הרשמה

ביקורת: Red Dead Redemption 2

גיא ירה בשריף וברח מהחוק כדי לספר לנו עד כמה הוא מאוהב ב-Red Dead Redemption 2

  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/10/2018

שחזור מדוייק של המערב הפרוע, ומכתב אהבה למשחקי עולם פתוח

"איפה הכובע שלי לעזאזל?" אני ממלמל לעצמי. החדר ריק, השעה 3 בלילה והשקיות בעיניים נהיות כבדות יותר. יש לי צבא מחר, אבל אין מצב שאני הולך לישון, לא עכשיו שנשאר לי עוד כל כך הרבה לעשות. אני מוצא את הכובע שלי ליד גופה שלפני מספר דקות הייתה שודד שניסה לקחת לי את הכסף. אני מרים את הכובע מהריצפה ולוקח את השלל של השודדים. אני מרים את הראש ורואה מולי עולם שלם, חי ונושם. יערות ירוקים עצומים משתרעים לפני, השמש זורחת חזק מתמיד ומקרינה חום שאני מצליח לדמיין, הסוס שלי הלך הצידה ללעוס קצת דשא וברקע גיטרה אקוסטית נעימה שיכולה להיות מוגדרת כתות שבקצפת. אני נהנה מהרגע עד הטיפה האחרונה, ומכבה את הקונסולה. לא בגלל שנמאס לי, אלא בגלל ששום דבר לא יצליח להתעלות על הרגע הזה היום. תכירו את Red Dead Redemption 2, לא משחק השנה, משחק העשור.

Once Upon A Time In The West

השנה היא 1899, אנחנו מגלמים שודד בשם ארתור מורגן (Arthur Morgan), חבר וותיק בכנופייתו של דאץ' וואן דר לינד (Dutch Van Der Linde). ארתור הוא אדם קשוח, אחד שראה הרבה דברים בחייו, וככל שהעלילה מתקדמת אנחנו לומדים עליו יותר ויותר. על עברו, שאיפותיו, החששות מהחיים שהוא בחר ואפילו מושא אהבה. הוא ציני ויכול להיות מניאק, אבל הוא בסך הכל בן אדם שמנסה לשרוד את חיי הכנופיות אותם הוא הכיר מכשהיה ילד. דאץ' לקח אותו וגידל אותו כאילו היה בנו, והקשר בין השניים מתעמק ומתפתח, לצד הקשרים של ארתור עם שאר הכנופייה.

אולי משהו שחשוב שתדעו - המשחק זז בקצב מאוד איטי. בניגוד להתחלות הפרועות של משחקים אחרים מ-Rockstar, כאן המשחק מתחיל הכי רגוע שאפשר ולוקח את הזמן כדי לוודא שאתם יודעים את כל המכניקות האפשריות לפני שהוא משחרר אתכם אל העולם הפתוח והאכזר של המערב הפרוע. הקרב הראשון מתרחש בערך כשעה שלמה אחרי שהתחלתם את המשחק, והשוד הראשון קורה רק לקראת סוף הפרק הראשון. וזה טוב שזה ככה! לא כל משחק צריך להתחיל כמה שיותר מטורף, ו-Red Dead Redemption 2 עושה את זה מצויין. הוא לא זורק לכם אקדח ואומר לכם לרצוח עיירה, הוא מושיט לכם את היד ומתהלך אתכם בהרים מושלגים תוך שילוב מושלם של נרטיביות ומשחקיות. אני מצטער להגיד אבל אנשים שמשתעממים מהר מרכיבות ודיאלוגים ארוכים כנראה ימצו את המשחק אחרי כמה שעות. אני מפציר בכם, תנו לו צ'אנס, אתם לא תתאכזבו. אם אתם אנשים שכן מתחברים לדברים האלה, אני מאמין שאני בכלל לא צריך להמשיך בביקורת. 

העלילה עוקבת אחרי ארתור והכנופייה כאשר הם עוברים ממקום מסתור אחד לאחר במטרה לברוח מהחוק לאחר שוד גדול שהשתבש. כל סוכן פדרלי רודף אחריהם, ובתור יד ימינו של דאץ', אתם צריכים לוודא שהאנשים שלכם נשארים בחיים. בגדר העלילה תבצעו המון שודים ופשעים אחרים על מנת להרוויח כסף שישאיר את הכנופייה על הרגליים. אתם תשדדו רכבות, בנקים, ספינות, תמכרו סוסים אקזוטיים ותגנבו כסף מהאנשים העשירים ביותר באמריקה של התקופה הנוכחית. כל משימה מרגישה שונה וייחודית, ואתם תמיד תרגישו שאתם עושים עוד צעד קטן אל עבר החופש ועתיד טוב יותר. ככל שהעלילה תתקדם תמצאו את עצמכם משתתפים במשימות יותר מטורפות שמקבצות את כל הכנופייה ביחד ומראה באמת עד כמה הקשר שלהם עמוק ואמיתי בדיוק כמו משפחה.

במשחק הקודם גילמנו את ג'ון מארסטון (John Marston), שודד לשעבר שמגוייס ע"י הממשלה לצוד את חבריו לכנופייה - ביל וויליאמסון (Bll Williamson), חאביאר אסקואלה (Javier Escuela) ואת דאץ'. במשחק הזה, כל הדמויות מופיעות, כולם עם אותם המדובבים וכולם עם אותה האישיות. תמיד שמחתי כשהם היו על המסך ויצא לי ללמוד עליהם יותר ותמיד חיפשתי לעשות איתם משימות או פעילויות אחרות במחנה. אני לא יכול לתאר לכם כמה שמחתי כשפגשתי את ג'ון בפעם הראשונה ושמעתי שהמדובב המקורי מעניק את קולו המיוחד גם במשחק הזה. ג'ון צעיר יותר, פחות מנוסה ויותר כועס וחסר שליטה. הוא מגדל ביחד עם אביגיל את בנם הקטן ג'אק, ובתחילת המשחק שומר על מרחק מהם ומסרב להיות האבא שמצפים ממנו, וזה היה נהדר לראות אותו גדל ומתפתח להיות איש המשפחה החם שיצא לנו להכיר במשחק הראשון.

הכנופייה היא חלק בלתי נפרד מהמשחק. מדובר בבסיס האם שלכם, שם תתחילו את רוב המשימות בעלילה ושם תשקיעו את רוב המשאבים שלכם. אתם יכולים לישון שם, להתגלח, להחליף בגדים, לאסוף ציוד לדרך כמו אוכל ותחמושת, לטפל בסוס שלכם ולדבר עם שאר חברי הכנופייה. אתם יכולים לצאת איתם לפעילויות, כל אחת מתאימה לאישיות של אותה דמות. אתם יכולים ללכת לצוד עם צ'ארלס(Charles) האינדיאני, לשדוד בתים עם חאביאר, לאסוף חובות עם שטראוס(Strauss) רואה החשבון הגרמני של הכנופייה או לשחק משחקים כמו Five Finger Fillet עם מיכה(Micha) חמום המוח או דומינו עם אחת מנערות השעשוע שלכם. והנה איפה שזה נהיה מעניין - כל משימה, לא משנה מה תעשו, מושקעת בדיוק כמו משימה עלילתית סטנדרטית.

התחלתי משימת ציד עם צ'ארלס שכללה לצוד כמה ביזונים בשביל הכנופייה. אחרי ההריגה הראשונה שלי, צ'ארלס הבחין שיש הרבה גופות ביזונים באיזור. התחלנו לחקור וגילינו קבוצת ציידים שצדה את החיות הללו לא בשביל הבשר או הפרווה שלהם, אלא סתם לספורט. צ'ארלס חובב הטבע זועם על הציידים ואנחנו יכולים לבחור איך לגשת לסיטואציה - לתת להם לחיות או לזרום עם הכעס שלו ולהרוג את כולם. חסנו עליהם וחזרנו למחנה, וצ'ארלס התחיל לספר לי על חייו בשבט בתור ילד ואיך הוא הגיע לכנופייה של דאץ'. תוך משימה אחת קיבלתי המון מידע על האישיות של צ'ארלס דרך הדיאלוגים שלו עם ארתור והדמויות שפגשנו, והרגשתי קשר אישי אליו בכל פעם שראיתי אותו במחנה. כשפניתי אליו לאחר כמה ימים, הוא התנצל על איך שהגיב והודה לי שהייתי שם בשבילו ברגעים האלו. כל המשימה הזו הייתה נראית אחרת לחלוטין אם למשחק לא הייתה את מערכת האינטרקציה החדשנית שלו.

עולם חי ונושם, והפעם באמת

Red Dead Redemption 2 מציג מערכת אינטרקציה שמאפשרת לכם לדבר עם כל דמות שקיימת בעולם המשחק. המערכת שואבת השראה מ-Bully, שם יכולתם לדבר עם כל תלמיד בבית הספר ולהיות נחמד או רע אליו. פה המערכת עמוקה הרבה יותר, עם דיאלוגים משתנים והשפעה על איך ארתור מוצג בתור דמות. אתם יכולים לברך דמויות לשלום או לקלל ולהציק להם עד שהם בורחים או תוקפים אתכם. המערכת דינמית לחלוטין ותלויית מצב, כך שאם ביום בהיר אחד אתם רוכבים להנאתכם ופתאום כנופייה של שודדים מנסה לשדוד אתכם, אתם יכולים לבחור איך להגיב. אתם יכולים לנסות לשכנע אותם לעזוב אתכם, לתת להם את הכסף שלכם, לצחוק על הניסיון הפתטי שלהם או פשוט לשלוף אקדח וליצור להם חור חדש במצח. פעם אחת נתקלתי באדם שהכיש אותו נחש. הוא פרץ לשביל מהיער וזעק לעזרה, לפני שנשכב על הרצפה והתחיל להתפתל מכאבים ולצרוח. ניגשתי אליו וראיתי שיש לי את האופציה לעזור לו בכך שאמצוץ את הרעל או אתן לו תרופה. באותה נשימה, יכולתי לבחור לירות לו בראש ולקחת לו את הכסף או פשוט להשאיר אותו למות. בחרתי לעזור לו, האיש הודה לי והמשיך בדרכו. כשהגעתי לעיר הקרובה לאחר כמה ימים, האיש היה שם, הודה לי על העזרה והציע לשלם על כל נשק שאבחר מחנות הנשקים. דרך הבחירות האלו אתם מעצבים את הארתור שאתם רוצים שהוא יהיה - אדם שעוזר לאנשים בצרה ושודד רק כדי לעזור לכנפייה לשרוד, או אחד שנהנה לראות אנשים סובלים ושודד מהחלשים והתמימים.

העולם מגיב לכל דבר שאתם עושים. נכנסתם לעיר אחרי שרצחתם חצי מהאוכלוסיה? כנראה שמישהו יעיר לכם שהם לא שכחו מה שעשיתם, ואם יש לכם פרס על הראש - כנראה השריף כבר בדרך. המעשים שלכם נמדדים במד הכבוד של המשחק. עשיתם יותר מדי דברים רעים כמו לשדוד חפים מפשע ולהרוג עוברי אורח? כנראה מד הכבוד שלכם נמצא בתחתית ודמויות שתיפגשו יהיו עוינות יותר ויסרבו לדבר אתכם. אתם אנשים טובים שאוהבים לעזור? אנשים יהיו נחמדים אליכם וחנויות יציעו לכם הנחות במחירים. עולם המשחק מרגיש חי יותר מכל משחק שאי פעם תשחקו, מכיוון שבניגוד למשחקי RPG אחרים בהם הבחירות שלכם משנות - פה אתם רואים את התוצאות בחיי היומיום של הדמות, לא בקטעים מסוימים בעלילה. ונכון, אותה מערכת הייתה גם במשחק המקורי שיצא לפני שמונה שנים, אבל היא ממש לא הייתה עמוקה כל כך כמו מה שתמצאו כאן.

הריאליזם כל כך גבוה שעוד תחשבו שאלו החיים האמיתיים בטעות

המשחק שואף לספק לשחקנים את חווית הריאליזם הגבוהה ביותר שנראתה במשחק של Rockstar. לא מדובר במשחק הישרדות שיגרום לארתור למות אם הוא לא יאכל 8 סטייקים כל 15 דקות, אלא משהו הרבה יותר מתון והרבה יותר מהנה. אתם תצטרכו לשים לב אם אתם אוכלים, ישנים ומתקלחים מספיק, והמשחק מעודד אתכם לטפל בארתור בדיוק כמו שאתם מטפלים בעצמכם. לא הלכתם לישון כבר כמה ימים? האנרגיה של ארתור תתרוקן מה שימנע מכם לרוץ ויגרום לכיוון שלכם להיות פחות טוב. אתם תצטרכו לישון או לאכול משהו כדי לחדש אנרגיה ודמויות בעולם יעירו לכם אם הזקן או השיער שלכם ארוכים מדי או אם לא התקלחתם הרבה זמן. אבל חכו, הריאליזם לא נגמר כאן.

המשחק גורם לתנועה שלכם להרגיש כמה שיותר אמיתית, בין אם זה ברגל או על סוס. ארתור ירים את הרגליים כשהוא צועד בבוץ, צועד מדרגה אחר מדרגה כאשר הוא עולה או יורד במדרגות ומחליק כאשר הוא על הר מתון. להמשיך? כאשר אתם רוכבים על הסוס ועברתם דרך כמה ענפים של עצים, ארתור והסוס שלו יסיטו את ראשם בדיוק כמו שאתם תעשו אם הייתם חוטפים ענף לעין. אם תרכבו מהר מדי ותתנגשו בעץ, הסוס שלכם יתרסק עליו ויגרום לכם להיות בטוחים שהוא שבר כל עצם בגוף בעוד שאתם עפים באוויר וחושבים למה לא המציאו עדיין חגורות בטיחות. מדובר בפרטים קטנים שביחד הופכים את כל החוויה להרבה יותר ריאליסטית ומהנה.

ואם כבר מדברים על הסוס שלכם במשחק הזה - כדאי לכם לדאוג גם לו על הדרך. המשחק הוסיף מערכת "התחברות" לסוס שלכם. ככל שתרכבו עליו יותר, תנקו אותו ותאכילו אותו, החיבור עם הסוס שלכם יהיה חזק יותר. לכל סוס יש 4 שלבים של התחברות, כל שלב מעלה לו את מד החיים והמהירות ומוסיף לו סוג של יכולת מיוחדת. אתם יכולים לעצור איתו מהר יותר או לעשות איתו דריפטים, והשליטה בו תהיה קלה יותר במצבי לחץ כמו קרב ירי או מתקפה של חיה טורפת. תאמינו לי, ברגע שהתחברתם לסוס שלכם ובטעות הרגתם אותו, אתם תשימו לב לשינוי בביצועים של הסוס החדש שלכם. זה הופך את הסוס שלכם לחבר הכי טוב שלכם, אחד שאתם לא רוצים להרוג בטעות מכיוון שכל ההשקעה שתשימו בו תלך לעזאזל. תוכלו להשיג סוסים חדשים דרך שבירתם בטבע או דרך רכישה בכל ארווה שקיימת, אבל תהיו מוכנים להתחיל את כל ההתחברות מההתחלה.

ותאמינו או לא, אתם יכולים לעצב את הסוס שלכם איך שתרצו. לא ברמה של לשנות לו את הגזע או הצבע, אבל אתם יכולים לרכוש לו אוכפים משודרגים שיאפשרו לכם להחזיק יותר נשקים, עוד כיסים שיחזיקו יותר תחמושת וחפצים ושינויים קוסמטיים כמו אורך השיער או הזנב של הסוס שלכם. אתם יכולים גם לבחור לו שם, רק אל תשתמשו בקללות!

הסוס הוא גם נושא הכלים שלכם. ארתור יכול להחזיק על עצמו 2 אקדחים ו-2 רובים בלבד, ואם תרצו להחליף נשק מסוים תוכלו לעשות זאת רק דרך הסוס שלכם. זה גורם לשחקנים לחשוב לפני שהם נכנסים לסיטואציה שלא כוללת את הסוס שלהם. האם אני רוצה לקחת את הצלף להריגות מרחוק ורובה הציידים שלי לקרבות קרובים או שאשתמש בחץ וקשת להריגות שקטות וברובה למקרה חירום? באיזה אקדח יותר נוח לי להשתמש? קרה ושכחתם לקחת אתכם נשקים מהסוס? אתם תיאלצו להשתמש ב-2 האקדחים שלכם ולהתפלל שהקרב יעבור בשלום.

קרבות פרועים במערב הפרוע

מערכת הקרב של המשחק לקחה כמה שיעורים פרטיים ממשחקים קודמים של רוקסטאר וכנראה הדרך הכי טובה לתאר אותה היא שהיא עובדת בדיוק כמו מערכת הקרב של GTA 5 בשילוב עם הסינמטיות של Max Payne 3. כנראה יקח לכם קצת זמן להתרגל אליה, והנה הסיבה - כאשר אתם מכוונים את הנשק, אתם לוחצים על כפתור כדי לירות, בדיוק כמו כל משחק. אתם לוחצים עוד פעם, הדמות יורה את הנשק עוד פעם. נכון? לא. זוכרים את הריאליזם שדיברנו עליו? הוא עדיין כאן. אתם צריכים ללחוץ על הכפתור בפעם השנייה כדי לטעון את הכדור שנמצא בנשק לפני שאתם יורים אותו. כשנכנסתי לקרב הראשון שלי לא הבנתי למה ארתור יורה כל כך לאט, ורק כמה קרבות לאחר מכן הבנתי שאני צריך ללחוץ פעם אחת כדי לירות ופעם שנייה כדי לטעון את הירייה הבאה. זה הופך קרבות ירי להרבה יותר מלחיצים ואת כל חווית הקרבות למציאותית הרבה יותר, ומה שהפריע לי בהתחלה הפך להיות פיצ'ר שלדעתי רק מוסיף למשחק.

ואתם חייבים לזכור - אתם לא טנק מהלך! אולי במשחק הקודם יכולתם להילחם בכמויות גדולות של אויבים מבלי להיכנס למחסה בגלל שמד החיים של ג'ון התמלא כל כך מהר, אבל כאן המצב שונה לחלוטין. אפילו 3 אויבים בודדים יכולים להוות עבורכם איום אם לא תיגשו לקרב כמו שצריך, ואם לא תמצאו מחסה אפקטיבי - אתם כבר מתים. החיים של ארתור מתלמאים בקצב איטי יותר בזמן קרב ולכן תיאלצו להסתמך על חפצים שברשותכם כדי שיהיה לכם סיכוי לשרוד. כבר אמרתי שהמשחק הזה ריאליסטי בטירוף?

ככל שהזמן יעבור ותשתמשו יותר בנשק מסויים, הוא יתחיל להחליד. אם הנשק שלכם חלוד, הוא יעבוד פחות טוב ממה שהוא מסוגל. הנזק יהיה נמוך יותר, הכיוון יהיה קשה יותר והטווח יושפע משמעותית. ארתור יכול לשמן את הנשק ולנקות אותו כדי להחזיר אותו למצב אפקטיבי. לא תצטרכו לעשות זאת כל חצי שעה, אבל תמיד רצוי לזכור לבדוק מדי פעם את המצב של הנשק שלכם ולראות אם הוא פועל בצורה הטובה ביותר.

מערכת ה-Dead Eye מהמשחק הראשון חוזרת טובה מתמיד. היא פועלת בדיוק כמו שאתם חושבים - הכל מוכנס להילוך איטי ואתם יכולים לסמן מטרות ולירות בהן אחת אחרי השנייה במהירות. המערכת הזו משתדרגת ככל שאתם מתקדמים בעלילה כשלבסוף תוכלו לראות נקודות תורפה אצל חיות ואויבים. המערכת היא קריטית בכל סיטואציה, ומד ה-Dead Eye שלכם יתחדש רק אם תדאגו להשתמש בחפצים שעוזרים למלא אותו, מה שיכול להוביל לקרבות ירי בהם יש לכם מד ריק לחלוטין.

למשחק יש מגוון עצום של נשקים, ואתם יכולים לעצב כל נשק כאוות נפשכם. אתם יכולים לבחור איזה צבע הוא יהיה, מאיזה סוג של עץ הוא יהיה בנוי, האם הוא יהיה עטוף בפרווה כדי לשמור עליו נקי, אילו חריטות ליישם עליו, באיזה צבע יהיו החריטות. אתם יכולים לעצב כל נשק שיש לכם, אפילו את הסכין שלכם, כך שתמיד תוכלו לדאוג שהנשקים האהובים עליכם יראו כמה שיותר טוב וכמה שיותר ייחודיים עבורכם. כל נשק מרגיש ונשמע שונה, ואחרי כמה שעות משחק כבר תשימו לב שאתם אוטומטית בוחרים את הנשקים האהובים עליכם כשאתם עולים על הסוס אל עבר המשימה הבאה.

אבל כמובן שבמשחק כזה גדול, ברור שלא תשתמשו רק באקדחים. לארתור יש שתי ידיים בהם הוא יכול להשתמש כדי להילחם בקרבות אגרוף עם כל מי שיקרא עליו תיגר. אתם יכולים לחבוט, לנגוח, לבעוט, להדוף ולחסום מתקפות ודמויות גדולות ושריריות יותר יקחו יותר זמן להביס מאשר הילד המפוחד שפרצתם לו לבית. אם תחטפו כמה מכות רציניות, הפנים של ארתור יהיו נפוחות ואולי יופיע לכם איזה פנס או שתיים, ואתם אפילו יכולים לראות את הסימנים שנשארו על הפנים של ארתור בסצנות מעבר. תילחמו בקבוצה של אנשים? כנראה אחד מהם יתפוס אתכם מאחורה בעוד השני חובט לכם בצלעות, ותמיד מדובר בסיטואציה שלא תיגמר טוב עוברכם. Rockstar העמיקו את המערכת עד כמה שאפשר והפכו אותה לחלק ממערכת הקרב הכוללת, בניגוד למשחק הקודם שכל מה שיכולתם לעשות זה לחבוט באנשים ולהתפלל שיפלו כבר לאדמה.

אתם אפילו יכולים להתגנב במשחק הזה! הנה משהו שלא ציפיתי שאגיד על משחק של Rockstar, אבל מערכת ההתגנבות עובדת בצורה מושלמת, ואנשים לא ידעו באורח פלא שרצחתם מישהו באמצע יער כל עוד הם לא ראו או שמעו את זה. תתגנבו באישון לילה לבית של מישהו ותגנבו לו את הדברים או תקעו סכין בגב של שומר ישנוני, כל עוד אף אחד לא ראה אתכם, אין מי שיקרא לחוק עליכם.

יריתי בשריף, אבל לא יריתי בסגן שלו

ובמשחק הזה לא כדאי לכם להסתבך עם החוק. אם אדם ראה את ארתור מבצע פשע מסוים, הוא ירוץ לדווח לאיש החוק הקרוב ביותר. ארתור יכול לנסות לשכנע אותו לא לדווח עליו, בין אם זה מילים או במכות. קרה שהצלחתם, כל הכבוד. נכשלתם להגיע אליו בזמן והפשע דווח? אנשי חוק יגיעו לאזור בו ביצעתם את הפשע ויתחילו לחקור. אם לבשתם מסיכה, יהיה להם קשה יותר לזהות אתכם אם תהיו באזור. לא לבשתם משהו שמכסה לכם את הפנים? החוק ידע מי אתם ועל כל פשע נוסף שתבצעו יתווסף פרס על ראשכם. ככל שהפרס גבוה יותר, כמות אנשי החוק וציידי ראשים שירדפו אחריכם תהיה גבוהה יותר. אם תחזרו לעיר ששמה עליכם פרס גבוה, אנשים עלולים לזהות אתכם ולדווח עליכם. אנשי חוק מיד ינסו לעצור אתכם ואתם יכולים לנסות לברוח או להיכנע ולהיכנס לכלא, מה שיקח לכם כמות כסף מסוימת ויפגע במוניטין שלכם.

אני מודה, יריתי בשריף של העיר Valentine. מה לעשות, במשחק כזה הייתי חייב לדעת מה יקרה אם אני ארצח את איש החוק החשוב ביותר בעיר. המשחק בעצם רצה שאני אעשה את זה. קיבלתי פרס נכבד מאוד על הראש והתחלתי לברוח. כשחזרתי לאחר כמה ימים, השריף היה בריא ושלם. לא נורא, אולי הכדור בראש גרם לו לשכוח אותי. לא, הוא מכוון עלי רובה עכשיו. נכנעתי, הוכנסתי לקלבוש ולהפתעתי הוצגה בפני סצנת מעבר של דאץ' נכנס לכלא, משוחח קלות עם הסגן של השריף ומשלם את הפרס שיש על ראשי. אני משתחרר ויוצא עם דאץ' החוצה, והשניים מתחילים דיאלוג קליל כאילו זו לא הפעם הראשונה שהם עושים דבר כזה. הסצנה הייתה מלאת הומור ואישית גרמה לי לרצות להיכנס יותר לכלא כדי לראות באילו דרכים דאץ' יחלץ אותי הפעם. 

מצד שני, אתם יכולים גם לעבוד בשביל החוק. המשחק מאפשר לכם להיות גם צייד ראשים שפועל בשירות השריף ורודף אחר פושעים מבוקשים עבור הפרס שעל ראשם. אתם כבר לא רודפים אחרי סתם איש רע בשביל כסף - אתם רודפים אחרי דמות עם אישיות. לכל איש יש שם וסיפור רקע שתלמדו בדרך כזו או אחרת. האחת היא אישה שמפתה גברים ורוצחת אותם, האחר הוא פושע לשעבר שהקים משפחה ונטש את החיים האלו מאחור. הוא מבקש ממני לביפרד ממשפחתו, אני מסכים. הוא בא איתי בלי להתנגד. אני קושר אותו ושם אותו על הסוס בזמן שאשתו מנחמת את בנו שהם יסתדרו בלי אביו. קשה לי, היא על סף דמעות. אני מסתכל עליהם, ויורה לאישה בראש. הילד בורח, האבא צורח עליי ומקלל אותי, הכל כל כך אמיתי. אני מתחיל לרכב לכיוון העיר כשלפתע חבורה של זרים תוקפת אותי. "זה האיש שהילד סיפר לנו עליו!" אחד מהם צועק. האבא מאושר, אני הורג את כולם. מה היה קורה אם לא הייתי הורג את האמא? האם הם לא היו תוקפים אותי? אדע רק כשאשחק בפעם השנייה. אין פלא שלקח להם 8 שנים. 

צודו או שיצודו אתכם, ויצודו אתכם הרבה

על מנת לשמור על ארתור חזק ובריא, אתם צריכים לוודא שהוא אוכל מספיק. אתם יכולים למצוא פחיות שימורים או מטעמים כאלו ואחרים ולהשתמש בהם בעת צרה. אלטרנטיבה אחרת היא ציד, שקיבלה הרבה יותר עומק מהמשחק הקודם. למשחק יש יותר מ-800 זנים שונים של חיות שאתם יכולים ללמוד ולצוד. דובים, זאבים, נחשים, ציפורים, סוסים, כלבים חתולים ואפילו עכברים, את כולם אתם יכולים להרוג ולשחוט בשביל הפרווה שלהם, הבשר והעורות. ראיתם חיה שאתם רוצים לצוד ואיבדתם אותה? ארתור יכול לזהות את העקבות שלה ולעקוב אחריה. 

כל חיה תדרוש מכם להשתמש בנשק שונה על מנת לקבל ממנה את איכות הפרווה הטובה ביותר - כדי לצוד צבי תצטרכו להשתמש ברובה לטווח רחוק בעוד שציד ארנבים יצריך חץ וקשת עם חצים עדינים יותר שפוגעים פחות בפרווה.  אתם יכולים למכור את הפרווה או לבנות ממנה פרטי לבוש חדשים שישאירו אתכם מחוממים במזג אוויר קריר יותר. אחרי שלמדתם חיה מסוימת, תוכלו לראות איך להרוג אותה בצורה הנקייה ביותר ותצטרכו לפגוע בנקודות התורפה שלה בעזרת מערכת ה-Dead Eye. אחרי שהרגתם אותה, תוכלו לשחוט את החיה באנימציה מאוד ברוטאלית שמציגה, בלי חשש, את ארתור פושט את העור של החיה, מגלגל וסוחב אותה איתו לסוס שלו. 

קל לדבר כשאתם צדים צבי, אבל חכו לרגע שפומה תסתער עליכם באמצע היער ותיאלצו לחורר אותה ולהסתפק באיכות מאוד נמוכה של פרווה. אבל היי, לפחות יצאתם בחיים. המשחק מכיל גם זנים אגדיים של חיות אותן אתם יכולים לצוד בתמורה לגביעים שתיקחו מהם ותשימו באוהל של ארתור במחנה שלכם.

מועמד רציני למשחק היפה ביותר של 2018 הדור הנוכחי

אם עדיין לא הבנתם, מדובר במשחק פשוט...וואו. כל דבר במשחק הזה נראה מושלם, מדוייק עד הפרט הכי קטן. עולם המשחק עצום בגודלו, ועדיין כל אזור מרגיש שונה לחלוטין מקודמו. בכל רגע נתון אתם יכולים לעבור מיערות ירוקים, עשירים וסבוכים לביצות עם תנינים, הרים מושלגים או מדבר צהבהב ומת. מדובר במשחק היפה ביותר שיצא לי לשחק, אחד שגרם לי לרצות לקנות PS4 PRO, גם כדי לחוות אותו בצורה הטובה ביותר וגם כדי שהקונסולה שלי תפסיק לצרוח את נשמתה עליי. 

אל תגלו לאף אחד, אבל את המשחק לקחתי איתי לסגירת שבת בבסיס. חיברתי את המשחק לטלוויזיה בחדר ושיחקתי עד ששותפיי לחדר צעקו עלי לכבות את הטלוויזיה וללכת לישון כי עוד שנייה יש אור בחוץ. לידי התיישב חבר שסגר איתי שלא הבין כל כך במשחקים. הפרצוף על הפנים שלו כשהוא ראה אותי משחק הייתה לא מהעולם הזה, ואני די בטוח שגרמתי לו לרצות לקנות קונסולה רק בשביל המשחק הזה. כשזה מגיע להבעות פנים ואנימציות, רוקסטאר התעלו על עצמם מעל ומעבר. אם חשבתם ש-GTA 5 גרם לדמויות שלו להיראות טוב, RDR2 מצליח לגרום לדמויות שלו להיראות מושלם. בשילוב עם דיבוב מעולה וסאונד מצוין, המשחק הזה הוא פשוט חוויה סינמטית אחת גדולה.

השורה התחתונה

מה עוד נותר לי להגיד? לא רציתי לסיים את המשחק הזה. כאב לי על כל אחוז שהתקדמתי, אבל נהנתי מכל רגע שחוויתי בעולם ש-Rockstar יצרו פה ב-8 השנים האחרונות. כל דבר נעשה עם מחשבה והמון אהבה מאחוריו, כל משימה לוקחת אתכם לגבהים חדשים, כל דיאלוג חושף פרט נוסף על הדמות האהובה עליכם, כל קרב מרגיש מסוכן ומרגש. הכלבים נובחים והציפורים מצייצות, ארתור מתהלך מחוץ לבר ומעשן סיגריה. הסוס מחכה לו בחוץ, השמש זורחת, אני מוודא שהכובע עדיין עלי. אני מטפס על הסוס ומסמן את היעד הבא שלי. עוד נותר לי המון מה לעשות, אין זמן לבזבז. מדובר במשחק שאמשיך לשחק בחודשים הקרובים, ואחד שיהיה קשה מאוד לשכוח למספר השנים הבאות. Red Dead Redemption 2 הוא המשחק הטוב ביותר של הדור הזה, ואחד שבהחלט יכנס לספרי ההיסטוריה. 

10
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • העולם הכי חי ונושם שתמצאו במשחק
  • מערכות ירי, אגרוף והתגנבות עמוקות
  • הסיפור הטוב ביותר שנכתב ע"י Rockstar
  • ריאליזם לא מעניש שהופך את הכל למשמעותי יותר
  • המשחק היפה ביותר של הדור הנוכחי
  • דיבוב, סאונד ואנימציות מושלמות

הרע

  • חחחחחחחחחחחחחחחח

והמכוער

  • המשחק הכי קרוב שתקבלו להיות קלינט איסטווד
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:50 26.10.2018 | WarFox89 WarFox89

    i need this shit :'(

  2. 2

    18:55 26.10.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    יאללה שועל מלחמה, קנה PS4 ותצטרף לאונליין שמגיע חודש הבא, נחכה לך.

    תודה גיא על הביקורת המקיפה, הלכתי להמשיך לשחקקקקקקק

  3. 3

    21:38 26.10.2018 | kakashihatake6th kakashihatake6th

    ציטוט מבובספוג:"I don't need it! I need it!

  4. 4

    02:39 02.11.2018 | henyemini16 henyemini16

    בדיוק אני משחק בו עכשיו ואיך אמרת,כואב לי על כל אחוז
    ואני משחק פלסטיישן פרו אני לא יודע איך זה נראה ברגיל אבל האיכות נדירה

  5. 5

    18:51 04.10.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    טוב שועל, חודש הבא יהיה לך את השיט הזה ;)

  6. 6

    22:35 04.10.2019 | WarFox89 WarFox89

    חחח... זה חלום שמתגשם ממש D: הנה, ועדיין לא קניתי קונסולה p:

  7. 7

       | פורסם ע"י