא מעט משחקים שהם לא בורדרלנדס שלא צלחו כלל
    homewrold
    aliens: colonial marines
    duke nukem
    battleborne
    אולי הרכישה תביא דם חדש שיידע לנצל אותם כראוי

  4. 4

    16:15 06.02.2021 | KarenSjt KarenSjt

    כן? סדרת Brothers in Arms הייתה מעולה לדעתי (בייחוד המשחק הראשון).
    *את Homeworld הם לא פיתחו באופן ישיר, אלא דרך שיתוף פעולה עם האולפן המקורי, Blackbird Interactive), והיה מדובר בסדרת רימאסטרים נהדרת (בוא נגיד ככה, בעידן נינטנדו והפורטים העצלניים שלה, הלוואי שכל "רימאסטר" בתחפושת של פורט מזולזל היה זוכה לטיפול המסור שקיבלה הסדרה הזו), וגם אהובה בידי הקהילה. בשנה שעברה הם הרימו קמפיין Fig שמטרתו לממן את המשחק השלישי בסדרה, והוא זכה לכמה מיליונים יפים של מימון ישר על ההתחלה.

    אני כן מסכים ש-Gearbox היא הצל של עצמה. האנשים שפיתחו את בורדרלנדס, האנשים שפיתחו את חבילות ההרחבה להאף לייף והאנשים שפיתחו את Brothers in Arms עזבו את החברה מסיבות שונות (הרבה מהן נופלות על ראשו של נשיא Gearbox, הלוא הוא מר פיצ'פורק), ומה שנותר, למעשה, הוא אולפן עם הרבה פוטנציאל והרבה החלטות מנהלתיות שגויות (ע"ע - ההחלטה להוציא את באטלבורן כמשחק של 60$, או ההחלטה לפתח את Aliens Colonial Marines לצד בורדרלאנדס 2 ולקוות שזה, בצורה כלשהי, יעבוד להם).

    אני כן מבין את אופי הרכישה, אני חושב שהיא הגיונית ברמה תיאורתית. Embracer Group מחפשת חברות עם יכולות שיווק והפצה עצמאיות, מה ש-Gearbox התחילה לעשות בעצמה לפני כמה שנים עם שלוחת ההפצה שלה.

    באופן כללי, אני מרגיש שחברות ענק מבינות כיום שהמָטֶרְיָה היפנית (כלומר מודל סוני ונינטנדו להקמה ורכישה של אולפנים) לא משתלמת כמו זו של מיקרוסופט; במקום לשבת במשך שנים ולגדל אולפנים לא מוכרים מ-0, לתת להם לצבור הצלחות מסחריות ואז לרכוש אותם לאחר ידידות וכסף שנצטברו על גבי שנים – עדיף לקנות משקפת, לסרוק את עצי השכן ולראות מי מגדל את ה"גדול והיפה ביותר", ולסלוק אותו עם האשראי כל הדרך לחצר שלך. כמות האולפנים (עם מידת העצמאיות שציינתי למעלה) הפרטיים הראויים לרכישה הולכת ומצטמקת, ואם Embracer Group רוצה להיות כמו מה שהיא מתיימרת להיות (ענק שיווק והפצה של משחקים), זה הצעד המתאים לעשות.

    תודה על הכתבה שמואל!

  5. 5

       | פורסם ע"י