הרשמה

ביקורת: Cyberpunk 2077 - עתיד אפל

גיא נסע ל-Night City וחזר עם יד מכסף ומחבל פסיכופת בתת מודע. מה הוא חשב על אחד מכותרי ה-RPG המצופים ביותר בגיימינג?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/12/2020

בוקר טוב נייט סיטי, והרי החדשות:

עותק משחק סופק לנו על ידי עדלי יונייטד

8 שנים. 8 שנים חיכיתי לחווית ה-RPG הבאה של CD Projekt Red. "אלה אותם אנשים שעשו את סדרת The Witcher שאתה כל כך אוהב, הרי ברור שהם יצליחו לספק את הסחורה" חשבתי לעצמי, בעודי יושב בשיעור מתמטיקה בחטיבת הביניים. "מעניין איך זה יראה, אם זה יהיה כמו The Witcher 2 זה יהיה מטורף, אני כל כך מתרגש" . מאז המשחק שמר על פרופיל נמוך, עד שפתאום ב-2018 קיבלנו את הגיימפליי הראשון של המשחק, וההייפ שלי טס לחלל ולא הסכים לנחות ולו לרגע אחד. באותו זמן גם התחלתי סוף סוף לשחק ב-The Witcher 3, שעד היום אני מחשיב אותו לאחד מכותרי ה-RPG המוצלחים ביותר שיצאו אי פעם, מה שרק הוסיף עוד עצים למדורת ההייפ שהמשיכה לגדול בכל יום.

ואז 2020, שוטטות תמימה ברשת הובילה אותי להודעת טוויטר עם רקע צהוב וכיתוב בשחור. "יש לנו חדשות חשובות בנוגע לתאריך היציאה של Cyberpunk 2077", ההודעה אומרת. "איזה באסה, אבל לפחות הם יוציאו מוצר סופי מלוטש שיעמוד בציפיות", אמרתי לעצמי, והמשכתי בחיי. דחייה אחר דחייה, תמיד ניסיתי להישאר אופטימי, עד שהמשחק סוף סוף הגיע לידיי. כשזה קרה, ההייפ שלי כבר היה ברמה די ממוצעת, אז הגעתי אל המשחק בלי יותר מדי ציפיות - ותודה לאל שזה קרה, כי Cyberpunk 2077 הוא המשחק שאני מרגיש הכי חצוי לגביו, בואו ואספר לכם למה.

העתיד הוא עכשיו, איש זקן

שנת 2077, Night City, עיר בצפון קליפורניה שאם היו שמים תמונה ליד המילה "צרכנות" במילון, תהיה תמונה של העיר הזו. שלטי נאון ופרסומות בכל מקום, חנויות נשקים בכל פינה ברחוב, החברות והממסדים שולטים בהכל כאן. הטכנולוגיה התקדמה בצעדי ענק וכעת כל אדם שרוצה להיות שווה משהו צריך לשפצר את הגוף שלו עם שיפורים טכנולוגיים כאלה ואחרים, מה שמוביל להתמכרות ההמונים לשיפור עצמי בהיבטים הפיזיים והחיצוניים. זה גורר אחריו תחרות בין כנופיות רחוב שנלחמות על שליטה באזורים שונים בעיר, מה שהופך את העיר הזו לאחת המסוכנות והאלימות ביותר שקיימות. לכן, כל אזרח רשאי לשאת נשק אישי משלו להגנה עצמית.

החברות מצליחות דווקא לשגשג מהמצב, ועסקי פיתוח הנשקים והרפואה מרקיעים שחקים. הטכנולוגיה מאפשרת לנשקים להיות הרבה יותר קטלניים, בין אם זה נשקים חכמים שננעלים על מטרה וכל קליע שתירו יפגע לא משנה מה, או שיפורים גופניים כמו התממשקות של אקדח עם גוף המשתמש, מה שמספק לו פרטים בזמן אמת על מצב הנשק, כמות התחמושת וכו' בתחום הרפואה, חברת Trauma Team מספקת שירותי חירום לאנשים שמסוגלים להרשות לעצמם ביטוח חיים יוקרתי ופינוי לבתי חולים במהירות שיא. המנויים לשירות זה נמצאים במעקב 24/7 ע"י החברה, ובכל רגע נתון תישלח אליהם עזרה רפואית במקרה של סכנת חיים. התוצאה? עוני כבד שורר בעיר, אנשים שצריכים עזרה אך לא יכולים להרשות לעצמם מנויים יקרים או נשקים אפקטיביים פשוט ימצאו את עצמם חולים ברחוב או קורבנות לאלימות בסמטה חשוכה. מדכא, נכון? ברוך הבא לעולם של Cyberpunk 2077, בו הצדק כבר מזמן קיבל כדור בראש והשחיתות היא מוצר צריכה בסיסי.

אתחיל ואומר שאת המשחק קיבלתי לביקורת בגרסת ה-Playstation 4. כפי שידוע לכולכם כבר, גרסאות המשחק על הדור הקודם הן פשוט מזעזעות, עם באגים קשים ביותר וביצועים מחרידים, ולכן עשיתי החלטה ורכשתי את גרסאת ה-Xbox Series X. אני אתייחס לנושא הזה בהמשך הביקורת, אז בינתיים בואו נדבר על העלילה של המשחק. אנחנו מגלמים שכיר חרב בשם V, אותו אנחנו יכולים לעצב כאוות נפשנו. המשחק נותן לנו לבחור דרך חיים(Lifepath) שתגדיר את ה-V שלנו ואיך החיים שלו נראו לפני שהתחלנו לשחק איתו. בתור התחלה, בחרתי את דרך החיים של Street Kid, בה V חוזר ל-Night City אחרי שהות ארוכה במקום אחר עם שאיפה להפוך לשכיר החרב המפורסם והמצליח ביותר בעיר.

אחרי כמה שעות משחק על ה-PS4, עברתי ל-XSX, והחלטתי לבחור בסגנון חיים אחר - ה-Nomad. כאן, V הייתה חלק משבט נוודים שגרים בשטחי ה-Badlands המדבריים והמרוחקים מהעיר. היא החליטה לעזוב את השבט שלה ולעבור לחיות בעיר, ומכאן אני כבר לא אפרט כי זה יהיה ספוילר, אבל בתור אחד שחווה 2 פתיחות שונות למשחק, בחירת דרך החיים בהחלט משפיעה על השעות הראשונות של המשחק שלכם. כל פתיחה מרגישה שונה ומציגה את האישיות של V באופן ייחודי, ובהמשך העלילה תוכלו לבצע בחירות דיאלוג שמושפעות מדרך החיים שבחרתם מה שיכול לפתוח לכם משימות חדשות או דיאלוגים ייחודיים שאולי יתנו זוויות קצת אחרות לסיטואציות מסוימות.

היי, זה/זוט עני

אני הולך לספר בקצרה על קטעי הפתיחה של המשחק, כך שאם אתם לא רוצים שזה יתקלקל לכם, אני ממליץ לדלג לפסקה הבאה. כל מה שאני הולך לכתוב כאן כבר הוצג בטריילרים וקטעי גיימפליי שנחשפו לפני ההשקה, אז ראו זאת כאזהרת ספוילרים!

לא משנה באיזו דרך חיים בחרתם, אתם תפגשו בג'קי וולס (Jackie Welles) בדרך מסוימת, ומשם השמיים הם הגבול. V וג'קי פותחים בשותפות, הופכים לחברים טובים ומבצעים מגוון עבודות במטרה להתעשר ולכבוש את Night City, עד שיום אחד אתם מקבלים הצעה מפיקסר בשם דקסטר דשאון (Dexter Deshawn). דקסטר מבקש מכם לגנוב עבורו צ'יפ מחברת Arasaka. מה יש בפנים, אף אחד לא יודע, וגם לא אכפת לכם, זה אחלה כסף. השוד משתבש והצ'יפ מוצא את עצמו בסופו של דבר בתוך המוח של V. דקסטר לא מרוצה מהתוצאה, ובוגד בנו עם כדור בראש. כשאנחנו מתעוררים, אנחנו מגלים שהצ'יפ מכיל בתוכו את האישיות של ג'וני סילברהאנד (Johnny Silverhand), זמר רוקנרול וטרוריסט אנטי-ממסדי בשעות הפנאי שאחראי לפיגוע הטרור הגדול ביותר שראתה העיר ועד היום נחשב לאגדה בקרב רבים. כעת, V וג'וני יוצאים למסע משותף במטרה להבין איך יצליחו להיפרד אחד מהשני, וזה יהיה תלוי בכם איך תיראה מערכת היחסים הכפויה הזו בהתאם לאינטרקציות המרובות שיהיו לכם איתו.

אחרי שבחרתם דרך חיים, הגיע הזמן לעצב את ה-V שלכם. כמו שאתם רואים בתמונה למעלה, שכירת החרב שלי נראית כמו אחת שבכלל לא כדאי להתעסק איתה. מערכת העיצוב של Cyberpunk 2077 הולכת עמוק מאוד, עם מבחר גדול מאוד של בחירות לסוגי פנים, צבע עור, שיער, עיניים, אף, לסת, לחיים, וכן, אתם יכולים לעצב גם את איבר המין שלכם. אם זה משהו שאתם רוצים, אתם יכולים לשים איבר מין נשי על דמות גברית ולהפך, ולמרות שמדובר במשהו שכמעט ולא משפיע על חווית המשחק, זה רק מראה כמה CDPR רוצה לתת לשחקנים את חופש הבחירה בכל תחום שקיים ולתת להם את האופציה להגדיר את עצמם איך שהם רוצים.

אחרי שתסיימו לעצב את המראה שלכם, המשחק יעביר אתכם לתפריט בו תצטרכו לשבץ נקודות לעצי היכולת בהם תשתמשו במהלך המשחק. כמו כל משחק RPG, העצים האלה די סטנדרטיים - יש לכם את עץ ה-Body שמתמקד בכוח הפיזי של הדמות, ה-Reflexes שמתמקד בזריזות והתמחות בסוגי נשקים שונים, Technical Ability שמגדיר את איכות הנשקים והחפצים שתיצרו לצד אפקטיביות נשקים טכנולוגיים, Intelligence שיקבע כמה אתם טובים בלפרוץ למחשבים ורובוטים ו-Cool שיקבע כמה אתם אפקטיביים בהתגנבות. הרמה המקסימלית של כל עץ היא 20, אך לכל אחד מהם יש הרבה יותר שיפורים אותם תוכלו להשיג, כך שאני ממליץ לתכנן בקפידה באילו עצים אתם רוצים להשקיע ואילו דברים בדמות שלכם תרצו לשפר.

לוחמה חצי מודרנית חצי עתידנית

זה כמובן עודד אותי להתנסות במגוון סוגים של בילדים ולחוות את המשחק בדרכים שונות, בין אם זה לפרוץ למצלמות אבטחה ולנטרל את האויבים שבתוך מוצב כשאני עדיין לא נכנסתי פנימה, להתגנב פנימה ולחסל את כולם בשקט או להסתער קדימה עם מכונת ירייה וטילים שמשתגרים לי מכף היד. לצערי, האופציה האחרונה היא כנראה מה שיקרה בכל משימה. מאוד קשה להתגנב במשחק הזה, אפילו עם שיפורים רבים בעץ ה-Cool שלכם, עד לרמה שבשלב מסויים פשוט לא טרחתי לנסות כי ידעתי שיגלו אותי עוד רגע ובמילא נהניתי יותר ממערכת הקרב מאשר ממערכת ההתגנבות. אויבים מגלים אתכם מהר מאוד, מצלמות ממוקמות בכל פינה ובלי לשים לב כבר מפעילות את האזעקה ונשקים מושתקים אמנם עוזרים אך לעולם לא ימנעו משאר האויבים פתאום לדעת איפה אתם נמצאים, זה גורם למערכת ההתגנבות להרגיש לא אפויה ופשוט לא מהנה.

אגב, ה-Perks בעץ היכולות שלכם הם רק מספרים. יותר נזק עם נשק X או סיכוי גבוה יותר שקליעים יפספסו אתכם, כשבפועל הדברים היחידים שתשימו לב אליהם הם שיפורים לפריצות שתוכלו לבצע בין אם זה במהירות, בנזק או בכמות. כל רמה שתעלו בעץ מסוים תוכל לפתוח לכם אפשרויות דיאלוג או אינטרקציות במהלך המשחק, כמו לשבור דלתות עם רמת Body גבוהה, לתת הצעה יעילה יותר לבעיה מסוימת עם Intelligence גבוה מה שיוביל למשימה אחרת לגמרי או פשוט תשובות שנונות עם רמת ה-Cool המתאימה.

אבל זה לא הכל, כי המשחק מאפשר לכם לשדרג את הגוף שלכם עם תוספות קיברנטיות ססגוניות ומגניבות. אם יש לכם מספיק כסף, תוכלו לשדרג את הסורק שלכם, לחזק את מערכת החיסון שלכם נגד נזק רעל או חשמל, ולהגדיל את כמות החפצים אותם תוכלו להחזיק בעזרת שדרוג עמוד השדרה שלכם. השדרוגים היותר אפקטיביים מצריכים מכם להגיע לרמה מסוימת באחד העצים או להגיע לרמת Street Cred מסוימת אליה תגיעו דרך השלמת משימות.

תוכלו לשריין לעצמכם ידי גורילה, מה שנותן לדמות שלכם תוספת עצומה לנזק שתעשו בידיים חשופות ויאפשר לכם לשבור כל דלת שקיימת או לתלוש מכונות ירייה מהבסיס שלהן, או שתעדיפו להשתמש ב-Mantis Blade במקום, מה שיתן לכם סכינים שיוצאות מתוך הזרוע שלכם ומאפשרות לכם להסתער על אויבים ולקרוע אותם לגזרים בסדרה של מתקפות קטלניות. אם תשאלו אותי, מדובר באחד השדרוגים היותר מגניבים ואייקונים שקיימים במשחק, אבל כנראה שהיכולת לשגר טילים מכף היד שלכם שננעלים על כל מטרה לוקחת את המקום הראשון. תמיד נהניתי ללכת ל-Ripper Doc כדי להתחדש ברגליים חדשות אחרי משימה שהביאה לי הרבה כסף, והשיפורים שבאמת גורמים לשינוי באיך שהמשחק מתנהל שווים את הזמן ואת הכסף שתשקיעו בהם, עד שתראו משהו אחר שתרצו להשיג. כבר אמרתי התמכרות לשיפורים פיזיים? כאן זה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

הכל מתנקז בסופו של דבר למערכת הקרב. אקדחים, רובי סער, רובי ציד, רובי צלפים, רובי טכנולוגיה, רובים חכמים, מחבטים, סכינים, וקטאנות, ל-V יש מגוון רחב של נשקים לבחירה אליהם תוכלו לחבר שיפורים שונים כמו משתיקי קול וכוונות. מערכת הירי מאוד מהנה ואני מרגיש מספיק בנוח בשביל להשוות אותה למשחקים כמו Call Of Duty: Modern Warfare מבחינת דגש על ריאליזם, אנימציות טעינה, הרגשה שונה לכל סוג נשק ופשוט חוויה רובסטית שעובדת כמו שצריך. אם חששתם שעצם העובדה שמדובר ב-RPG תגרע איכשהו ממערכת הירי של המשחק, אתם יכולים להיות רגועים, מדובר באחד ממשחקי היריות המהנים ביותר ששיחקתי השנה.

תמיד אמרת שזה עולם משוגע

Night City אמנם קטנה יותר מהעולם של The Witcher 3: Wild Hunt, אבל מצליחה להרגיש הרבה יותר עמוסה וצעקנית ממנו. לפעמים זה הרגיש לי שהעיר פשוט תוקפת אותי מכל כיוון עם המון צבעים, רעש וצלצולים שהייתם מצפים לראות בעיר עתידנית כמו כאן, אבל היא אף פעם לא התחילה להרגיש כמו משהו מוכר. תסתכלו על Novigrad או Crow's Perch מ-TW3 - כל אחד ששיחק במשחק מכיר את המקומות האלה בע"פ וכבר הספיק ללמוד את כל הקיצורי דרך כדי להגיע בדיוק לנפח או לכיכר העיר שם שורפים מכשפות, כי הלוקיישנים האלו הרגישו אייקונים ומיוחדים. ב-Cyberpunk 2077 מעולם לא הרגשתי שהאזור שאני מסתובב בו מעניין במיוחד ובחיים לא ידעתי להגיד איפה אני נמצא כי פשוט הכל נראה אותו דבר - זוהר, רועש ומסובך. המקום היחידי שבאמת נהניתי ממנו הוא המדבר, כי הוא סיפק נופים מרעננים ואווירה שונה לחלוטין מהעיר שכבר הספיקה לחנוק אותי אחרי יותר מ-50 שעות משחק.

עם זאת, אני חייב לתת כבוד למקומות בהם תבקרו במהלך המשימות הראשיות של המשחק. העיר מלאה בביניינים אליהם תוכלו להיכנס ולחקור מה שקורה בפנים, בין אם זה מועדון לילה שמארח את שכירי החרב הטובים ביותר בעיר, בית בושת שמשתמש בבני אדם בתור בובות שמתממשקות עם הלקוח כדי לדעת בדיוק מה הם רוצים או בסיס האם של כנופיית ה-Malestrom שמלא בטכנולוגיה נדירה ורובוטים רצחניים. בניין מאובטח של אחת מהחברות החזקות בעיר או משרד של פיקסרית מאחורי ארקייד משחקים באמצע Japantown, כל המקומות הללו קיבלו תשומת לב אדירה לפרטים כדי להרגיש כמה שיותר מעניינים, וכל אחד מהם מצליח להעביר תחושה שונה וייחודית בהתאם למה שהם מייצגים.

אתם יכולים להסתובב ברחבי העיר ברגל, עם רכב, או בעזרת שימוש בתחנות Fast Travel. בהתחלה מאוד נהניתי מהמראות של העיר, אבל כשהתחלתי להבין שאני פשוט לא רואה שום דבר מעניין בדרך, התחלתי להשתמש בתחנות האלה למעבר מהיר ממקום למקום. אתם כן תראו מלחמות בין כנופיות בזמן שוטטות בעיר, או שתהפכו לציידי ראשים זמניים בחסות משטרת NCPD ותצילו אזרחים מחטיפה או הוצאה להורג. זה יעניק לכם כסף ואולי כמה נשקים חדשים, אבל כשאתם מבינים שכל פעם מדובר באותו דבר, שהשלל כבר לא כזה שווה את זה ושאתם לא באמת צריכים את הכסף, האירועים האלו מתווספים לשאר רעשי הרקע שקיימים בעיר.

אבל זה לא שמערכת הנהיגה הופכת את החיים שלכם לקלים יותר. לא, לדעתי מדובר במשחק עם השליטה המסורבלת ביותר ברכבים, אפילו פחות מהנה מהנהיגה ב-Ghost Recon: Breakpoint שהייתה מזעזעת. זוכרים את הנהיגה ב-GTA IV? שמשום מה כל הרכבים היו אקסטרה משומנים ופשוט לא הפסקתם להחליק מצד לצד? כאן זה אותו הדבר, רק עם רכבים עתידניים. הם נראים מעולה, שלא תבינו לא נכון, כל רכב מעוצב בצורה מושקעת בין אם זה בעיצוב החיצוני או הפנימי, עם צבעי כרום על רכבים יוקרתיים או רכבי השטח המחוספסים של שבטי ה-Nomad, הם נראים ונשמעים מצוין. אבל ברגע שאתם עולים על ההגה תרגישו שאתם שולטים בתלמיד בשיעור נהיגה ראשון שלא יודע כמה לסובב את ההגה כדי לפנות שמאלה. הכל מרגיש מאוד קיצוני ולא ריאליסטי, ולא נהניתי בכלל מהנהיגה במשחק.

וכמובן שבמשחק עולם פתוח שנותן לכם לנהוג ברכב באופן חופשי, תמיד יהיה נזק משני. תדרסו בטעות (או בכוונה) עובר אורח תמים, ועצבנתם את משטרת ה-NCPD, שתחל במרדף אחרי הרכב שלכם ולא תעצור עד ש- לא משנה איבדתם אותם. מערכת המשטרה ב-Cyberpunk 2077 היא פשוט בדיחה. בתחילת המשחק, בזמן שג'קי מחזיר אתכם הביתה מאחת המשימות, תהיו עדים לאירוע חיסול. מספר תוקפים יוצאים מרכב ומתחילים לירות באזרח באמצע הכביש, ומיד לאחר מכן הם נתקלים בכוח המשטרתי החזק ביותר של העיר - Max Tac - יחידת עילית אליה מגוייסים השוטרים הקשוחים ביותר שמקבלים שתלים קיברנטיים ברמה הגבוהה ביותר שמצריכים אימונים פיזיים קשים. הם נפטרים מהאיום בקלות ומורים לכם להמשיך בדרככם. אני לא אשקר, זה הצליח לבנות יפה מאוד את מה שהמשטרה במשחק אמורה להיות.

בפועל? כל פשע שתבצעו יעניק לכם כוכב משטרה אחד. דריסה, ירי, אפילו עמידה ממושכת ליד שוטר, יגרור אחריו מרדף. אם אתם לא ברכב, שוטרים שירדפו אחריכם לא יגיעו לזירה בניידת, אלא ישתגרו משום מקום למקומות רנדומליים באזור שלכם ויתחילו לירות במטרה להרוג. 2 כוכבים כבר יגרמו להם לשלוח רחפני תקיפה, 3 יביאו שוטרים שנראים בדיוק אותו דבר כמו שוטרים רגילים רק שהם יכולים לזוז מהר יותר ו-4 כוכבים כבר ישגרו עליכם את נשק יום הדין - משגר טילים אוטומטי שמחסל אתכם במכה אחת. אבל אם תהיו בתוך רכב ותתחילו לברוח מהשוטרים, הם לא יטרחו לרדוף אחריכם, ותוך כמה שניות כבר ישכחו מקיומכם, לא משנה לכמה כוכבים הגעתם.

התוצאה? מערכת משטרה שפשוט מרגישה לא רלוונטית בשום צורה. אני יודע שלא מדובר במשחק GTA או RDR שבו התגובות של המשטרה קריטיות לאופי המשחק עצמו, אבל כשזה מגיע לרמה שהיא פשוט מרגישה חובבנית ועצלנית, היה עדיף כבר לא להוסיף אותה. The Witcher 3 לא נתן לנו לפגוע באזרחים והוא יצא בסדר גמור, וגם אם כן הצלחנו לעצבן את השומרים בעיר הם היו עושים מאיתנו קציצות, אבל לפחות זה הרגיש אמיתי ואמין. להיכנס לנושא של האם היה כדאי או לא כדאי להוסיף את המערכת הזו אני לא אעשה, מה שחשוב כאן זה ש-CDPR עשו את ההחלטה אבל לא השקיעו מספיק בכדי להצדיק אותה.

באג במערכת

הגענו לחלק שהכי חששתי ממנו בביקורת - הביצועים. טאם טאם טאאאאאם. אז כפי שאמרתי בהתחלה, את המשחק התחלתי לשחק על ה-Playstation 4. אני מפעיל את המשחק ומתחיל לשחק בקטע הפתיחה שלו. למה הכל כל כך חשוך לעזאזל? משחק עם הבהירות, לא עוזר, מבטל את ה-HDR, יותר טוב, אבל האיכות ירדה. או שזה אמור להיראות ככה? מחזיר את ה-HDR וממקסם את הבהירות - יותר טוב, אבל המשחק עדיין מכוער! טוב, למה ציפיתם, הוא רץ על חומרה בת 7 שנים, ראיתם איזה רע נראים God Of War, Ghost Of Tsushima ו-Red Dead Redemption 2?

למי שלא הבין, אני ציני. עם קצב פריימים שנע בין 15 ל-20 לשנייה אפילו בהליכה רגועה ברחוב, וכמות באגים שמשמעותית גבוהה יותר על הדור הקודם, למשחק הזה אין שום תירוץ לביצועים שלו על ה-PS4. ולא מדובר בבאגים חמודים שאתם מסתכלים ואומרים "חחחח איזה קטע", אלא באגים קשים שפוגעים בכם איפה שכואב. דמויות שלא ידברו אתכם או לפעמים בכלל לא יהיו קיימות, דלתות שאמורות להיפתח ונשארות נעולות מה שתוקע את כל המשימה, גופות של אזרחים יתקעו ברכב שלכם ויגרמו לו לעוף באוויר ולבסוף גם להתפוצץ, חפצים שאתם אמורים להרים לא גרמו למשימה להתקדם, אויבים נכנסים ל-God Mode ופשוט לא חוטפים נזק - זה פשוט חוויה נוראית. יצא לי לשחק ב-Cyberpunk 2077 לאורך כל הפאצ'ים שלו, ולמרות שהוא תיקן את הבעיות שציינתי, זה לא מנע ממנו להמציא באגים חדשים כל פעם מחדש.

אז עברתי ל-Xbox Series X, כי מה לעשות, רציתי לחוות את המשחק כמו שצריך. מדובר בחוויה שונה לחלוטין ממה שעברתי בהתחלה. המשחק רץ חלק כמו משי והיה כמעט נטול באגים למשך רוב הזמן שלי איתו, ולמעט קריסה אחת לא חוויתי משהו ששבר את המשחק יותר מדי. עדיין, אין סליחה ואין מחילה למצב בו המשחק הזה הושק, ומדובר בעלבון ופגיעה באמינות של החברה ברמה שתיקח לקהל המעריצים הרבה זמן להתאושש ממנה.

מבחינה גרפית - מדובר בממתק לעיניים. הביניינים שמשתרעים לגבהים עצומים, הרכבים השונים שמסתובבים בכביש, האקדחים המאיימים והדמויות היפהפיות - הכל נראה מצויין. הפרטים הקטנים חוגגים במשחק הזה, ועל כל דמות תוכלו למצוא כמות מקסימלית של השקעה בבגדים ובפנים שלה. כל לוקיישן שווה את החקירה שלכם נטו בגלל כמות ההשקעה שהוא קיבל, ולמרות הבאגים הויזואלים, מדובר במשחק פשוט מרהיב.

השורה התחתונה

Cyberpunk 2077 הפך מלהיות המשחק המדובר ביותר בגיימינג, למשחק המדובר ביותר בגיימינג בקונוטציה שלילית מאוד. והאמת? מגיע לו. הוא נכשל בלעמוד בציפיות שהציבו לו, לא בגלל שהן היו גבוהות מדי, אלא בגלל שהוא פשוט לא יישם את כל המערכות שלו בצורה טובה. אני נהניתי מהזמן שהעברתי ב-Night City שבקלות מרגישה כמו העתיד של האנושות אם נמשיך בצעדי הענק בטכנולוגיה, כשהעלילה לא תמצה את עצמה ותרגיש לעוסה אחרי זמן מה, אלא תמשיך לעניין, לרגש ולהלהיב עד הסוף. מערכת הקרב תספק אקשן מהיר וטוב, והגרפיקה רק הופכת את הכל ליפהפה. יש לו את הבעיות שלו, זה ללא ספק, ובהחלט מרגישים עצלנות בהרבה רבדים במשחק כמו במערכת הנהיגה, המשטרה וההתגנבות, מה שהופך אותו לאכזבה שעדיין אפשר להפיק ממנה כמות מסוימת של הנאה, תלוי כמה אתם סבלניים לבאגים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עלילה מרתקת
  • גרפיקה מרהיבה
  • מערכת קרב רובסטית וכיפית
  • מערכת עיצוב דמויות רחבה ועמוקה
  • השיפורים קיברנטיים משמעותיים

הרע

  • מערכות התגנבות ונהיגה עצלניות
  • המשטרה מרגישה מיותרת
  • באגים וביצועים מחרידים על קונסולות הדור היוצא
  • Night City לא מעניינת במיוחד

והלקח

  • הייפ זה פשוט דבר מסוכן
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:11 28.12.2020 | nakiii nakiii

    זה לא נראה כאילו הם יעשו שיפור הרחב לgameplay עצמו... חבל

  2. 2

    20:25 28.12.2020 | WarFox89 WarFox89

    אחלה ביקורת . תודה.

  3. 3

    18:46 29.12.2020 | nakiii nakiii

    שועל נראה לך שהתוצאה היא שוגג מזיד או זדון?

  4. 4

    11:52 30.12.2020 | Big Danny K Big Danny K

    המקומות הכי מעניינים ב-Night City הם לא מרכז העיר עם גורדי השחקים שלו או שכונת North Oak העשירה, אלא דווקא מקומות נטושים, מוזנחים ושכוחי אל כמו רובע Pacifica עם בתי המלון ההרוסים שהפכו למפקדות ובסיסים של כנופיות או הקניון הנטוש שהפך למועדון איגרוף מאולתר של כנופיית ה-Animals
    אזור Santo Domingo עם הבתים הפרבריים בסגנון שנות ה-50 שנשלט ע"י כנופיית 6th Street שהוקמה בתור סוג של משמר אזרחי ע"י יוצאי צבא ותיקי 'מלחמת התאגידים הרביעית'
    -
    וגם איך אין מילה על תחנות הרדיו והטלוויזיה עם המוזיקה המקורית במגוון סגנונות והדיווחים החדשותיים שחלקם נשמעים מפחידים ברמת הריאליסטיות שלהם כמו ידיעה שבה סין מגבילה (עוד יותר) את מה שנותר מהחירות של תושביה בכך שהיא מוציאה מחוץ לחוק כלי רכב שאינם אוטונומיים ואפילו דורשת מהם להפקיד לידי הממשלה זוגות אופניים
    או ידיעה על ישוב אנושי באנטארקטיקה שנחשב המקום הכי טוב לחיות בו
    -
    או משהו על קווסטים צדדיים הזויים ומזעזעים כמו אסיר לשעבר שמבקש להיצלב כמו ישו בשידור חי בטלוויזיה כדי לכפר על הפשעים שביצע?

  5. 5

       | פורסם ע"י