הרשמה

האקרים שפרצו לשרתי CD Projekt Red מתחילים להדליף את המידע לרשת

ניראה כי שני הצדדים עמדו במילה שלהם

הסכרים נפרצו והמידע זורם

לפני קצת פחות משבוע סיפרנו לכם שחברת פיתוח המשחקים CD Projekt Red ושרתיה נפלו קורבן למתקפת סייבר. החברה פירסמה הודעה שהודתה שהיא אכן נפלה כקורבן ואף הציגה את ההודעת הכופר שקבוצת ההאקרים השאירו. למרות הפריצה והמידע שנגנב לחברה שכולל בין היתר גם את קוד המקור של משחקים כמו Gwent וסייברפאנק 2077 לצד גירסא לא משוחררת של The Witcher 3 שתומכת ב-Ray Tracing, החברה הודיעה שהיא לא מתכוונת להיענות לדרישות ההאקרים גם אם הדבר יוביל לפירסום של המידע הגנוב ברשת. ההאקרים נתנו ל-CPR חלון זמן של כ-48 שעות על מנת להעביר להם את הסכום המבוקש, אך חלון הזמנים תם וההאקרים לא קיבלו את מבוקשם.

אחרי שקבוצת ההאקרים לא קיבלו את הכסף שהם ייחלו לו מהמפתחת הפולנית הם התחילו לפרסם את חלק מהמידע שגנבו ברשת. על פי אתר Cybernews קוד המקור של Gwent היה הראשון להתפרסם ברשת באחד הפרומים שעוסקים בנושאי האקינג לפני ארבעה ימים. לפירסום שנקרא "CDProjekt Leak #1" הועלתה תמונה שמראה את הקבצים שנגנבו לצד קישור להורדה של קבצים במשקל של כ-22 ג'יגה שכוללים גם את הקוד המקור. 

יום לאחר ההדלפה של Gwent פורסמה באחד הפורומים בדארקנט מכירה פומבית עבור כל המידע שנגנב מ-CD Projekt Red, כולל קוד המקור של משחקיה ומנוע המשחק שפותח על ידי החברה. המכירה נפתחה במחיר התחלתי של כמיליון דולר אך היא לא נמשכה זמן רב כשעל פי מקורות שונים ההצעה המנצחת עמדה על מעל לכ-7 מיליון דולר. על פי אותם מקורות, הרוכש של המידע הציב תנאי לקבוצת ההאקרים שהמידע לא יופץ או ימכר שוב פעם בעתיד. 

נזכיר שדליפה של קוד מקור יכולה להיות בעייתית מאוד עבור החברה שכן, אם הקוד יגיע לחברות פיתוח אחרות הן יכולות להעתיק ולחקות אותו ואת היכולות המיוחדות שלו. בנוסף לזה, האקרים אשר יניחו את ידייהם על הקוד יכולים לגלות בו פירצות אבטחה אשר יכולות לשמש אותם על מנת לפרוץ את המשחקים שרצים על אותו מנוע מדובר.
מה דעתכם על כל העניין? האם CPR היו צריכים פשוט לשלם להאקרים? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י