הרשמה

חברת CD Projekt Red מציגה את התחזיות הכלכליות שלה

למרות הכל, יש כאן הצלחה גדולה

אל תדאגו ל-CPR יש להם כיסים מלאים

שנת 2020 הייתה ללא ספק אחת השנים הקשות ביותר עבור הרבה חברות הגיימינג אבל יש חברה שזאת הייתה בשבילה שנה קשה באופן יוצא דופן. אני כמובן מדבר על חברת CD Projekt Red שהסתבכה בלשון המעטה עם ההשקה של אחד המשחקים הכי מצופים של השנים האחרונות- Cyberpunk 2077. חברת המשחקים הפולנית שיתפה את התחזיות שלה למכירות בשנת 2020. בציוץ שפרסמה ביום שישי, החברה צופה רווח נקי של 1,154 מיליון PLN (כ-304 מיליון דולר) יחד עם הכנסות מצטברות של 2,139 PLN (כ-563 מיליון דולר).

על פי הנתונים אלו, המכירות של Cyberpunk 2077 היו יותר מפי שלוש מהמכירות של Witcher 3 בשנת ההשקה ב-2015. בשנת ההשקה של Witcher 3, חברת CD Projekt RED הכניסה כ-90 מיליון דולר בלבד. הנתון הזה אינו מפתיע כאשר אנחנו יודעים ש- CD Projekt RED כיסו את עלות ההפקה של Cyberpunk 2077 עוד לפני צאת המשחק, כאשר מכרו למעלה משמונה מיליון עותקים עד ליום ההשקה והיו ההשקה הגדולה ביותר למחשב בכל הזמנים. הפער גדל אם אנחנו מתחשבים בעובדה ש-Witcher 3 שוחרר בחודש מאי 2015 לעומת Cyberpunk 2077 ששוחרר בדצמבר 2020. כלומר כל הפער הזה הוא למרות שלמשחק היה פחות מחודש למכור בשנה הקלנדרית לעומת Witcher 3 שהיתה לו למעלה מחצי שנה.

ג€‹

הבעיה שמתעוררת היא ש- CD Projekt RED המשיכו למכור את חזק את כותרי Witcher 3 יחד עם ההרחבות במשך השנים שחלפו אחרי ההשקה. החברה המשיכה למכור עותקים נוספים והרחבות למשחק. אך המקרה של Cyberpunk 2077 שונה קצת. ראשית, החברה השיקה את המשחק לאחר עיכובים רבים שיתכן כי פגעו במכירות. הם פספסו את בלאק פריידיי ועוד תאריכים של מכירות וסביר כי המכירות נפגעו עקב כך. שנית, המשחק סובל מבאגים רבים ואף נאסר למכירה בחנות המקוונת של Sony. הבעיה הזו מעכירה על המכירות העתידיות ועלולה לפגוע בהרחבות והכי חשוב, כנראה שתפגע ב-Multiplayer שתכננה החברה. החברה הודיעה כי תפעל לתיקון הבאגים ושחררה כבר שני עדכונים למשחק. אך לא ברור כמה מחויבות תהיה לחברה בנושא, ואם כן כמה כסף זה יעלה לה. לכן, שורת הרווח חשובה כאן לא פחות משורת המכירות, כנראה שאפילו יותר.

כפי שהחברה דיווחה בעבר, CD Projekt RED מתכננת לעבוד על כמה כותרי AAA חדשים החל מ-2022 ולפתח הרחבות במקביל. יתכן כי גם היא צופה קשיים במכירת המשחק ומקווה להצליח לפתח IP חדשים שיאפשרו לה להגדיל את המכירות על חשבון ההצלחה הבינונית של Cyberpunk 2077. בכל מקרה, CD Projekt RED יפרסמו את הדוחות הכספיים המלאים שלהם במשך השבוע ואז תהיה לנו תמונה מלאה יותר של המכירות. נמשיך לעדכן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י