הרשמה

כתבת אורח: חמישה משחקים שאתם חייבים להוריד מה-PSN לפני שהם ייעלמו!

התחלנו את היום עם המשחקים הסודיים של כל אחד מחברי הצוות ונסיים אותו עם כתבה על משחקי ה-PSN שאתם חייבים לנסות לפני שייעלמו!

אור מנטש חוזר הביתה לכתבת אורח על המשחקים שאתם פשוט חייבים לשחק לפני שהם ייעלמו מה-PSN!

כמו שכולנו יודעים וחלקנו עדיין לא מעכלים - סוני הודיעה רשמית שהיא מתכוונת לסגור לצמיתות את החנויות הדיגיטליות של הקונסולות הישנות שלה: PSP, PS Vita ו-PS3. לי יצא לבלות אינספור שעות עם הקונסולות הניידות של פלייסטיישן: ה-PSP ליווה אותי במהלך השירות הצבאי וה-Vita במהלך שנותיי כסטודנט, ולמרות שאלה קונסולות שמעולם לא פרחו אל מול ה-DS וה-3DS הפופולריים להחריד של נינטנדו - יש משחקים וחוויות שרק פלייסטיישן יודעת לספק, והיא בהחלט סיפקה. כעת אני כותב אולי את הטור הכי עצוב שיצא לי אי פעם: חמשת המשחקים האהובים עלי שבקרוב יהיה כמעט בלתי אפשרי לשחק בהם. תנו להם F בצ'אט כי לגמרי מגיע להם כבוד אחרון לפני שסוני משמידה לעד את הארכיון המדהים הזה. בואו נתחיל!

Soul Sacrifice (PS Vita, 2013)

משחק אקשן-תפקידים שהגיע כאילו משום מקום. IP חדש לגמרי שנבנה מהיסוד עבור הקונסולה הניידת החדשה. אנחנו משחקים בתור גיבור שהתחיל כקורבן אנושי לקוסם רב עוצמה. הקוסם מאגוסר מקריב אנשים כדי לשמור על האלמותיות שלו, אבל ספר מדבר - שדואג גם ללמד אותנו כשפים עוצמתיים וגם מספר איך הגענו לכאן ואיך הכל התחיל - מנסה לשבור את המעגל ולהביס את מאגוסר. כשפים חזקים דורשים קורבן - ואכן אחת המכניקות המעניינות במשחק היא שאפשר להקריב חלקים מהגוף שלנו (יד, רגל, אוזן וכו') כדי לבצע כשפים חזקים במיוחד. Soul Sacrifice משתמש בחוכמה בפיצ'רים של הויטה (מסך מגע, חיבור רשת כדי לשחק אונליין) וכיף מאוד לשחק בו בסינגל או במולטי, לאסוף כשפים חדשים באובססיביות ולגלות את סיפור המקור של מאגוסר ושל הספר.

Wipeout Pure (PSP, 2005)

לוותיקי פלייסטיישן תמיד יהיה מקום חם בלב למשחקי Wipeout: מרוצים עתידניים, יפהפיים וסופר מהירים - מהמשחקים האלה שאי אפשר לשחק מבלי להזיז את הגוף ביחד עם העיקולים של המסלול. Wipeout Pure היה בין משחקי ההשקה של ה-PSP והוא הביא בדיוק את מה שלא היה אצל ה-DS המתחרה של נינטנדו: מרוצים מהירים ומלאי אדרנלין, גרפיקה יפיפייה וכמות מכובדת של תוכן. המשחק הזה ישב בול על ה-PSP כי הוא איפשר להכניס איזה מרוץ או שניים כשיש כמה דקות פנויות, או לשבת במשך שעות ולשפר את התוצאה והביצועים במסלולים הקשים ביותר במהירויות הגבוהות ביותר.

Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP, 2008)

כחלק מהניסיון של Square Enix להרוויח אינסופית מהפופולריות של Final Fantasy VII, הם הוציאו כל מני ספין-אופים שרובם כשלו, אבל Crisis Core התברר כחוויה משלימה מצוינת ל-FFVII. הוא עוקב אחר זאק, דמות די משנית במשחק המקורי אבל עם משמעות גדולה מאוד עבור הפרוטגוניסט קלאוד סטרייף. זהו משחק אקשן-תפקידים בזמן אמת ואפשר להגיד שהוא אחד מהניסיונות הראשונים של Square לפתח את משחקי Final Fantasy לקרבות יותר דינמיים בזמן אמת ופחות מבוססי-תורות. חוץ מעלילה מסקרנת ומערכת קרב כיפית, המשחק מתפאר במערכת משימות משניות שכוללת מאוד משימות ושלל פרסים שווים להשיג.

Def Jam Fight for NY: The Takeover (PSP, 2006)

האם העולם שלנו פרוגרסיבי מדי בשביל משחק כמו Def Jam ב-2021? כנראה שכן, ובדיוק בגלל זה כל כך חבל לי שהמשחקים הישנים של Def Jam ל-PSP וה-PS2 הולכים לאיבוד בדפי ההיסטוריה בלי שום דרך סבירה לשחק בהם. אז מה זה Def Jam? קחו משחק היאבקות. תבטלו את כל החוקים. הזירה היא ברחוב. הלוחמים הם ראפרים מפורסמים. רמת האלימות גורמת לפייט קלאב להיראות כמו מועדון הספר. וזה בגדול כל מה שצריך לדעת. גרסת ה-PSP היא למעשה שדרוג ל-Fight for NY ששוחרר במקור ל-PS2 עם שלל שדרוגים ודמויות בונוס. המשחק מרגיש ועובד כמו משחקי היאבקות או UFC עם עומק נוסף שמאפשר להשתמש באביזרים ואלמנטים שונים בזירה ולחסל את האויבים שלכם עם מהלכים אלימים להפליא.

God of War: Chains of Olympus (PSP, 2008)

אוהבים את קרייטוס? אוהבים לחסל אלים ולפתור חידות? נהניתם מהטרילוגיה המקורית של God of War? אז זה בדיוק שאתם יכולים לצפות מ-Chains of Olympus, הספין-אוף הבלעדי ל-PSP של רוצח האלים האהוב עלינו. המשחק הזה מוציא ביצועים לא אמיתיים מה-PSP על שלל המגבלות שלה, ויש בו את כל מה שהיינו מצפים ממשחק קלאסי של GoW רק באריזה קטנה וניידת. החיסרון המורגש היחיד של Chains of Olympus זה שהוא קצר יחסית למשחקים הראשיים בסדרה אבל זה לא אומר שיש בו פחות רגעים אפיים, בוסים ענקיים, קטעי quick-time-action מופרעים לגמרי וזעם קרייטוסי טיפוסי.

יש עוד המון המון משחקים מצוינים בספריה של פלייסטיישן ל-PSP/Vita/PS3, ובחירת המשחקים שלי מבוססת נטו על כמות השעות והזכרונות הטובים שיש לי איתם. מה המשחקים האהובים ביותר עליכם? איזה משחק פשוט דורש רימייק או רימאסטר? ספרו לי בתגובות ברשתות החברתיות!

(הערת עורך: אני לא מאמין שיצא לי לערוך ולשחרר כתבה של אור מנטש. אני יכול לפרוש, באמת.).

(אה, ותורידו גם את Suikoden II. דיברתי עליו בכתבה הצוותית שלנו - אתם יכולים לקרוא אותה כאן).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י